Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Hebben WF-ers een auto in bezit? - Pagina 10 - Forum Wereldfietser

Hebben WF-ers een auto in bezit?

330 berichten

Heeft U als wereldfietser een Auto?

Neen
23%
12
Jawel, 1 oud barrel
19%
10
Jawel, een nieuwe
23%
12
Jazeker, boodschappen wagen en een luxewage voor naar het werk
9%
5
Ja, een campeer mobiel
11%
6
Ja, een ....
15%
8

Martin E. van Doornik schreef:De nieuwe auto Dacia Logan MVC heb ik afgelopen zaterdag 11 april bij de dealer opgehaald. Wat een ruime wagen. Er kunnen binnen twee fietsen rechtop naast elkaar staan als de achterbank is weggeklapt! Leuk om ergens anders fietstochten te ondernemen.
Zulke wagens zijn ontzettend handig. Hup de fietsen erin en rijden maar. Of met al je tuinafval naar de stort, of een koelkast of wasmachine vervoeren...
Wij gebruiken onze bestel-Kangoo zelfs als mini-camper, ik denk dat die nog wel iets hoger is dan jouw Dacia Logan.
peter de rijk schreef: Wij gebruiken onze bestel-Kangoo zelfs als mini-camper, ik denk dat die nog wel iets hoger is dan jouw Dacia Logan.
Klopt, wij keken eerst naar een Renault Kangoo of Peugeot Partner (wordt nu niet meer gemaakt), maar zijn ontzettend veel duurder dan een Dacia. Inderdaad is een Kangoo iets hoger, maar korter dan een Dacia. Toch geen enkel spijt van gehad. Kijk maar op www.dacia.nl
(onze tuinafval wegbrengen doet onze buurman wel, want hij is hovenier van beroep; hij heeft een aanhangwagen en zo blijft onze auto schoon :lol: )
Zitten we hier op het forum van de wereldfietsers? Of ben ik op een of andere autosite beland? :shock:
Haike schreef:Zitten we hier op het forum van de wereldfietsers? Of ben ik op een of andere autosite beland? :shock:
Erger nog: zelfs vliegtuigen komen op dit forum wel eens ter sprake! Om nog maar niet te spreken van treinen...
peter de rijk schreef:
Haike schreef:Zitten we hier op het forum van de wereldfietsers? Of ben ik op een of andere autosite beland? :shock:
Erger nog: zelfs vliegtuigen komen op dit forum wel eens ter sprake! Om nog maar niet te spreken van treinen...
Das niet erg want een hoop wereldfietsers vervoeren hun fiets op die manier :)
Zo ook de de door jou genoemde trein. maar vergeet de boot niet, of de boottrein, of zelfs de de fiets in de trein, en die weer op en in de boot........

Maar als we het gaan hebben over met welke auto je het beste je afval kan vervoeren, snap ik niet wat dat heeft te maken met de prijs van 4711 op de noordpool........
Afgezien van een oude Austin 1300 toen ik in Engeland woonde (en waar ik nog wel mijn verongelukte Koga Miyata racefiets meer naar Nederland heb vervoerd) heb ik pas sinds 6 jaar een auto. Mijn laatste is een bijna nieuwe, tweedehandse Opel Corsa uitgezocht op de voorwaarden: trekhaak, en achterbank moet opgeklapt kunnen worden. Heb die auto omdat ik 'buiten' woon en voornamelijk voor vervoer buiten de stad. Met de fiets achterin rijd ik zo regelmatig naar de startplaatsen van toertochten. Of naar familie in het midden/westen van het land. Omdat ik er van mij uit met het OV vaak 2x zo lang over doe, om nog maar niet te spreken van al die overvolle coupé's, vertragingen en ander OV-ongemak, ben ik destijds tot aanschaf over gegaan. En inderdaad, hij staat vaker stil dan dat ik hem gebruik. Want hier in Zwolle is, vergeleken met Amsterdam, alles hartstikke dichtbij. En op de fiets kom je overal veel beter.
Kortom, wel een bewust leven iemand, maar absoluut geen wereldverbeteraar of idealist :oops: :wink: .
En als ik ga vliegen, parkeer ik de auto vaak bij vrienden wat me dan ook weer verzekerd van een 'warm' onthaal als ik terugkom. Dus geen aan- en afreisproblemen naar vliegvelden, zoals ik in een ander forum tegenkwam... :roll:
http://wereldfietser.nl/phpbb/posting.p ... 26&p=79620
:roll: :x Dit is niet helemaal de goede manier om een specific posting in een forum te zien. Dit is in ieder geval het forum wat ik bedoel: http://wereldfietser.nl/phpbb/viewtopic.php?f=26&t=9967
En misschien krijg ik nog eens van iemand de tip hoe ik de link 'view topic' kan maken. :shock: :wink:

NB. De poll werkt volgens mij niet meer, maar mijn keuze staat er toch niet bij... :cry:
:lol:
Ik ben niet tegen auto's maar voor fietsen. Passat met sticker van de fietsersbond: "blij dat ik fiets" Rob
Ik heb een hele mooie Saab van 12jr oud. km. stand; 110.000km.
Staat stoffig in de garage en wanneer ik er mee rijd heb ik een enigszins schizofrene gedachte.

"Hopelijk regent het, spoelt ie schoon".
"Als ut maar niet regent want dat is minder lekker fietsen".
En de Twinny-load zit dan achterop.

Maar hij rijd wel lekker hoor, die Saab.

Wim
Ja hoor, ik heb ook een auto, een vrijwel nieuwe nog wel! Een diesel (ja, mét DPF :wink: ) met 5 jaar garantie (7 jaar op de aandrijflijn): Een Kia cee'd dus en een héél luxe! Hier een stuk goedkoper dan in Nederland, je betaalt hier géén wegenbelasting, de brandstof is nog steeds zo'n 20% goedkoper dan in Nederland en de verzekering is óók goedkoper...
Daar staat tegenover dat de afstanden hier wel groter zijn, je rijdt dus meer.

Er zijn mensen die met het schaamrood :oops: op de kaken hier schijnen te "bekennen" dat ze een auto hebben.... Alsof het feit dat je fietsen leuk vindt je een autohater zou moeten maken. Ik zie me al met het OV op en neer naar Nederland hobbelen... :twisted: en iedere keer op de fiets... :shock: één keer was best leuk én genoeg...
Wij hebben de auto twee jaar geleden weggedaan.
We gebruiken voor bijna alles de fiets of bij heel slecht weer de bus. Voor langere afstanden (naar mijn vader (115km) de trein. Vinden de kinderen ook fijner dan in de auto zitten. Bovendien gaan we over een week voor het eerst ook op de fiets naar mijn vader (wel in drie dagen heen en drie terug). Dan is het gelijk de eerste fietsvakantie voor onze jongste dochter (van zes en een halve maand). :D

Geen auto scheelt wel verschrikkelijk veel geld. We kunnen gelukkig voor zaken welke echt niet op de fiets/ov kunnen (Ikea/bouwmarkt/tuincentrum) wel de auto van mijn schoonouders lenen.

Ik ben geen autohater, maar ben wel milieubewust. Nadeel van wel een auto hebben staan is dat je het te snel gaat gebruiken uit gemakzucht.
Ik vind auto's een pestgezicht in het straatbeeld......ook in ons straatbeeld.....op onze oprit.....ook al is het mijn eigen auto. We hebben dus een auto en ook geen kleintje......het zij zo :shock:
Wij hebben een auto. Ik rij er zelden in, omdat ik meestal de fiets pak. Het is v.v. 26 km naar m’n werk dus dat is gemakkelijk te fietsen. Maar ik ben geen autohater. Laat de mensen vooral blijven autorijden. Ik moet er namelijk niet aan dénken als iedereen ineens de fiets zou pakken………..
eenzame fietser schreef:Ik moet er namelijk niet aan dénken als iedereen ineens de fiets zou pakken………..
't Is nu al 'oorlog op het fietspad' http://player.omroep.nl/?aflID=9771934
:lol:
Ik heb al weer 6 weken geen auto gereden, heeeeeerlijk. :D

Eens kijken hoe lang ik dat kan vol houden.

Maar nu we het toch over het milieu hebben, zijn er nog WF-ers die gloeilampen gebruiken? Of zijn er nog WF-ers die vliegen? :roll:
Over het milieu en gloeilampen; Ja ik gebruik nog volop gloeilampen. Qua energie misschien minder efficiënt, maar een spaarlamp is niks anders dan een dubbel gevouwen TL-Balk en dien je in te leveren bij het chemisch afval. Dus zo milieu vriendelijk is dat ding niet. Het kost ook tijd en energie om dat ding op een fatsoenlijke wijze te ontdoen van zijn schadelijke stoffen. Daar komt bij dat veel mensen TL als onaangenaam licht ervaren. Dat kan goed kloppen want het is een flits die zeer snel heen en weer springt tussen de 2 polen zodat het letterlijk oogt als licht. Maar die flits is tamelijk belastend voor de psyche van de mens, concentratie loopt terug enz.... Gelukkig zit de LED-lamp er aan te komen die wel weer echt gloeit....
Natuurlijk is het energiebesparingsargument legitiem. Het scheelt toch al gauw 70-80% elektriciteit voor dezelfde 'lichtopbrengst'.

Maar ik weet niet of dit opweegt tegen de hoge aanschafkosten, het niet bepaald warme licht en de problemen met verwijdering.

Bovendien verdenk ik de Philips lobby ervan de aankomende verboden op gloeilampen te hebben geinitieerd. Het is per slot van rekening een stuk lastiger om spaarlampen te ontwikkelen en te fabriceren (en zeker nog verder te verbeteren, want die spaarlamp is qua lichtbeleving een ramp), en Philips cs kunnen dankzij hun kennisvoorsprong dan nog een tijdje mee in de concurrentie met de Chinezen.

Ik sla voorlopig een hoop gloeilampen in en wacht op prijsdoorbraken in LED verlichting.
Een koperen kroonluchter met spaarlampen is beslist geen gezicht... :( in onze woonkamer! Er zitten nog 25-Watt kaarslampjes in, dus met kleine fittingen.
Als het zo doorgaat met het propaganderen van milieuvriendelijke spaarlampen, zijn de sfeerlampen straks niet meer. Denk maar aan de lange rijen lampen op kermisattracties. Gezellig!


Afbeelding
De (Nederlands grootste) zweefmolen met veel lampen op de Blaricumse kermis, in 1972 gefotografeerd vanuit mijn geboortehuis.
Martin,

Je blijft ons verbazen met je foto-archief!!
Marianne schreef:Martin,

Je blijft ons verbazen met je foto-archief!!
Ja, fotograferen is mijn hobby, al sinds 1965. Een erfenis van mijn vader die fervent amateurfotograaf was. Al zijn negatieven vanaf 1933 en zijn dokaspullen uit 1948 heb ik nog. Een film- en diascanner maakt het ook nog mogelijk om foto's te digitaliseren en die bijvoorbeeld op dit forum plaatsen.

Afbeelding
Een foto uit 1953 van het bestuur van de Algemene Nederlandse Bond van Amateur Fotografen. Mijn vader ( 1963), die daar secretaris was, staat geheel links met zijn voor die tijd dure Exakta-spiegelreflexcamera. Ook nog gekleed in zijn fietserkleding, zijn andere geliefde hobby!
willem.megens schreef:Maar ik weet niet of dit opweegt tegen de hoge aanschafkosten, het niet bepaald warme licht en de problemen met verwijdering.
Kosten zou niet het belangrijkste argument moeten zijn van spaarlampen. Je zou het misschien ook kunnen doen voor het milieu. :wink:
Mijn eerste spaarlamp is nu inmiddels al 12 jaar oud, en doet het nog steeds. Ook de modernere Philips ecotone lampen in mijn huiskamer heb ik al lang, en het licht daarvan is beslist niet koel te noemen.
Argumenten als sfeer, kosten en zo, staan wat mij betreft niet in verhouding tot het afsmelten van de noordpool.