Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Wie fiets ermee en fietst er ook S.chile-Ushuaia jan.2010 - Forum Wereldfietser

Wie fiets ermee en fietst er ook S.chile-Ushuaia jan.2010

In de laatste week van dit jaar en eerste 2mnd 2010 wil ik fietsen van
S.de Chile naar Ushuaia.Wie heeft er zin om mee te fietsen en wie fiets erook deze periode.
Hallo Johannes,

Wij zitten op dit moment in Peru en zijn op weg naar Ushuaia. Het zou zomaar kunnen zijn dat we eind 2009 ergens bij Santiago Chili zijn. Misschien komen we je dan tegen.

Leo & Annette
www.globefietsers.nl
Hoi Johannes,

we zullen tegen die tijd ook wel ergens tussen Santiago en Ushuaia zitten. Dus laten we contact houden, dan drinken we samen een biertje ergens. 8)

Groetjes uit Cali
Ali
Idem, Ik ben in die periode ook in Chike en Argentinie, maar heb wat meer tijd dus dacht er over om in Buenos Aires te starten.

Ik ben er nog niet over uit of van noord naar zuid naar Patagonia te fietsen of in omgekeerde richting beter is. Als iemand hier voor of tegens over heeft dan hoor ik het graag.

Groet,

Stijn
Stijn, weet je zeker dat je vanaf Buenos Aires wilt gaan fietsen? Rondom BA liggen hele grote stukken pampa waar niets is en afstanden enorm zijn...

Patagonië zou ik van noord naar zuid doen; de wind komt meestal uit het westen en door van noord naar zuid te fietsen heb je daar het minst last van. Op het forum is hier al eerder over geschreven!
Bedankt voor je antwoord Gurdun. Ik was me inderdaad nog niet zeker over in welke richting ik wilde fietsen, hence mijn vraag. ;-)

Aan de eene kant is de wind richting een overweging en aan de andere kant de seizoenen. Mijn indruk was dat Feb./Maart de beste tijd voor het zuiden is en Mei/Juni beter is voor het noorden (eventueel inclusief Atacama en Alti plano/Bolivia. Aangezien ik in Jan. vertrekken wil, leek zuid naar noord meer voor de hand te liggen. Maar gevoels mattig spreekt me noord naar zuid meer aan.

Ik dacht in eerste instantie naar Buenos Areas te vliegen om dat dit een stuk goedkoper is in vergelijking to Santiago en om dan met de bus een stuk naar het zuiden te reisen alvoorens te beginnen met fiesten, maar Santiago lijkt me een fijnere stad om vanuit te vertrekken.

Heeft iemand een suggestie met betrekking tot het vinden van een goedkoop vliegticket naar Santiago in Chile?

Groeten,

Stijn
Hoi Stijn,

lijkt me toch het beste om niet te laat in Patagonie aan te komen. Januari - februari lijken de meest geschikte maanden, daarna wordt het toch echt wel koud...

Groetjes uit Quito,
Aaldrik
stijn de klerk schreef:Idem, Ik ben in die periode ook in Chike en Argentinie, maar heb wat meer tijd dus dacht er over om in Buenos Aires te starten.

Ik ben er nog niet over uit of van noord naar zuid naar Patagonia te fietsen of in omgekeerde richting beter is. Als iemand hier voor of tegens over heeft dan hoor ik het graag.

Groet,

Stijn
Stijn,in eerste instantie was dit ook mijn bedoeling en vanaf BA. maar na meer navraag en beurs bezoek veranderde ik geheel van koers en startpunt.
Johannes
Hoi Jonannes,

Ik begin ook de indruk te krijgen dat Santiago een beter startpunt is. Met welke maatschappij vlieg je naar Chile?

Heeft iemand een goede suggestie heeft voor een goedkoop ticket naar Chile?

Groet,

Stijn