Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Weekend Fietsen met Kinderen 12 - 14 juni - Forum Wereldfietser

Weekend Fietsen met Kinderen 12 - 14 juni

Het jaarlijkse weekend Fietsen met Kinderen zal dit jaar plaatsvinden op 12, 13 en 14 juni op Landgoed de Berenkuil te Grolloo.

Stichting Fietsen met Kinderen organiseert jaarlijks een kampeerweekend gericht op gezinnen die met de fiets op vakantie gaan. Het doel van het weekend is het onderling uitwisselen van informatie, het in contact komen met andere fietsende gezinnen en natuurlijk gewoon een leuk weekend kamperen in de buitenlucht met andere fietsliefhebbers. Een verslag van voorgaande weekenden vind je op onze website www.fietsenmetkinderen.info.

Het kampeerweekend vindt dit jaar plaats op Landgoed de Berenkuil te Grolloo. Landgoed de Berenkuil (www.berenkuil.nl) is een camping op een natuurterrein met 21 speelplekken, een zwembad, een speelvijver en een restaurant gericht op kinderen. Een waar kinderparadijs dus. Grolloo ligt vlakbij Assen in het midden van het prachtige Drenthse landschap, vlakbij de bossen van Grolloo, Borger en Schoonloo. We hebben het Meemsveld (een kampeerveld met 4 speelplekken) gereserveerd voor ons kampeerweekend. We hopen op de deelname van circa 10 tot 15 gezinnen.

Het weekend zal er in grote lijnen als volgt uitzien:

Vrijdag: aankomst, tent opzetten, informeel kennismaken.
Zaterdag: gezamenlijke fietstocht. 's Middags op de camping spelen of zwemmen. 's Avonds gezamenlijke maaltijd in het restaurant van de camping.
Zondag: in de ochtend een gezamenlijke fietstocht, in de middag vertrek naar huis.

Het programma is geheel vrijblijvend en het staat een ieder vrij om geheel of gedeeltelijk zijn eigen plan te trekken. Er zijn geen specifieke kosten aan het kampeerweekend verbonden. De kampeerkosten en kosten van de maaltijden zijn voor eigen rekening. De tarieven van de Berenkuil vind je op hun website.

Je kunt je voor het weekend aanmelden door me een e-mail (dennis@fietsenmetkinderen.info) te sturen met de namen van de personen die gaan deelnemen.

Met vriendelijke groet,

Dennis de Vries
Stichting Fietsen met Kinderen
Wat voor afstanden moet ik aan denken Dennis? We hebben het nog niet geprobeerd met de kleine, maar het zou een aardig moment zijn. Kunnen we gelijk nog vragen stellen aan de 'ervaren' ouders :wink:
Jarno,

Ben je vader geworden, wat leuk! :D Ik ben te ver afgedwaald uit wereldfietserland, dat zie je maar weer. Van harte gefeliciteerd! Het leven wordt nooit meer hetzelfde, het fietsen voorlopig ook niet... :?

Het weekend is natuurlijk helemaal op kinderen afgestemd, dus dat worden teleurstellend korte afstanden. Bovendien draait het weekend altijd uit op een verbijsterende stoet van fietskarretjes in alle soorten en maten, gewone aanhangfietsjes, aanhangligfietsen (wij hebben er inmiddels ook een) en kinderfietsen in alle maten. De stoet in beweging houden is een nog veel grotere kunst dan op een normale WF trektocht. Als we 30 km halen is het mooi, als we geen ongelukken veroorzaken is het nog veel mooier! Ik ga binnenkort eens wat kaarten bestuderen om wat verkeersluwe routes te vinden en zo min mogelijk over smalle fietspaden (die raken totaal verstopt met zo'n karavaan).

Het weekend is ideaal om ervaringen uit te wisselen, fietsen met kinderen is vele malen ingewikkelder dan zonder. Dus kom vooral langs, lijkt me erg leuk om weer eens bij te praten! De eerste aanmelding is overigens al binnen. Op de Fiets en Wandelbeurs was er ook al heel wat belangstelling, maar ik heb het lijstje met aanmeldingen nog niet teruggevonden :oops:

Groeten,
Dennis
pb gezonden
Dennis,

Ligt het ook niet voor de hand om nog een aankondiging te doen op: http://www.fietsenmetkinderen.info/? Wij hebben daar nog niets gezien.

Groeten, van je eerste officiële aanmelding.
@ Spinnetje: PB teruggestuurd

@ Reichbus: ik heb de aankondiging naar de webmaster gestuurd, ik verwacht de aankondiging elk moment op de site. De "harde kern" is overigens al per e-mail geïnformeerd. Ik verspreid de aankondiging dit jaar iets breder, wellicht levert het wat meer aanmeldingen op. Hoewel 10 gezinnen (20 ouders, 20 kids) vaak al hectisch genoeg is :wink:

Groeten,
Dennis
Dennis de Vries schreef:Jarno,
Ben je vader geworden, wat leuk! :D Ik ben te ver afgedwaald uit wereldfietserland, dat zie je maar weer. Van harte gefeliciteerd! Het leven wordt nooit meer hetzelfde, het fietsen voorlopig ook niet... :?
Jazeker, mijn dochter Meerle is vandaag precies negen maanden oud. En we overwegen om erbij te zijn. Niets zeker nog.
Inmiddels hebben zes gezinnen (23 personen) zich aangemeld voor het weekend Fietsen met Kinderen. Aanmeldingen blijven welkom via dennis@fietsenmetkinderen.info.
Hallo allemaal,

Inmiddels staat de teller voor het aantal aanmeldingen op acht gezinnen. We verwachten momenteel 15 ouders en 14 kids, in leeftijd variërend van een paar maanden tot circa 12 jaar oud. Aanmeldingen blijven welkom via dennis@fietsenmetkinderen.info.

Groeten,
Dennis
Hallo allemaal,

Hierbij een update over het Fietsen met Kinderen weekend van 12, 13 en 14 juni aanstaande in het Drenthse Grolloo.

Het aantal aanmeldingen staat inmiddels op 11 gezinnen (20 volwassen en 18 kids). We hebben dus al een leuke groep bij elkaar voor het weekend.

Vorig weekend ben ik samen met jongste dochter Wieteke (bijna 2) even langs camping de Berenkuil gereden. Het is een erg grote camping met een prachtige grote speeltuin bij de receptie. De veldjes zijn bewust klein gemaakt zodat het minder groot overkomt dan het eigenlijk is. "Ons" veldje ben ik uiteindelijk voorbijgelopen (ik had nog geen plattegrond), maar de plekken zien er erg leuk uit. Er zijn 9 plaatsen op ons veldje, maar het ligt geschakeld aan drie andere veldjes dus de extra deelnemers staan hoe dan ook vlakbij. De speeltoestellen op de veldjes zijn erg handig. Het speelmeer met de kinderburcht ziet er geweldig uit, als het mooi weer is zullen de kids daar een hoop plezier hebben. Het zwembad is iets eenvoudiger, wel met een apart peuterbadje.

Ik heb aangegeven dat we zaterdagavond waarschijnlijk als groep komen eten in het restaurant. De Berenkuil gaat extra personeel inhuren voor ons! Mocht je van plan zijn NIET mee te gaan naar het restaurant op zaterdagavond, laat me dat dan even weten bij je aanmelding. Op advies van de camping zullen we tussen 17:30 en 18:00 uur gaan eten, zodat de kinderen de theatervoorstelling om 19 uur kunnen meemaken. Over de inschrijving ter plekke heb ik afgesproken dat ieder zich voor zich kan inschrijven. Als je bij de inschrijving vermeld dat je bij de groep Fietsen met Kinderen hoort, plaatsen ze je op het juiste veldje.

Wieteke en ik waren dik tevreden over de camping. Alhoewel, Wieteke protesteerde luid toen we weer vertrokken van de camping dus ik zie wel een probleempje aankomen met het overtuigen van de kinderen dat er ook nog gefietst moet worden...

Als je zin hebt om langs te komen, stuur dan even een e-mailtje naar dennis@fietsenmetkinderen.info met de namen van de gezinsleden die zullen deelnemen.

Groeten,
Dennis de Vries
Ik heb inmiddels de aanmeldingen van twee oude bekende gezinnen ontvangen en vanochtend meldde zich nog een gezin. De teller staat daarmee op 14 gezinnen met totaal 24 kinderen variërend van enkele maanden oud tot een jaar of 12.

En nu maar hopen dat we over drie weken net zulk mooi weer hebben als het tijdens het afgelopen hemelvaartsweekend was. Aanmelden kan nog altijd via dennis@fietsenmetkinderen.info.

Groeten,
Dennis
De aanmeldingen blijven binnen stromen, er hebben zich nu 17 gezinnen aangemeld. Ik ga de reservering bij de Berenkuil maar weer even aanpassen...

Dennis