Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Gezocht: Fietsmaatje voor zomer 2009 - Forum Wereldfietser

Gezocht: Fietsmaatje voor zomer 2009

Ik zoek een vrolijke en gezellige reisgenoot (ong. 30-45 jaar) om in juli/augustus ongeveer 3 weken te gaan fietsen. Thailand staat hoog op mijn verlanglijst, maar ben ook best in voor een ander land (in Azie/Afrika/Europa). Voor mij is het belangrijkste dat het klikt, de rest komen we dan vanzelf wel uit.

Ik (v) ben 34 jaar, heb fietservaring in Europa en Vietnam en rugzakervaring in andere delen van de wereld. Afstanden zijn afhankelijk van humeur, hoogte, wind, temperatuur etc. (op asfalt met bergen gemiddeld zo’n 70km per dag). Geen strakke planning, wel lekker doortrappen, maar zeker ook stoppen voor een mooie foto, een cookie-break of gewoon even van het uitzicht genieten. En af en toe een rustdagje, want het is ten slotte vakantie. :D

Afhankelijk van de bestemming zou ik graag willen kamperen, op campings of in het wild (zodat je op de mooiste plekjes kan komen). Maar bij aanhoudende regen of een goedkope bestemming is een herberg of een pension ook zeker welkom.

Als je dit aan spreekt dan hoop ik van je te horen!

Groeten, Annelies

PS. Voor de oplettende kijkers: Ik heb de oproep aangepast en IJsland voorlopig even van mijn verlanglijst gehaald. Hoewel het me nog steeds aanspreekt hoop ik komende zomer ik in een warmer oord te kunnen fietsen.
hallo,

jouw plan en manier van reizen boeit me enorm! zeker ijsland staat ook op mijn verlanglijstje!
ik heb zelf vooral fietservaring in europa en rugzakreiservaring in ethiopie-ugand-rwanda en vietnam. maar dit jaar wil ik er zeker op uit met de fiets.
een probleempje, ik ben juist van werk varanderd en kan geen verlof meer nemen voor augustus. heb je al concrete plannen?

groetjes, Nele ( 31 jaar, leuven)
Hallo,

ik heb nét een weekje zeilen geboekt, maar heb de éérste en tweede week van augustus nog vrij.

Véél kampeer ervaring en een week met de fiets in Nl op vakantie geweest.

Groet, Victor 33jr, Loenen aan de Vecht.
Hallo allen,

Mij lijkt het ook wel wat om in de periode juli/augustus een week of drie er op uit te trekken met de fiets. Ik heb eerder trektochten in Nederland, Frankrijk, Belgie, Italie en Duitsland gemaakt. Meestal zoek ik een camping en sla ik daar mijn tentje op, maar bij gebrek daaraan sta ik open voor alternatieven.

Eigenlijk heb ik nog geen idee waar ik dit jaar naar toe wil, maar dat is voor mij niet het allerbelangrijkste. Er zijn zo ontzettend veel plekken waar je mooi kunt fietsen. De afgelopen twee jaren heb ik alleen gefietst. Op zich vind ik dit niet zo erg. Onderweg ontmoet je allerlei mensen en juist het feit dat je alleen bent, maakt dat je makkelijk aangesproken wordt en dus regelmatig ergens een praatje kunt maken. Ik ga dit jaar echter het liefst niet weer alleen, want drie weken van die oppervlakkige weerpraatjes gaat toch wel een beetje vervelen...

Groeten, Johan (33 jaar, Gouda)
victorrinia schreef: Van bukken krijg je zadelpijn; ga toch liggen!!
Hoe buk jij dan :oops: ? Wel eens van decubitus gehoord :wink: .

:lol:
Iris-in-Zwolle schreef:Wel eens van decubitus gehoord .
:lol: Krijg je dat op een doorligfiets? :twisted:
Doorliggen? nee hoor, géén last van. :wink:

Groet en weer on-topic,

Victor-ik val hóógstens in slaap-Rinia