Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Nazomer weekend 2009 - Pagina 6 - Forum Wereldfietser

Nazomer weekend 2009

124 berichten
Ik was helaas ziek :evil: over vijf jaar valt er weer wat te vieren.

Ben wel benieuwd naar de foto's.

mario
Heb weer erg genoten van het weekend:

- Inge en familie, het eten was weer veel te lekker

- Bernadette, mooie lezing, veel plezier in Pakistan

- Marco (als van der Togt) en Susan (als Leontine), bedankt voor de hele organisatie maar ook de presentatie van het Fietswiel van Fortuin :lol:

- Marco, die puzzelrit was echt leuk om te doen, als groep natuurlijk wel een beetje creatief (*) met de vragen en oplossingen omgaan; het moet een hele klus zijn geweest zijn om dit in elkaar te draaien maar zeker voor herhaling vatbaar op het volgende nazomer weekend


Nogmaals bedankt,
Maarten

(*) is niet hetzelfde als vals spelen :wink:
Ik vond het erg leuk, en ik heb ook nog eens erg lekker gegeten. Zondag was een lange rit, dus de calorieen zijn ook gelijk weer verbrand.
Wim
Het kon niet beter. Ik heb zondag zelfs een tweede keer van het eten genoten met een van de overgebleven tortilla's (zo heten die toch?).

Hierbij nog een oproep voor Ronald uit Barneveld. Ik had gezegd dat ik je een berichtje zou sturen via het forum maar ik kan je account helaas nergens vinden. Ik hoop dat je dit leest en mij dan even een pb-tje wilt sturen.
Hier dan wat foto's van het gezellige weekend:

http://picasaweb.google.nl/Gerd.Caarls/ ... nen200902#

Gerd
En ook vanuit Deventer onze dank voor de organisatie van het feestelijke geheel. Wij hebben er van genoten!

Jurgen en Barbara
Suzanne, Marco, Inge en alle anderen heel erg bedankt voor het ontzettend leuke weekend. Het was ons eerste WF-weekend, maar zeker niet de laatste: geweldig zoveel leuke en enthousiaste fietsers te mogen ontmoeten!
Rob en Sien

O ja, ook wij hebben nog wat foto's gemaakt:
http://fotos.robdewaal.nl/wereldfietser
:D Organisatoren en feestgenoten
bedankt voor het oergezellige weekend
het is niet in 15 woorden uit te drukken
:wink:

Fokko
Erg genoten van dit fantastische weekend met voortreffelijk eten en mooie fietstochten op zaterdag en zondag, vooral die op zaterdag waarbij ik in het winnende team zat :wink:, allemaal bedankt

Groeten, Thomas
Leuk om eindelijk eens een keer met een activiteit van De Wereldfietser mee te doen, en wat voor een activiteit!

IEDEREEN BEDANKT voor de leuke 5 dagen! :wink:
Dag allemaal,

Ook weer op het thuishonk, ook ik wil iedereen die zijn of haar steentje heeft bijgdragen aan dit lustrumweekend bedanken.

Het eten was weer fantastisch, de stemming opperbest en uiteraard het allermooiste was onze eerste prijs bij de puzzeltocht.
Allen van de groep Jans bedankt voor de scherpzinnigheid, het improvisatietalent en de good spirit. We hebben met veel smaak het gewonnen ontbijt op zondag verorbert.
Ik ben apetrots dat onder mijn bezielende leiding mijn groep deze prestatie heeft neergezet.

Tot een volgende bijeenkomst.

Groet

Jans
Jans Kinds schreef:Ik ben apetrots dat onder mijn bezielende leiding mijn groep deze prestatie heeft neergezet.
Ja, Jans. Misschien wordt het toch 'ns tijd om te onthullen hoe het mogelijk is dat jouw groep verkeerd kon rijden en toch op een honderdste nauwkeurig de juiste afstand in kon vullen?

Gerd
:P
Verkeerd rijden bestaat niet voor een Wereldfietser, Gerd... :wink:
Robertjan schreef:Verkeerd rijden bestaat niet voor een Wereldfietser, Gerd... :wink:
Robertjan, je zou beter moeten weten. Jij zat in een groep, waarvan de instructielezer nog niet eens een 6 van een 8 kon onderscheiden!

Gerd
Dan nog is het niet "verkeerd", gewoon een stukje "extra"... :lol:
GerdC schreef:
Ja, Jans. Misschien wordt het toch 'ns tijd om te onthullen hoe het mogelijk is dat jouw groep verkeerd kon rijden en toch op een honderdste nauwkeurig de juiste afstand in kon vullen?

Gerd
Dat was nou de kracht van mijn groep, bijtijds een dreigende dwaling onderkennen en met inventiviteit, creativiteit en volharding toch tot een goed einde komen.
Ook dank aan de moderne navigatie apparatuur en de diepgaande kennis daarvan in mijn groep. :oops:

Eind goed al goed

:D

Groet

Jans
Marco en Susan en de keukenploeg nog hartstikke bedankt voor het
fantastische weekend. Het was ook heel leuk om een keer de vergadering bij te wonen normaal ben ik dan al huiswaarts.
De maandag heb ik nog een Belgische Wereldfietser begeleid door ons land richting Belgie :roll: :wink: zodat deze ook goed is thuisgekomen

Groetjes en tot een volgende fietstocht
Ingeborg :wink:
Hoe vier je 15 jaar De Wereldfietser ?
Met een Werelds Fietsweekend !


Verslag: Robertjan
Foto's: Gerd

Het weekend van 28 t/m 30 augustus stond bij De Wereldfietser in het teken van het 15-jarig bestaan. In die 15 jaar is de vereniging gegroeid van 3 mensen naar ca. 2550 leden! Allemaal mensen die graag fietsen op vakantie, en daarbij hun ervaringen willen uitwisselen met anderen en ervaringen van anderen graag gebruiken voor hun eigen trips.

Afbeelding

Op de vrijdag verzamelden zich al vele leden, waarvan een aantal was komen aanfietsen van huis of station. Gezellig in groepjes, of rustig alleen. Ondanks het gebrek aan een kampvuur voerden de gesprekken tot in de vroege uurtjes, en werd pas laat de vertrouwde slaapmatjes opgezocht. Na een welverdiende maar korte nachtrust werden er weer wereldse fietsontbijten genoten. Een koffie met speciale taart ging dit jaar aan de rustige ALV vooraf.

Afbeelding

Uiteraard werd er ook in de ALV stil gestaan bij het jubileum met speciale fiets-CD's voor mensen die veel voor de vereniging hebben betekend (en nog betekenen!). Tevens werden er de speciale "De Wereldfietser" zonnebloemzaadjes uitgedeeld, welke overal ter wereld geplant kunnen worden. Niet vergeten om de locatie en liefst ook een foto in het topic op het forum te plaatsen!

Afbeelding

Na de ALV kwam Marco (Geurts) met een aantal mysterieuze en waterbestendige A4-blaadjes op de proppen: een puzzeltrektocht! Er was veel animo voor deze speciale jubileumactiviteit en de groepjes verdeelden zich al snel. Een paar kilometer "extra" fietsen hoort nu eenmaal bij een Wereldfietser, en dat bleek dan ook meer regel dan uitzondering.

Afbeelding

De strijd om het winnaarsontbijt bleek nog spannend, want 2 groepen hadden even veel recht er op. De bonusvraag wie de allereerste penningmeester van De Wereldfietser was, bracht dan ook uitsluitsel.

Afbeelding

Na de fietstocht hoorde er natuurlijk een fantastische avondmaaltijd bij het jubileumweekend, en dat had Inge Meere met haar adjudanten dan ook heel goed verzorgd.
De BBQ werd opgevolgd door een inspirerende, en voor ervaren Wereldfietsers een herkenbare, lezing over een jarenlange solo-fietsreis door Azië. Bernadette wist met haar interessante foto's en verhalen iedereen op het puntje van de stoel te zetten.

Afbeelding

Marco (Geurts) moest deze aandacht nog maar zien te evenaren met een jubileum-activiteit, en wist dat prima te bereiken met het Rad van Wereldfietsavontuur met onze eigen Susan als assistente "Leontine". Wereldse fietsverhalen te over op de zaterdagavond!
Toen de buikjes vol zaten mochten deze avond de pyromanen weer aan de slag, en al gauw laaide het kampvuur op tot comfortabele hoogte. Bij dit genot kwamen de sterke verhalen en gezellige gesprekken al gauw tot leven, en ook deze avond werd het weer vroeg…

Afbeelding

Midden in de nacht stond ook nog een enkele Wereldfietser tijdens een hoosbui het ventilatiegat van zijn tipi dicht te knijpen met zijn blote handen… Maar hierna zou iedereen van zijn en haar nachtrust kunnen genieten.
In de laatste ochtend vertrokken sommigen al vroeg om naar huis of naar een station te fietsen. Maar een grote groep ging eerst nog met Marco (Geurts) mee voor een rondje Veluwe. Een andere groep vertrok met Jim met een omweg naar het station van Utrecht, om vandaar huiswaarts te keren.

Afbeelding

De Wereldfietser mede-oprichter Bert Sitters vertrok met voldoende mondvoorraad zelf in de ochtend, voor een extra blokje om, voor er weer werk aan de winkel was.
Voor een enkele fietser bleef de terugreis niet bij de zondag. Zo heeft de auteur nog heerlijk wild gekampeerd in de bossen tussen Boxtel en Oisterwijk (officieel verboden uiteraard), wat met een tipi zonder problemen ging. Om op maandag nog lekker een gehele dag huiswaarts te fietsen. Nog nagenietend met allemaal vrolijke Wereldfietsers in het achterhoofd...

Robertjan Kuijten, september 2009

Afbeelding
Hallo Allen
Nog wat foto's van het 15 jarig bestaan van de Vereniging.
Iedereen nog hartelijk dank voor de gezelligheid.
De organisatie bedankt.
Groetjes
Gudy

http://picasaweb.google.nl/gudyrooijakk ... ldfietser#