Additionally, paste this code immediately after the opening tag: 14 april: Rohloff-avond met Bernhard Rohloff - Forum Wereldfietser

14 april: Rohloff-avond met Bernhard Rohloff

Op dinsdagavond 14 april hebben wij in de winkel een avond waarbij je:

1. alles dat je over Rohloff naven wilt weten, maar

2. nooit hebt durven vragen,

3. te weten kunt komen :shock:

Heel speciaal is dat de uitvinder en directeur Bernhard Rohloff deze avond persoonlijk aanwezig zal zijn.

Er is een gesprek met Bernhard Rohloff, met Gerben onze monteur als Duitse tolk. Je kunt dan bijvoorbeeld vragen wat hij van een riem-aandrijving vindt of waarom de toekomstige Rohloff-naaf niet geschikt is voor vakantiefietsers.

Er zijn ook nog een aantal andere ' agendapunten'. We kijken naar het binnenwerk, naar het verzet ten opzichte van jouw derailleurfiets, hoe de naven worden ingebouwd bij de verschillende merken, hoe je een goed Rohloff-wiel bouwt, het spannen van de ketting en allerlei weetjes.

Aanmelden is verplicht. Klik door naar onze site. Vol is vol.
Lijkt me leuk, al zal ik wel niet kunnen komen. Het zal ook vast gezellig worden. Als ik kom dan wil ik Bernhard Rohloff vragen waarom de nieuwe lichtere naaf een groter overbrengingsbereik heeft. Zo'n lichtere en wat kwetsbaarder naaf lijkt me namelijk bij uitstek geschikt voor audax/brevet fietsen, en daarvoor is het huidige bereik van de Rohloff al nodeloos groot, en zijn de stappen tussen de versnellingen ook wat groot. Ik kan echt niet bedenken voor wie die nieuwe naaf wel aantrekkelijk is.
O ja, en ik zou gaan zeuren over een originele Rohloff shifter voor racebochten.
Wim
Wim schreef:Lijkt me leuk, al zal ik wel niet kunnen komen. Het zal ook vast gezellig worden. Als ik kom dan wil ik Bernhard Rohloff vragen waarom de nieuwe lichtere naaf een groter overbrengingsbereik heeft. Zo'n lichtere en wat kwetsbaarder naaf lijkt me namelijk bij uitstek geschikt voor audax/brevet fietsen, en daarvoor is het huidige bereik van de Rohloff al nodeloos groot, en zijn de stappen tussen de versnellingen ook wat groot. Ik kan echt niet bedenken voor wie die nieuwe naaf wel aantrekkelijk is.
O ja, en ik zou gaan zeuren over een originele Rohloff shifter voor racebochten.
Wim
En of die afzichtelijke gravure op het naafhuis ook een optie kan worden
En of ze niet iets voor die vastkankerende madeschroefjes kunnen verzinnen
En of ze die verzinkte schroefjes in shifter mooi vinden
Of ze niet naven standaard met het oem2 oor kunnen leveren

;)