Additionally, paste this code immediately after the opening tag: wespen in Azie? - Forum Wereldfietser

wespen in Azie?

Wij gaan van half oktober tot eind november 2004 fietsen van Hanoi (Vietnam) naar Kunming (China). Ik weet dat we rekening moeten houden met muggenbeten, maar weet iemand misschien of er in Noord-Vietnam en Zuid-China veel wespen zitten?
Ik ben deze zomer in NL namelijk 2 x gestoken (daarvoor niet sinds mijn kindertijd), de 2e keer kreeg ik een behoorlijk heftige allergische :?: huidreactie, mijn been werd 1,5 x zo dik, zeer pijnlijk en jeukend. Door de antistoffen is het mogelijk dat een volgende reactie op een wespensteek weer heftiger is, dus ik zal de nodige voorzorgsmaatregelen moeten treffen.
dag Erika,

Ik denk dat je dit het best even kunt checken bij het Instituut voor Tropische Ziektes (onderdeel Tropeninstituut) in NL of bij het Instituut voor Tropische Ziektes in Antwerpen (B). Anders even navragen bij je lokale GGGD/huisarts. Ook op de site van Buitenlandse Zaken (www.minbuza.nl) kun je veel gezondheidsinformatie vinden.

Groetjes,

Astrid