Additionally, paste this code immediately after the opening tag: quechua 2 seconds tent - Forum Wereldfietser

quechua 2 seconds tent

Heeft er iemand ervaring met de 2 seconds tent van Quechua http://www.decathlon.be/NL/trekkingtenten-13801160/) ?
Ik bedoel dan vooral hoe neem je hem veilig mee op de fiets?
Mij lijkt met een touwtje vastbinden boven op de achtertassen het meest handige.
Wij hebben de 2 seconds Air, met extra mogelijkheid om goed te doorluchten. Deze heeft een behoorlijke diameter, ik meen 68 cm. Wij hebben hem plat achterop de Bob Yak gebonden en dat gaat prima. Ik zal proberen vanavond een foto te plaatsen. Achterop de fiets lijkt me lastiger, of je moet de 1-persoons tent hebben, die diameter is al een heel stuk kleiner.

De tent is verder ideaal, jammer is alleen de onhandige vorm als hij opgevouwen is.
Ik heb een 2 seconds tent (gekocht voor Duchenne Heroes 2008 - bagage wordt vervoerd) maar vind het niet veel aan!
Ik ben absolute niet lang (174cm) maar kan niet languit liggen in de tent - ik heb de hele week met de deur open moeten slapen en met m'n kop in de buitenlucht (was wel lekker gezien het mooie weer) anders drukte ik constant tegen de tentdoek aan en kreeg een natte slaapzak!
Ik zou eerder voor een Robbens of een Eureka tent gaan - ietsjes duurder maar beter en meer geschikt voor een fietsreis.
Succes!
Jimbo
hmm. Ik ben een stuk langer, 1,85 en kan wel languit liggen. Ik lig wel op een matje, dat scheelt natuurlijk vergeleken met een hoog luchtbed bijvoorbeeld. Blijkbaar zit er ook veel verschil in de varianten van de 2 seconds tenten.
Leuk festival tent maar 2 dingen....

1) Lukt het wel om hem weer in zijn verpakt format te krijgen 's ochtends (daarna kan je zorgen maken of hij op je fiets wil).

2) Wil je echt op reis met een tent die onder de 30 euro kost? Één van mijn favoriet Nederlands uitdrukkingen is Goedkoop is duurkoop. Mijn anderen favoriet is....hmm kan misschien beter niet zeggen hier :lol: (iets met koekjes).
Het opzetten is eenvoudig, kwestie van 1 elastiekje lostrekken. Het afbreken is een kwestie van een paar keer oefenen, het is een techniekje dat je even onder de knie moet krijgen. Wij hebben hem zelf om te oefenen 3 keer op- en afgebroken en dat ging zonder problemen, je vergeet het daarna ook niet meer. Bovendien staan er filmpjes op de site van Quechua zodat je kan zien hoe het precies moet. In de tentzak zit ook nog eens een afbreekhandleiding dus dat mag geen probleem zijn.

Onze tent kostte geloof ik 63 euro en dat is inderdaad nog steeds goedkoop voor een 2 persoons tent. De meeste mensen die hem gebruiken zijn echter erg enthousiast en zeker op een fietsvakantie is het heerlijk om de tent binnen een minuut helemaal klaar te hebben staan, denk ook aan een situatie met regen bijvoorbeeld.

Fotootje van de tent achter op de Bob Yak:
Afbeelding
Heb je de andere tentjes van Quechua al eens bekeken?
Zie er bijna hetzelfde uit en hebben een iets handzamer formaat voor op de fiets (denk ik).

Ik ken twee stellen die met een T3 Ultralight Pro van Quecha fietsen. Het ene stel heeft er 8 maanden mee door Afrika en Zuid-Amerika gefietst zonder problemen.

Deze tent is wel iets duurder en iets zwaarder, maar misschien toch ook wat praktischer voor op de fiets?

Succes!
Ik heb al 3 fietsvakanties een met een T3+Ultralight achter de rug en inderdaad een zeer confortabele, ruime en lichte tent.
Vorig jaar zag ik op verschillende kampeerterreinen fietsers toekomen met zo'n 2 seconds tentje en toen zag ik een koppel dat de tent voortdurend verplaatste om in de schaduw te kunnen blijven staan. Dat ging zo snel en gemakkelijk en dat leek me best handig. Vandaar dat ik de overweging maak om met zo'n tent op reis te gaan.
Helaas, ik ben 's ochtends geen vroege vogel en dat maakt dat de meeste fietsers al lang vertrokken zijn voor ik start. Zien hoe ze die tent dan - veilig - op hun fiets aanbrachten was er dus niet bij. De foto -waarvoor dank - verduidelijkt al wel iets maar als er nog mensen zijn die ervaring hebben met deze tent en de fiets ...
Beste Marsom,

Ik ben zelf 1,88 en kan prima met de tent deurtjes dicht slapen in 2 Seconds.

Ik heb de tent met een spin vast gemaakt op mijn fiets.

http://picasaweb.google.com/lh/photo/1E ... directlink

Aan de zadel kant heb ik de spin aan stuk koord bevestigd aan achterkant aan mijn bagage drager.

Ik ben nog steeds geweldig te spreken over het gebruikers gemak. Het enige wat ik mis is een luifel maar voor de rest prima te vreden.

Mocht je verder nog vragen hebben dan hoor ik het graag.

Groeten, Willem
Wilm

Bedankt voor de foto. Dit verduidelijkt weer een en ander.
Toch nog enkele vraagjes:
- Heb je een tent voor 1 persoon (55cm diameter) of een tent voor 2 personen (62 cm diameter)?
- Waar heb je die spin op de kop getikt? Die ziet er inderdaad heel handig uit.
Wat ik me afvraag: hoe zit het met condens in deze tentjes, ze zijn toch enkeldaks? En hoe gedragen ze zich als er wind staat, inherent aan het ontwerp is toch enige wiebeligheid?
Deze tentjes hebben wel degelijk een binnen- en buitentent. Er is ook ventilatie voorzien. Condens zou dus moeten meevallen, maar ik heb er nog geen ervaring mee. Wel gisteren eentje gekocht, maar het uittesten zal voor de vakantie zijn.
Matthieu

Neem je die tent mee op de fiets? Indien ja hoe neem je ze mee?
Welke tent heb je gekocht, die voor 1 persoon of die voor 2 personen?

Groetjes
Marsom, eerst lezen :wink: :
Wilm schreef: (...)Ik heb de tent met een spin vast gemaakt op mijn fiets.
http://picasaweb.google.com/lh/photo/1E ... directlink
Aan de zadel kant heb ik de spin aan stuk koord bevestigd aan achterkant aan mijn bagage drager.
:lol:
Marsom

Ik heb de versie voor 1 persoon en ga die proberen mee te nemen op de fiets op de manier van Wim. Ik ben ook benieuwd waar hij die spin gevonden heeft.
matthieucalu schreef: (...) Ik ben ook benieuwd waar hij die spin gevonden heeft.
Hier misschien http://www.ixs-fashion.com/b2c.asp?PageNo=DEFAULT en dan onder luggage --> various.

Heel toevallig gevonden op de site van Chris http://www.biketracks.be/
:lol: . Daar staat wel wat handige informatie op, vind ik zelf :roll: .
:lol:
@ Marsom: ik heb de 1 (of 1,5) persoons 2 Seconds, gekocht bij Decathlon (kleinste diameter: 55 cm / 2,4 kg)



@Spironski: inderdaad met binnen tent. Die kun je zelfs nog met klemmetjes los maken van de buiten tent.

@ spin: heb ik bij bike4travel gekocht. Ze hebben plastic haken. Je loopt dus niet het risico dat ze ergens doorheen prikken. Op mijn frisbee...heb ik een elastieke net. Heel handig om allerlei spullen onder te proppen en snel beschikbaar te hebben.

zie netje (ook b4t):
http://picasaweb.google.com/lh/photo/P- ... directlink

@ tent:
http://picasaweb.google.com/lh/photo/xb ... directlink

Wat windbestendigheid betreft niet heel veel ervaring mee gehad. Maar het tentje kan het nodige hebben. De scheerlijnen heb je eigenlijk niet eens nodig.

Als de zon er op staat... wordt het wel heel snel erg warm :-) ... maar daar zullen meerdere tenten last van hebben.
Ik kocht ook zo'n tent en bracht ze na twee nachten gebruik (in de tuin) terug naar Decathlon. Echt strak kan je zo'n tent niet spannen. Stokken zijn veel te licht uitgevoerd. Languit liggen was voor mij ook niet echt aangenaam (net ietsje te kort voor 1.87 m).
Opzetten en afbreken gaat werkelijk razendsnel. Ideaal voor festivals oid, maar als vakantiefietser zou ik het niemand aanraden.
Het concept is goed, maar er zijn teveel minpunten aan (omvang, stevigheid, windbestendigheid).
Het opzetten is toch nooit een probleem bij een normale tent? Dit lijkt me meer een tent voor mensen die eigenlijk niet echt willen kamperen. Ik zag er deze zomer veel naast caravans staan. Ze zijn ook loodzwaar voor hun maat. Aan een zware storm met hoosbuien wil ik niet denken.
Wim