Additionally, paste this code immediately after the opening tag: blikopener - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

blikopener

Voorgesneden kaas smaakt naar bewaarmiddelen. Is toch te dik gesneden.
Een blok kaas bewaart beter, vervoert beter.

Misschien is een aardappelschiller er inderdaad nog het beste voor.

Goeie tip.

Groeten
euhm... tube smeerkaas misschien, das toch wel het handigst, alleen slaapt dat met kouder weer weer wat minder (yep, samen met fred & ed in de slaapzak)

Bas

-- heeft altijd zijn zwitsers zakmes aan de riem, is toch scherper dan de meest sabatiers bij de menschen thuis... --
Eergisteren is mijn portomennee gestolen,
het eerste wat door mijn hoofd flitste was mijn stevige, verchroomde blikopener, die al sinds mensenheugenis tussen het los geld vertoeft.
Pas daarna dacht ik aan het geld, pasjes en rijbewijs!

(of hoort mijn reactie onder " Kletspraat"? Ik wil alleen maar duidelijk maken dat deze openers erg handig zijn en ijzersterk)
Wat kunnen we toch leuk leuteren over een blikopenertje... ikzelf ros alles open met m'n Gator survival mes. Kan er ook nog een carbo'tje, worstje, takken voor het vuurtje, enfin vind het wel een leuk onderwerp.
50er schreef:Wat kunnen we toch leuk leuteren over een blikopenertje... ikzelf ros alles open met m'n Gator survival mes. Kan er ook nog een carbo'tje, worstje, takken voor het vuurtje, enfin vind het wel een leuk onderwerp.
Mag ik weten welke EHBO spullen je bij je hebt. :wink:
He he...Heb standaard een cm of 10 pleister bij me voor als ik op m'n plaat ga en een schaafwond heb. Thuis afgeknipt van een meter Hansaplast. Mocht ik een blikje open maken met m'n mes en ik snij in mijn vinger, heb ik aan een cm genoeg. Kan ik toch met mijn mes die cm van dat stukkie Hansaplast afsnijden. :P :P :P
Pffffff, waarom willen mensen op vakantie om het net zo te hebben/houden als thuis :roll: . Ik ken trouwens niet veel buitenlandse kazen die je met een kaasschaaf kunt bewerken.

En wat de oorspronkelijke vraag over de blikopener betreft. Ik gebruik natuurlijk mijn Swiss Army Knife, zelfs op de eenvoudigste uitvoering zit al een blikopener (én kurketrekker.. :wink: ) maar ik heb in de keukenla ook nog een (ander) Zwitsers exemplaar liggen, bestaat eigenlijk alleen uit het snijwieltje en het draaivleugeltje (dus zonder die zware handvaten). Ooit in Zwitserland gekocht, maar misschien zijn we hier ook wel op de markt. Ik gebruik thuis niets anders.

Hierbij nog een plaatje: Afbeelding
Afbeelding
:lol:
Ik ken trouwens niet veel buitenlandse kazen die je met een kaasschaaf kunt bewerken.
:shock: Meer wel dan niet, eerlijk gezegd...