Additionally, paste this code immediately after the opening tag: scheerschuim - Forum Wereldfietser

scheerschuim

In mijn voorbereiding om zo licht mogelijk bepakt te kunnen fietsen stuitte ik op een vraag m.b.t. persoonlijke verzorging.

Ik wil me zeker 2 á 3 keer per week kunnen scheren omdat als ik dat niet zou doen ik irritatie en vreselijk jeuk krijg met warm weer in combinatie met zweten :oops:

Nu heb ik een klein lichtgewicht(ja nog lichter dan zo'n wegwerpscheermes)inklapbaar scheermees. Dat is dus al geschikt m.b.t. gewicht en ruimte, maar nu het scheerschuim nog. Ik ga natuurlijk geen bus(je) scheerschuim meenemen vanwege het gewicht en de ruimte.

Wie heeft hier een oplossing voor? Misschien zie ik iets over het hoofd en is de oplossing heel simpel? Ik weet het niet, dit wordt mijn eerste trektocht
met fiets en wil zo licht mogelijk bepakt zijn.

Groeten, Robert.

gewone, doodgewone zeep


Dick

Of scheerolie. In Nederland niet erg gebruikelijk (en dus zowat alleen bij bever te krijgen voor veel geld), maar in andere landen doodgewoon. Met een paar druppeltjes uit een klein flesje scheer je je weer glad, ook onder de douche.
hg
Wim
Wat via google gespeurd en ben erg enthousiast over de scheerolie, zeker omdat ik een gevoelige huid heb(eczeem gehad vroeger) blijkt deze oplossing ideaal.

Zeep had ik zelf ook aan gedacht maar dan een neutrale i.v.m. gevoelige huid. Ik ga de scheerolie denk ik maar proberen.

http://www.wnn.nu/NL/haarverwijderen/testTSS.html

Bedankt voor de tips die zijn gepost bij dit onderwerp.
Voor wie ook interesse heeft in scheerolie:

Etos Man Scheerolie

tekst:

Deze verkwikkende scheerolie is verrijkt met allantoine en bisabolol. Je kunt het gebruiken in plaats van scheergel of -schuim. De olie verzorgt en kalmeert de huid tijdens het scheren. Met Etos Scheerolie voelt de huid na het scheren aanzienlijk minder branderig aan. Je hebt slechts drie tot vijf druppels scheerolie per scheerbeurt nodig.

12 ml (kleine lichte verpakking!)
3.69 euro
[/img]

Hoi Robert,

Ook ik wil zo af en toe beschaafd voor de dag komen.
Jaren lang spaarde ik bijna lege tubes van b.v. gilette scheercreme.
Best handig, tot ik van Harm Reintjes de lichtste, kleinste en goedkoopste oplossing kreeg.

Koop bij de DIRX drogist een scheerstaaf van het merk van de vergulde hand..
Snij en schaaf met een scherp en liefst heet mes, een staafje wat precies een fotorol kokertje voor driekwart opvuld.
Koop een flinke penseel met zachte haren en zaag de steel er af.
Het zeepsopje maak je in het lege deel van het kokertje, het duurt vrij lang voor je je gezicht ingeschuimd hebt.
Voor de mesjes kies ik altijd plastic gilette, je zelfs hier de steel van kunnen zagen, maar dat vind ik zelfs overdreven.

Het systeem gebruik ik nu drie jaar, zo ongeveer twee en halve maand per jaar en het zeep kokertje is nog niet leeg.

Succes, John.

Gewoon als kan nat scheren met alleen water. Overigens jezelf 's avonds scheren , helemaal bij outdoor of met kou, je huid heeft dan ook meer tijd te herstellen voor de overdagse activiteiten.
In de late avond scheren doe ik normaal ook al anders heb ik vreselijk last heel de dag, ook zonder inspanning. Ik ga toch maar voor de olie denk ik vanwege de verkoelende werking wat beloofd wordt, eerst maar eens testen.

Groeten, Robert.

Die olie werkt inderdaad erg goed. Ook verkrijgbaar in kleine zwarte flesjes van het merk Somerset.
1 groot nadeel: het is erg lastig van je scheermes te spoelen en gaat tussen de scheerbladen zitten. Na 2-3 keer gebruiken is mijn scheermes op :?
Als iemand daar nog een goede tip voor heeft, dan hou ik me aanbevolen! :lol:
dan zou ik gewoon een aantal (afhankelijk van reisduur) plastic wegwerpscheermesjes meenemen van bijvoorbeeld kruidvat of trekpleister.
Deze wegen bijna niets, kosten bijna niets en geen gedoe met mesjes verwisselen, paar keer gebruiken en wegggooien(netjes in de vuilnisbak).

Met een bakje Vergulde Hand scheer ik me thuis 3 maanden elke dag, en ik heb een vrij zware baardgroei. Dus naar rato een stuk er af knippen moet lukken. Het is aanzienlijk huidvriendelijker dan gewone zeep, wat zo'n beetje het bestaandrecht van scheerzeep is.
Leon

Te koop op het kampeerweekend op de Harskamperdennen.
Vergulde Hand scheerzeep in handige omhulsels van fotorolletjes.
Wie stelt zich beschikbaar als proefkonijn voor een scheerdemonstratie op de camping?

Kruidvat verkoopt tubetjes scheerschuim van 100 ml. Zat voor 60 scheerbeurten en neemt weinig plek in.

Scheerolie van Somerset, heet nu Williams, verkrijgbaar bij Etos. Ik doe er maanden mee. Van snel botte messen merk ik niks (Gilette Mach 3).

>1 groot nadeel: het is erg lastig van je scheermes te spoelen en gaat tussen de scheerbladen zitten. Na 2-3 keer gebruiken is mijn scheermes op
Als iemand daar nog een goede tip voor heeft, dan hou ik me aanbevolen!

Misschien een paar minuten in kokend water?

Heb nu ook die scheerolie van Williams gekocht bij kruidvat voor 4.80 euro
gewicht is 17 gram

plastic wegwerpscheermesje van kruidvat weegt 8 gram

lekker licht en toch lekker geschoren!

Gilette had ooit plastic flacons met scheergel, leken een beetje op de aftershavegel die ze nu nog verkopen. Met een zo'n flacon heb ik op reis een half jaar gedaan, en toch vrijwel iedere dag gescheerd. Ik kan die Gilette scheergel helaas nergens meer vinden.

Scheerolie valt inderdaad nauwelijks met (drie-)dubbele mesjes te gebruiken, de mesjes raken in mijn ervaring vrijwel meteen verstopt.

Gaele

Werkt prima die scheerolie in combinatie met een simpel wegwerpscheermesje van kruidvat eigenmerk. Geen problemen mee.