Additionally, paste this code immediately after the opening tag: luieruitslag (??) - Forum Wereldfietser

luieruitslag (??)

Hoi allemaal!

Ik wist even niet hoe ik het anders moest noemen, maar luieruitslag komt dicht in de buurt denk ik...
Kennen jullie (vrouwen) dat ook? Warm, broeierig weer en je zit de hele dag op dat zadel.. de gevolgen: iets wat op luieruitslag lijkt! Heel irritant, maar misschien heeft iemand van jullie de juiste remedie of heeft iemand het weten te voorkomen door een of ander middeltje.

Ik zit trouwens op een leren brooks zadel en heb talkpoeder en diverse (vette/baby) smeerseltjes uitgeprobeerd, maar het blijft toch terugkomen!
... en ik zweet echt niet overdreven veel!...

Ik zie jullie antwoorden tegemoet!

Groetjes,
El (van El & El)
heb je al eens zinkzalf geprobeerd?
Ik heb dit gebruikt tegen schuurplekken en broeiplekken toen ik trainde voor de vierdaagse van nijmegen. wie weet is het wat. te vinden bij de babyspullen van de zwitsal (dus toch luieruitslag???)
op de fiets heb ik er geen last van omdat ik ligfiets en niet zo veel last heb van broeierigheid.

ik citeer:
Zinkzalf
Het werkzame bestanddeel in Zinkzalf is zinkoxide. Zinkzalf beschermt de huid en werkt samentrekkend, zodat een beschadigde huid sneller geneest. Zinkoxide wordt in veel preparaten voor op de huid toegepast. Het wordt verwerkt in zalven, crèmes, smeersels, lotions, strooipoeders en pasta's. Zinkoxide wordt al heel lang gebruikt in huidpreparaten.


1. Wat doet dit middel en waarbij wordt het gebruikt?


Zinkoxide werkt licht samentrekkend en beschermend op de huid. Afhankelijk van de basis waarin het is verwerkt, werkt het ook indrogend, jeukstillend of verkoelend.

Zinkoxide wordt bij veel huidaandoeningen gebruikt. De belangrijkste aandoeningen waarbij het kan worden toegepast zijn eczeem, luiereczeem, jeuk, koortslip en krentenbaard.


groetjes els

Hoi,

Grappig, de term die je gebruikt. Maar wel herkenbaar, zelfs soms in combinatie met een soort steenpuisten. Toevallig kreeg ik vandaag dezelfde tip: zinkzalf. Met daarbij de opmerking dat je even moet letten op het alcoholpercentage. Hoe hoger dit is, des te beter het moet werken. Minimaal 5%.

Succes!
Sandra

baartmns schreef:Hoi,

Grappig, de term die je gebruikt. Maar wel herkenbaar, zelfs soms in combinatie met een soort steenpuisten.
Hoi Sandra,
Het probleem dat jij hier beschrijft is bij engelstaligen ook wel bekend als "saddle sores".
Zinkzalf helpt idd.
Maar zoek ook eens onder die term op Google.

Dick
Ik heb tijdens mijn recente fietstocht (4300 km) uiteindelijk de luiersuitslag kunnen genezen met Bepanthen creme. Zinkzalf kan nl behoorlijk kleven en is als het er te dik op gebracht is moelijk te verwijderen . Bepanthen... ik kan het voor dit probleem iedereen aanraden. Het is gewoon verkrijgbar bij drogist of apotheek.
Groet Linda

Probeer eens Sudocrem, dat is mij ooit aanbevolen door een dermatoloog. Helpt (bij mij) uitstekend, is niet vet, plakt niet en is goed uitwasbaar. Te vinden op het babyschap van de drogist. Succes!

Sudocreme is zinkzalf. En wie kinderen in de luierfase heeft (of heeft gehad), weet dat Sudocreme de beste zinkzalf is die er te vinden is.

Tot voor kort wist ik niet dat 'luieruitslag' een bekend probleem bij fietsers is, nu blijkt dat het zelfs een naam heeft!

Groetjes,
Sandra