<< nb: foto's op: http://link.marktplaats.nl/267663508 >>
Aangeboden: Snel Safari randonneur, klassieke vakantiefiets voor het betere werk.

Ik heb de fiets in de jaren 90 gekocht en ik moet eerlijk zeggen: de fiets is gepokt en gemazeld en heeft zowel landen als Uzbekistan en Turkije, maar ook Nederland, Frankrijk en Zwitserland gezien. Met andere woorden: de fiets is echt niet nieuw meer. Aan de andere kant: fiets is nog steeds prima om stevige en verre fietsvakanties mee te maken. Ik onderhoud de fiets goed en is daarmee in ‘goede alledaagse staat van onderhoud’. Daarmee bedoel ik: er zijn altijd een aantal onderdelen die je door normale slijtage moet vervangen. Dat doe ik ook. Ruim 1000 km terug zijn er nieuwe ketting en nieuwe achterbladen op gezet, gelijktijdig zijn de remblokken aan vervanging toe. Doordat ik er 2-3 jaar terug een nieuw stuur op gezet heb zijn remkabels en derailleurkabels juist weer relatief nieuw, etc. Maar nogmaals: je kan er zó op wegfietsen naar Marokko, India of gewoon het Zwarte Woud.
Specs: 3x7 versnellingen. Grootste voorblad is niet meer origineel (was: aluminium) maar staal: dat schakelt iets minder maar is vrijwel onverslijtbaar. Verder: Cantilever remmen, Shimano LX afgemonteerd, achterdrager (voordrager gebruik ik zelf), vlinderstuur, pomp, standaard, verlichting, 3 bidons etc.