Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Oudejaarsavond (paal)kamperen - Pagina 3 - Forum Wereldfietser

Oudejaarsavond (paal)kamperen

Heel veel plezier, en een gelukkig nieuwjaar voor alle wereldfietsers. Hier hebben we helaas ander vuurwerk.
Wim
We gingen uit van een Hollands winterweertype. Echter die is nu behoorlijk van slag. Het vriest wel tot min acht á tien graden! Wij zien dus af van het kamperen en blijven thuis, waar we ons laten verwarmen door het kogelkacheltje.
Veel plezier en proost op het nieuwe jaar!

Wim/Marjan
Na lang aarzelen kom ik ook niet vandaag, te koud voor mijn uitrusting en ben zelf ook al een beetje gammel. Veel plezier voor de bikkels vannacht!
En natuurlijk de beste wensen voor iedereen!
Kennen jullie die mop van die jongen uit Rockanje die met oudjaar bij een paal ging kamperen?
Haha nee vertel Bert ? ( als dat maar geen klassieker gaat worden net als de mop van Harm :wink: )
lars de wit schreef:Haha nee vertel Bert ? ( als dat maar geen klassieker gaat worden net als de mop van Harm :wink: )
Hij ging dus niet! :roll: :roll: flauw he!
Een gelukkig nieuwjaar van bij een lekker warm kampvuur!

Namens alle 6 de bikkels een voorspoedig 2009!
De foto's:

Om het kampvuur
Afbeelding

Eten koken voor 2
Afbeelding

2009!
Afbeelding

De eerste nachtrust van 2009
Afbeelding

Eerste ontbijt van 2009
Afbeelding

Genieten
Afbeelding

Rond de vuurbak
Afbeelding

De Paal van de kampeerplaats
Afbeelding

Energievoorraad opbouwen...
Afbeelding

... om weer lekker te gaan fietsen!
Afbeelding

Lekker warm de kou in
Afbeelding

Het nieuwe jaar is begonnen!
Afbeelding
wow prachtige beelden..............
Ja, sorry voor de ruis. De camera stond nog op ISO 1600... :oops: En het diafragma had iets kleiner gemogen (grotere DOF) op de foto van het bordje van de paal. Nog veel te verbeteren aan de fotografie in ieder geval!
Hoi,

Zo te zien hebben jullie het niet koud gehad of was het in de tent zonder vuurtje wel koud ???
Nogmaals jammer dat ik er niet bij was ..
Heeft er iemand een foto van de tipi ???

En iedereen natuurlijk de beste wensen !
Robert-Jan,

Leuk dat je de foto's laat zien.
Ik verbaas me dan toch wel weer dat er zulke bikkels bestaan die dit doen. Gelukkig was het iets minder koud dan de dagen ervoor.
Voor wat betreft de tipi: die was er niet (de paal is kwijt). De kou viel erg mee (het hout in de verre omgeving is op, er is gestookt van 18.00 - 02.00 uur), er was aangenaam gezelschap, volop eten, prima champagne en vriendelijke sterretjes. Kortom: ik had gedacht dat de ontbering groter zou zijn ... Een aangename jaarwisseling derhalve.

Voor nog wat impressies: http://www.mijnalbum.nl/Album=7Z6EA8NU
Zitten ook weer leuke foto's bij...! :D

De stok is weer gevonden: in de schuur bij de ouders... Toen ik hem belde om even te kijken had hij wel dat metaal zien liggen, maar hij was op zoek naar de stok in een hoesje (welke ernaast lag :roll:) :lol: ...

De tipi zou er ongeveer zo uitzien:
Afbeelding
HansvanderVeeke schreef:Robert-Jan,

Gelukkig was het iets minder koud dan de dagen ervoor.
Op de thermometer was het misschien warmer, maar het droge vriezende weer van de drie dagen ervoor was een stuk aangenamer dan die @#$%^ mist op het begin van de avond. s'Avonds laat zonder mist was het gelijk weer een stuk warmer op de fiets ;)
De slaapzak had ik in ieder geval ietsje open gedaan zodat de warmte weg kon...

Maar ja, met zo´n alu thermo-reddingsdekentje onder het grondzeil en een fleecedeken in de binnentent op het grondzeil, hadden we weinig te lijden natuurlijk :wink:.
Het vroor toch nog licht onder 0 in de tent en mijn -2 comfort slaapzak was voldoende, al had ik frisse voeten, geen koude voeten maar veel scheelde het niet. De rest van de heen- en terugreis had ik trouwens wel koude voeten, ook 's morgens voor het vertrek. Ik heb ook mijn muts aangehouden in de tent :). Het was leuk, moeten we nog eens doen!
Blij dat het leuk was, ik vond het zelf ook een alleraardigst idee :D

Ik denk dat ik volgend jaar rond deze tijd in Chili of Argentinie rondreis, anders had ik voor die tijd zeker weer een oproepje geplaatst met de bedoeling er die keer wel bij te zijn ( Bert :evil: ) :D
Misschien vormen die koude voeten toch een pleidooi om bij koude de Shimano's met klikbevestiging te laten voor wat ze zijn en bergschoenen met dubbele sokken aan te trekken? Het gewicht van die schoenen houdt ze vanzelf wel op de pedalen en de zolen zijn stijf genoeg om dapper voort te trappen.
Arno,

Ik fietste met heerlijk warme voeten (oké, de tenen blijven altijd zorgenkind). Dit kwam door de combinatie bergwandelschoenen (categorie B), relatief dikke wandelsokken (Bridgedale Trekker in mijn geval), en daar overheen heerlijk dikke en warme Peruaanse hooggebergte-schapenwollen kousen tot aan de knie. En de thermo-onderbroek met daar overheen een winterwandelbroek niet te vergeten.

Sinds ik in Ecuador op de snelweg vals plat naar beneden ben gevallen met SPD met een vaart van wel 4km/u (!), had ik al m'n twijfels over klikken. Sinds voorjaar 2008 fiets ik met de Wellgo-pedalen en bergwandelschoenen. Tenzij het een weekendje weg is, dan weliswaar nog steeds de Wellgo's, maar bij warmer weer lage wandelschoenen.
Voor mij werkt dit beter dan de daar-val-ik-bijna-!-hoe-moeten-die-krengen-los-?!-klikpedalen.