Additionally, paste this code immediately after the opening tag: power grip pedal straps - Forum Wereldfietser

power grip pedal straps

hallo, lijkt me handig met deze dingen te fietsen, voordeel is dat je dan je schoenen kunt kiezen en niet gebonden bent! aan uiteindelijk slechtere fietsschoenen. Wie heeft er ervaring met deze banden die je aan je trappers bevestigd?
Deze dus :wink: http://powergrips.mrpbike.com/

Ken ik niet (ff gegoogled). Ik vervang voor een fietsvakantie (in de zomer) altijd mijn spd-pedalen door pedalen met toeclips (van plastic). Kan ik met elk soort schoenen fietsen. Toeclips hebben ook een ' band' naar de teen en dit vind ik erg prettig, want dan kan je voet niet vooruit van de pedaal afschieten. Zelfs met mijn Teva's (extra rugged) kan ik daar prima mee fietsen. Dus: ik zou kiezen voor toeclips. :lol:
cyclonaut schreef:voordeel is dat je dan je schoenen kunt kiezen en niet gebonden bent! aan uiteindelijk slechtere fietsschoenen
Geen ervaring met deze straps, wel met diverse klikpedalen en fietsschoenen. De echte fietsschoenen hebben een stijve zool die je niet kan plooien. Dat is niet slechter maar naar mijn aanvoelen juist stukken beter :D :D
Ik heb de PGs in combinatie met halfhoge wandelschoenen op mijn azie reis gebruikt; ging prima en geen last van doorbuigingen gehad. Met teva's (de echte sandaal versie) is het iets minder prettig fietsen.
Ik kwam deze posting/foto tegen... met power grip pedal straps

http://www.wereldfietser.nl/phpbb/viewt ... 400#p80188

misschien kan wwwillem je verder helpen.

succes
Hallo,

Ik heb die dingen inderdaad, ik heb de xl's, omdat ik sowieso al een grote schoenmaat heb(45,5)

Maar het kleinste gaatje was net iets te groot, ik heb er toen wel een hele vakantie mee rondgefietst, dus ze werkten wel, maar het geheel was iets te los.

Ik heb ze op brede pedalen zitten, en ik moest een aantal hulpringetjes extra gebruiken om ze goed te monteren.

Na die vakantie waren de bevestigingsijzers licht verbogen. Misschien omdat de riempjes iets te los stonden of vanwege de ringetjes.

Dit jaar heb ik er een extra gaatje bij laten prikken, maar heb er nog niet mee gereden sinsdien., maar ze helpen wel. En het gewrongen staal neem ik erbij.

Ze kwamen mede door de brede pedalen en de hulpringetjes, wel tegen de grond soms, vooral op onverhard/onregelmatig wegdek. Hierdoor zouden de verbuigingen ook kunnen zijn ontstaan.

Nu goed ze helpen wel. Er zijn hellingen geweest die ik anders niet op kwam en nu wel. Zelfs met iets te losse riempjes, overigens vind ik ze wel duur, zeker de xl's als je bekijkt dat de ijzers zo makkelijk verbuigen.

Maar tegenover anders systemen zal het dan weer meevallen.

Willem
Kris Kilowatt schreef:De echte fietsschoenen hebben een stijve zool die je niet kan plooien. Dat is niet slechter maar naar mijn aanvoelen juist stukken beter :D :D
Dat wordt op deze site (onderaan) juist ontkracht...

Moet zeggen dat ik bij een minder dikke zool inderdaad ook minder moe wordt. Wandelschoenen hebben dan toch een nadeel.
Robertjan schreef:
Kris Kilowatt schreef:De echte fietsschoenen hebben een stijve zool die je niet kan plooien. Dat is niet slechter maar naar mijn aanvoelen juist stukken beter :D :D
Dat wordt op deze site (onderaan) juist ontkracht...
Beter lezen:
"On Saturday I had trainers with soft rubber sole, on Sunday I had shoes for in-door football (which, btw, were up to now my touring shoes) with stiff sole which became sleek and slippery during three years of use. So I am quite convinced that my uneasiness on Sunday was caused by the constant corrections of the position of my feet because the soles of the shoes were slipping on the pedals. If the soles were a bit more flexible they would grip the pedal preventing the slip. "
Zijn conclusie formuleert hij dus nogal fout. Hij merkt dat gladde zolen niet lekker fietsen en zet er een andere kop boven.
Leon
Ik heb ze op brede pedalen zitten, en ik moest een aantal hulpringetjes extra gebruiken om ze goed te monteren.
Hoi Willem,

Ik kon geen brede pedalen vinden met de bevestigingsgaatjes aan de voor-en achterkant voor de bevestigingsijzers. Ik heb dus de straps op normale shimano 324s zitten maar zou graag een bredere trapper voor mijn bergschoenen hebben.
Welke pedalen heb je en hoe heb je het probleem met de ijzers opgelost?

Toon
Robertjan schreef:
Kris Kilowatt schreef:De echte fietsschoenen hebben een stijve zool die je niet kan plooien. Dat is niet slechter maar naar mijn aanvoelen juist stukken beter :D :D
Dat wordt op deze site (onderaan) juist ontkracht...
Nee, het wordt juist bevestigd:
Stiff sole myth / But firstly, a clarification of the terms. If by "cycling shoes" we mean special shoes that are fixed to a pedal (SPD or similar clipless system) than this is not a myth but a reality.
Had het over clickpedalen, in combinatie met "echte" fietsschoenen blijkt dat voor mij het beste te werken. Zonder clickpedalen fiets ik zelden, tenzij naar bvb de bakker of het station :wink:
Oke, da's een ander verhaal inderdaad. Al heb ik net weer probleemloos 84km gefietst zonder klikkers... :wink:
Ik ga er dan ook altijd van uit dat mensen zonder klikpedalen fietsen. Mét is toch alleen maar gevaarlijker: je zou met 4 km/u op een onverharde snelweg naar beneden fietsend kunnen vallen... :roll:
Robertjan schreef:Ik ga er dan ook altijd van uit dat mensen zonder klikpedalen fietsen. Mét is toch alleen maar gevaarlijker
Gevaarlijker? Hoezo? Op je racefiets of MTB in het bos (zonder bagage) ga je echt stukken harder... 't Is gewoon een kwestie van techniek of eigenlijk is het uitklikken meer een handigheidje, wat je zo onder de knie hebt, zeker als je de pedalen niet te strak hebt afgesteld.

Ik fiets in de zomer, op vakantie juist zonder klikpedalen omdat ik dan niet met mijn (warme) fietsschoenen aan hoef te fietsen, waar je ook nog eens niet lekker op loopt. En als je speciale loopklikschoenen neemt zijn die weer zwaar en warm. Ik fiets dus gewoon met toeclips en op Teva's of sportschoenen - lekker zonder sokken, scheelt weer in de was.
:lol:
En waar vind je die power grips? :)
De Sjelle schreef:En waar vind je die power grips? :)
Heb je wel goed gelezen?
Iris-in-Zwolle schreef:Deze dus :wink: http://powergrips.mrpbike.com/
:lol:
Iris-in-Zwolle schreef:Gevaarlijker? Hoezo
>
Afbeelding
Snelweg, bergaf, 4 km/u, klikpedalen (los afgesteld) en helm, 5 jr. ervaring op dat moment met klikpedalen, 1 steen teveel...
Het resultaat valt in dit geval nog mee.
Ja, maar dan moet je bestellen in de us? :?
Dan maar aan Cyclonaut vragen, hij startte dit draadje :wink: .
:roll:
Singlespeed.nl heeft ze geloof ik.
Ok, bedankt! Na de vakantie ga ik die bestellen. Ik ben met mijn "clickers" al eens een paar keer bijna onderuit geschoven hier op die gladde vloeren op het werk. :lol: