Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Gezocht: 'Met fiets en tent naar de orient', de monnink - Forum Wereldfietser

Gezocht: 'Met fiets en tent naar de orient', de monnink

Hallo,
Ik wil een fietsvriend van me verrassen die al jaren op zoek is naar een exemplaar van 'met fiets en tent naar de orient' van de Monnink (1935). Hij komt zelf nl. ook uit Twente en heeft hem persoonlijk gekend.
Dus: wie kan me helpen aan een exemplaar hiervan?
Ik vernam dat ditzelfde boek enkele jaren geleden onder een andere naam opniwue is uitgegeven. Weet iemand onder welke naam en uitgever?

Alvast heel erg bedankt, :idea:

groeten,
Erik Horsten, net terug van een vakantie op IJsland -natuurlijk met de fiets-

Hoi,
Ik heb de nieuwere uitgave wel gevonden op de webwinkel van boekhandel Donner, zie lange link. Er staat onheilspellend bij dat het via de website niet meer leverbaar is, maar misschien ligt ie nog wel hier en daar in de winkel, of kun je via de uitgever Elmar aan een exemplaar komen.

Succes,
Lisette

Ik heb het boek van Gerard Monink een paar jaar geleden gekocht. Erg vermakelijk, leuk om te zien dat er zelfs voor 1940 al wereldfietsers bestonden die mooie fietsreizen maakten. Ik vond wel dat het boek een beetje open eindigde nadat ie zijn bruid in Egypte had gescoord, maar inmiddels is in ieder geval wel duidelijk dat hij nog lang en mogelijk gelukkig leefde.

Probeer www.antiqbook.com
Site van tweedehandsboekhandels in (oa) Nederland en Vlaanderen. Via een zoeksysteem kun je zoeken op het trefwoord 'fiets'. Boek kan ter plekke besteld worden (meestal betalen per credit card) en je hebt 'em binnen een paar dagen in huis. Pas geleden zag ik nog enkele exemplaren van het boek dat je zoekt op deze site staan.
Eric.

Overigens: De nieuwe versie van het boek heet 'Wereldreiziger in de jaren dertig', maar op de site die ik in het bericht hiervoor noemde is het ook nog te vinden onder de titel 'Met de fiets naar de Orient'.

Kijk ook eens op http://www.boekwinkeltjes.nl , daar heb ik de mijne ook vandaan, gesigneerd nog wel.

Succes Harry