Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Uit de krant - Forum Wereldfietser

Uit de krant

Ik weet niet meer welke krant, want daarin heb ik een paar weken geleden een mooi stuk gelezen en overgeschreven. Misschien van toepassing op onze idealen als wereldfietsers.

„Je merkt ook dat mensen op de fiets veel meer zichzelf kunnen zijn.
Je bent buiten, je bent eindelijk vrij.
Vrij in je hoofd en heerlijk los van de maatschappelijke beslommeringen.
Het is een andere wereld, maar wel een wereld die wij nu even nodig hebben.
Vroeger gingen mensen naar de kerk voor enig houvast,
nu gaan ze fietsen om de samenleving te kunnen begrijpen.
Het is een nieuwe en moderne vorm van religie geworden."
herkenbaar....!
Al denk ik niet dat dit perse in het fietsen zit maar meer in hoe de mens met zaken omgaat. Ik kan die gevoelens prima hebben in de kano, lopend, klimmend, en ja, zelfs in de file :)
Misschien is het wel zo dat fietsers die waarden belangrijk vinden al hou ik niet zo van het woord "religie" omdat die term voor mij niet overeenkomt met vrijheid. Maar goed, da's weer een totaal andere discussie. :lol:
Leuk stukje.
Mensen vragen mij wel eens wat zo leuk aan fietsen is. Voor mij is het leuke daarvan 'onderweg' te zijn. Zeker als dat langer is, dan geeft dat een heerlijk gevoel van vrijheid. Zo moeten de nomaden zich ook gevoeld hebben.
Overigens vind ik het leuk om te voet, op de fiets of op de motor onderweg te zijn. Van alle drie geniet ik. Dat heb ik minder met de auto.