Additionally, paste this code immediately after the opening tag: To BOB or not to BOB - Forum Wereldfietser

To BOB or not to BOB

Mijn trailerke (BOB)botst steeds met het bovenste deel van de vork tegen de Tubus-drager achteraan op mijn fiets . Ik haat dat: op beide plaatsen verfschade.
Ik gebruik ook mijn BOB-je om boodschappen te doen . Want joepie ik heb geen wagen. Maar aan dat tempo zit ik snel met brokken denk ik .Iemand raad ?javascript:emoticon(':oops:')

Ik heb exact hetzelfde probleem met een bagage-drager gehad. Betreft een Giant bagage-drager (tot 25 kilo draaggewicht) op mijn 28" Snel Safari-fiets. Van mijn bagage-drager heb ik met een ijzerzaag een stuk van 2cm kunnen wegzagen zodat mijn BoB weer probleemloos achter mijn fiets kan. Enigste nadeel was dat ik de originele bij de bagagedrager horende snelbinders niet meer kon gebruiken, andere snelbinders losten dat probleem op. Constructief verzwakte het stuk wegzagen de Giant bagagedrager niet.

Ik heb geen idee of je bij de Tubus een verandering kan maken dat de 2 elkaar niet meer bijten, het lijkt me in ieder geval geen goed idee door te blijven fietsen met deze op elkaar klappende constructie.