Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fietsen Amsterdam-Berlijn - Forum Wereldfietser

Fietsen Amsterdam-Berlijn

Deze zomer willen wij fietsen van A'dam naar Berlijn, iemand goede routetips en overnachtingsadressen (B&B/hostel)?
De R1 misschien...? Of (vlakker) deze? http://home.planet.nl/~hbarelds/duitsland/duitsland.htm
of zoek hier eens: http://radweit.de

enz. enz. enz.
Dick,
Dank je. Liefst ee wat vlakkere route met "normale" fietspaden. Die kanalen routes lijken ons perfect. Maar liever nog misschien fietsen we een wat Noordelijker route. Dus via Groningen naar Bremen en dan onder Hamburg langs afbuigend naar Berlijn. Zijn er mensen die boog hebben gefietst?
Wasbeer schreef:Dick,
Dank je. Liefst ee wat vlakkere route met "normale" fietspaden. Die kanalen routes lijken ons perfect. Maar liever nog misschien fietsen we een wat Noordelijker route. Dus via Groningen naar Bremen en dan onder Hamburg langs afbuigend naar Berlijn. Zijn er mensen die boog hebben gefietst?
Die route niet maar wel 2 weken geleden vanuit omgeving Amersfoort naar Veluwe/Apeldoorn, Deventer, Holterberg, Almelo, via de kanalen (zie route hierboven) naar de Ems en dan omhoog via de Ems Radweg, in Meppen overstappen op de Geest-Radweg naar Bremen. Mooie route en goed 'bewegwijzerd'.
Wasbeer schreef:Dick,
Dank je. Liefst ee wat vlakkere route met "normale" fietspaden. Die kanalen routes lijken ons perfect. Maar liever nog misschien fietsen we een wat Noordelijker route. Dus via Groningen naar Bremen en dan onder Hamburg langs afbuigend naar Berlijn. Zijn er mensen die boog hebben gefietst?
Ja, ik heb Hilversum-Deventer-Lingen-Wildeshausen-Bremen-Hamburg-Lübeck-Rostock-Neuruppin-Gransee-Oranienburg (Sachsenhausen)-Berlijn gefietst. Een prachtige route, vooral in Mecklenburg-Vorpommern. Aanbevolen!
Ik heb op mijn site een aantal routes en links naar route-sites in Duitsland verzameld, misschien heb je er wat aan:
zie:
http://www.fietsvakantielinks.nl/Landen ... sland.html

Verder heb ik in 2004 de Hanzefietsroute gefietst, niet de kortste weg naar Berlijn maar wel een mooie:
zie
http://www.fietsvakantielinks.nl/harryo ... sroute.htm
Hallo Wasbeer,
Na 1 juni zal ik je op de hoogte brengen. Wij (mijn zoon en ik) starten morgen met de 'kanalenroute' naar Berlijn. Starten doen we in Beilen, daar wonen we nu eenmaal en vandaar naar Coevorden waar we de route op pikken. We hopen zo'n 80 km per dag te kunnen fietsen en onderweg nog wat te zien. Paar dagen Berlijn en met de trein weer terug.
Marjan1 schreef:Hallo Wasbeer,
Na 1 juni zal ik je op de hoogte brengen. Wij (mijn zoon en ik) starten morgen met de 'kanalenroute' naar Berlijn. Starten doen we in Beilen, daar wonen we nu eenmaal en vandaar naar Coevorden waar we de route op pikken. We hopen zo'n 80 km per dag te kunnen fietsen en onderweg nog wat te zien. Paar dagen Berlijn en met de trein weer terug.
Heel veel plezier, mijn jongens zien deze route ook wel zitten. Zoals hierboven beschreven het een heel klein stukje van de route gedaan, nl. het Ems-VEchte Kanal en dat vonden we een heel erg mooi stuk. Ben dan ook erg benieuwd hoe het Mittellandkanal is qua omgeving t.o.v. het Ems-Vechte. Hoe ga je overnachten? Tent oid?
Misschien heb je wat aan mijn verslag en/of route

http://home.wanadoo.nl/joswelling/berlijn.htm


Groeten,

Jos Welling
Gisteravond teruggekomen van een fijne fietsweek. Mede door het prachtige weer natuurlijk. Wind in de rug en zonnetje van voren. We hebben er 8 dagen over gedaan, zijn op woensdag vertrokken en op woensdag aangekomen in Berlijn.
We hebben de 'kanalenroute' gevolgd tot Bergzow daar vandaan zijn we naar Genthin - Brandenburg - Potsdam - Berlijn gefietst. De route is als richtlijn goed te volgen, het is soms even zoeken. In Uffeln is de camping moeilijk te vinden. Er waren een paar mannen zo vriendelijk om met ons mee te fietsen en ons de camping te wijzen. Bij Bad Essen wilden we in een hotel of B&B. We hadden pech er was een of ander treffen waardoor er geen kamer meer te krijgen was. Aan de andere kant van het kanaal is een camperplaats. Daar mochten we voor een nachtje staan met ons tentje tegen een kleine vergoeding.
Het is niet erg afwisselend zo'n eind langs het water, dat moet je wel aanspreken. Het is wel lekker vlak en je kunt goed doorfietsen. Af en toe geasfalteert rijden is wel lekker als je alleen maar over grint fietst. Wij hebben op de laatste nacht in Brandenburg na in een tentje overnacht. In Berlijn zelf zijn we naar een Toeristeninfo gegaan die voor ons naar een B&B belde.
Tip: regel meteen na aankomst je terugreis. Als je dat 3 dagen van tevoren doet is het redelijk goedkoop. Wij zijn met een 'weekendticket' teruggereist, niet doen. We zijn van 7.00 uur tot 22.00 uur onderweg geweest. Je moet heel veel overstappen, onze trein liep vertraging op waardoor we 2 uur op een station moesten wachten. In Bad Bentheim stopte het hele verhaal, met de bus naar Deventer. En dat alleen omdat een buschauffeur ons tegen de regels in toch mee wilde nemen. Hengelo - Deventer lag eruit en er werden bussen ingezet.
Tip: pak in Potsdam het OV naar Berlijn. Wij wilden Berlijn infietsen, we hadden geen duidelijk eindpunt. Na ruim 2 uur fietsen zijn we toch maar met het OV verder gegaan naar Spandau.
Tip: Wil je Berlijn gaan bezichtigen, neen dan een OV dagkaart. Kost 6,10 euro en je kunt er de hele dag Berlijn mee doorkruisen. Alleen niet geldig in de trein.
Berlijn is een prachtige stad en de route er naar toe was voor ons genieten.
hallo marjan1,

bedoel jij de kanalenroute, zoals die beschreven staat op Barelds zijn website, dus via het Mittellandkanaal?

bedankt,
frank