Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Tent voor lange mensen - Forum Wereldfietser

Tent voor lange mensen

Beste forumbezoekers,

Het ziet er naar uit dat ik in de toekomst wat vaker alleen op pad zal gaan en omdat we op dit moment alleen maar een Vaude Monolith van ongeveer 3,5kg hebben ben ik op zoek naar een tweede tent.
Aangezien ik 1m95 ben ik niet met mijn snuit tegen het tentdoek wil liggen of met mijn voeten de binnentent tegen de buitentent wil duwen is het toch wat lastig om een keus te maken. Daarbij komt dat ik ook niet al te "spartaans" wil kamperen en een beetje ruimte wil hebben voor mijn spullen.
Op mijn speurtocht ben ik uiteindelijk uitgekomen op een kleine 2 persoonstent van Helsport de Ringstind. Een tentje met een binnenlengte van 2m50 en een gewicht van 1,6kg

http://www.helsport.com/helsport/produc ... ageid=5010

Heeft iemand ervaring met deze tent of zijn er andere lange kampeerders die tips hebben.

Alvast bedankt Ronald van der Perk
Inderdaad, geen verkeerd idee.
Even voor de duidelijkheid: na het volgen van de link is de site een verplicht behendigheidsspelletje. Je kunt met de muisaanwijzer de tentjes onderaan laten bewegen en ze dan aanklikken. Het zijn verschillende tentjes 8)
Leon
Leon schreef: Even voor de duidelijkheid: na het volgen van de link is de site een verplicht behendigheidsspelletje. Je kunt met de muisaanwijzer de tentjes onderaan laten bewegen en ze dan aanklikken. Het zijn verschillende tentjes 8)
Leon
Ja, dat is waar, bedankt voor de tip naar de lezers.
Met de Stelvioreis was Wouter Wagemakers (Wouter XL voor de deelnemers) mee, lange vent dus, en die sliep in die tent. Weet alleen niet wat z'n user hier op het forum is. Mooie tent, ik die Ringstind!
Ik weet niet hoe vaak Wouter het forum leest, daarom vermeld ik zijn profiel hier wel even.
Hoi Ronald,

Ik heb zelf (2.01) De Eureka Moonshadow 2.70, kun je je zelfs fatsoenlijk uitrekken!

http://www.eurekaeurope.com/en/tents.ph ... &product=6


Groet Harm Jan
Hallo,

Vanuit Zuid Amerika dus, hier is Wouter (toevallig lees ik het forum even)
Ik heb de Ringsted van mijn broer geleend voor de Stelvioreis.
Heerlijk tentje, met voldoende bagageruimte. Ik pas er met 1.94 prima in.
Mijn broer gebruikt hem als lichtgewicht 2 persoons rugzak tentje.

Minpunten aan de tent: wat slappe haringen en bij open deur kan het naar binnen regenen, maar daar hebben veel tenten last van.

Deze tent is groter dan de in opbouw vergelijkbare Hilleberg tentjes.

Groeten, Wouter
Hallo mensen,

Bedankt voor jullie reacties.

Groetjes Ronald van der Perk
Hallo Ronald,
Wij zijn vandaag ook tenten gaan kijken. Ons viel op dat de Lowland Conquestor heel ruim is. Mijn vriend, van 1,93 hield zelfs beenruimte over. Ik heb echter niet gekeken naar de binnenruimte van kleinere 1 a 2 persoons modellen.

Groeten F.
Hallo,

Ik heb een lowland als hierboven gemoemd wordt en ben 184 lang en er is nog veel ruimte over kwa lengte.
Je zou er met zijn tweetje`s in kunnen maar wel een beetje verliefd zijn is wel handig.
Op het paas weekend was een stel met deze tent en hij beviel goed voor hum tweetje`s alleen de fiets tassen blijven of de voor tent of op de fiets.
Maar voor 1 persoon zoals bij mij veel ruimte en zeer goede ventilatie mogelijk heden en dat voor 2,8 kilo of te wel bevalt zeer goed.

Martin
Hallo,

ook deze tuinkabouter van 1.98 mtr heeft de Lowland Conquest, bevalt uitstekend , alleen koken onder de luifel durf ik niet, echter tot nu toe altijd warm kunnen eten.

Opa Leen
Beste mensen bedankt voor jullie reacties. Inmiddels heb ik de Ringstind II van Helsport aangeschaft en ook al gebruikt tijdens het Paasweeekend. Prima bevallen lekker veel binnnenruimte voor 1 persoon en maar 1,6 kg