Additionally, paste this code immediately after the opening tag: digitaal fotograferen - Forum Wereldfietser

digitaal fotograferen

Voor de fietsers die net als ik graag en veel digitaal fotograferen een tip:
Apacer heeft een draagbare - op een oplaadbare Li-ion-batterij werkende - CD-brander, waarmee (zonder PC) de gegevens van alle gebruikelijke memorycards (CF, SD, MMC, MS, SM) kunnen worden ingelezen en op CD-R of CD-RW gebrand (prijs € 169,=).

http://www.apacer.com/apacer_english/pr ... _cp100.asp

Gerd

Mooi apperaat, de prijs is ook aantrekkelijk.
Toch koop ik liever een extra CF kaart van 1 Gb, via vergelijk.nl voor 96 euro geloof ik.
Die brander gooit weer één kilo extra in de weegschaal als je alle kabels meeneemt. Een CF kaart is naar mijn idee ook betrouwbaarder als zo'n apperaat met bewegende delen.
Ook heb ik geen zin om tijdens de reis de wizkid uit te moeten hangen.
E mail cafe's bezoeken is in mijn geval al voldoende.

Groeten, John.
Ik zelf gebruik de ImageBox, een lichte harde schijf waar je simpel elke kaart in kan steken en met een druk op de knop kopieerd hij dan alles naar zijn HD van een GBtje of 20 geloof ik, das genoeg voor mij. werkt perfect al moet je voor de zekerheid wel alles even twee keer erop copieren. Voor de moderne technofreak met iets te veel cash raad ik de Apple I-pod aan met een add-on kan je daar ook elke kaart op over copieren. En als je dan ook nog zo'n dynamo oplaad geval heb kan je de accu ervan al fietsend vrolijk opladen... Hey, het zijn wat extra kilo's maar wel hoogtech!
:!: :!: :!: Idee voor de activiteitencommissie: een no-tech-weekend. Hier zijn alle digitale spullen, mobieltjes, fietsen met 27 versnellingen en misschien zelfs XGK-"F16"-branders verboden mee te brengen! Misschien is het een idee om een no-tech wedstrijd te houden wie de eenvoudigste spullen gebruikt? :D
Groetjes, Leon
[quote="Leon"]:!: :!: :!: Idee voor de activiteitencommissie: een no-tech-weekend. Hier zijn alle digitale spullen, mobieltjes, fietsen met 27 versnellingen en misschien zelfs XGK-"F16"-branders verboden mee te brengen! Misschien is het een idee om een no-tech wedstrijd te houden wie de eenvoudigste spullen gebruikt? :D
Groetjes, Leon[/quote]

we kunnen wel een No-tech sleutelweekend doen: zelf fiets meenemen, ik zorg wel voor hamers en bakstenen ;)
/Marten

(die nog steeds onder de indruk is van een andere discussielijst waar iemand een spreadsheet voor een palmtop aanbood waar je in kon opslaan welke spullen je in welke tas had!)
Hoera, na 2 jaar boycot van het Wereldfietser forum is onze eigen Wereldfietsersupertechneut Marten Gerritsen dan eindelijk toegetreden tot het forum! Ik kijk uit naar vele technische adviezen en zijn gebruikelijke Groningse droge humor.

Welkom Marten!!! :lol: :lol: :lol: :wink:

Dennis

Leon, wanneer vındt jouw anoloog antı-tech weekend plaats? Verzamelen op campıng de Bosrand.

bert sitters schreef:Leon, wanneer vındt jouw anoloog antı-tech weekend plaats? Verzamelen op campıng de Bosrand.
Als mijn donzen slaapzak niet mee mag omdat die te technisch is wordt het volgend jaar juli :lol:

Iedereen die alreeds op zo'n high-tech hoge bie fietst is uitgesloten van dit weekend neem ik aan...???
Ik kom wel op mijn loopfiets...!!!

Ha dıe Leon

Dons mag van mıj wel. Net als mijn Gıant Expedıtıon. Maarten Smıt-achtıge snufjes moeten ook kunnen. Als dons mag, kan het weekend ook wat eerder ın het seızoen. Wellıcht zıjn allerleı handıge snufjes zonder digitale hıgh tech leuk voor een thema op de vernieuwde Fıetsvakantiebeurs op 29 en 30 januari a.s. ın de Rai te Amsterdam.

Hoi Bert,

Leuke snufjes zijn leuk, maar waarom moeten ze uit het analoge tijdperk stammen?
Ik ga er van uit dat naar jullie beurs ook mensen met een brede interesse komen.
Dus: waarom geen zonnecellen, GPS'en, PDA's, sataliet telefoons, en andere zinnige gein of ongein.
Volgens mij gaan de eentjes en de nulletjes zich steeds meer in de buitensport laten zien, wie heeft er geen digitale kilometerteller?
Het lijkt mij heel leuk als er een stand komt met een ervaren GPS- fietser, zo'n persoon kan veel meer vertellen dan een verkoper in kostuum.
Veel mensen twijvelen over het nut van bepaalde zaken.
Zelf heb ik heel lang getwijveld over een digitale spiegelreflex.
Niet of dat ding goed of slecht is, maar wat kan je er mee in verweggistan?
Door de wereldfietser ben ik wat betreft dit onderwerp een stuk wijzer geworden en heb de voor mij juiste beslissing kunnen nemen.
Als je niet kan proeven dan weet je het niet, en krijg je: wat de boer niet kent, dat vreet ie niet!


Groeten, John.

John voor mij is het en, en. Digitale snufjes kunnen leuk en uiterst nuttig zijn. Een vernieuwde Fietsvakantiebeurs is een uitstekende gelegenheid voor het publiek om daar mee kennis te maken. Iedereen kan dan voor zich bepalen wat zij/hij nuttig of onzin vindt. Maar laten we allerlei gewone, eenvoudige middelen niet vergeten. Er worden door Wereldfietsers wat leuke praktische handigheidjes bedacht. Juist die combinatie kan een beurs zo leuk en boeiend maken.
Wat fotograferen betreft: de digitale techniek wordt steeds beter. Tijdens mijn fietstocht in Taiwan, waren aldaar haast geen gewone diarolletjes meer te koop. Hoe lang duurt dit hier nog? Toch wel jammer, want ik vind dia's inramen zo'n leuk werk. Digitaal of analoog, belangrijker is wat je met je beelden wilt laten zeggen.