Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fietsend apparaten opladen - Forum Wereldfietser

Fietsend apparaten opladen

De prijs van deze oplader zal ongeveer 70 euro zijn.
Wel een stevig prijsje voor een lader. :)
De Sjelle schreef:
De prijs van deze oplader zal ongeveer 70 euro zijn.
Wel een stevig prijsje voor een lader. :)
Wel als die net zo slecht is als hun naafdynamo's ;), anders een stuk vriendelijker geprijsd als deze van Busch en Mueller

Afbeelding
Toch handig als je met je iPhone een wereldreis wilt maken... :D
Ik heb op mijn vakanties erg veel plezier gehad van mijn ZZing: alles opgeladen wat ik tegenkwam (behalve de accu's van mijn Nikon). Maar die is nog duurder. Het voordeel van dit ding is dat je er ook rechtstreeks bijvoorbeeld een GPS op kunt aansluiten als externe stroombron.
Ik ben van plan om binnenkort een Garmin Edge 705 via een PedalPower+ AC kabel te voeden uit mijn Shimano DH-3N71 naafdynamo.

Goed idee? Wie houdt me tegen?
arnob schreef:Ik heb op mijn vakanties erg veel plezier gehad van mijn ZZing: alles opgeladen wat ik tegenkwam (behalve de accu's van mijn Nikon). Maar die is nog duurder. Het voordeel van dit ding is dat je er ook rechtstreeks bijvoorbeeld een GPS op kunt aansluiten als externe stroombron.
Arno, kun je uitleggen hoe je dat doet, dat opladen van de GPS met je Zzing. Maximaal 6 uur met een set batterijen (Garmin Oregon) weerhoud me nog om er een te kopen, de Zzing zit toch al in m'n voortas.

Groet, Frank Bueters
Ik koppel de GPS (60CSX) met een mini-USB-kabel aan de ZZing en zet de stroomuitstuurknop (??: het oranje lampje gaat daardoor branden) aan. De GPS schakelt dan over op externe voeding. Werkt perfect als ik weer eens niet snel bij mijn batterijen komen kan ...
Dat is wel een mooie oplossing, Arno. Is mijn "geintje" van de iPhone toch niet helemaal gek... :wink:

Ik ben even wat lui, maar zit er ook een USB-A (normale USB) uitgang/aansluiting op? Dan is een iPod touch natuurlijk toch een erg mooi fenomeen i.c.m. je SON (die ik altijd aan heb staan).
arnob schreef:Ik koppel de GPS (60CSX) met een mini-USB-kabel aan de ZZing en zet de stroomuitstuurknop (??: het oranje lampje gaat daardoor branden) aan. De GPS schakelt dan over op externe voeding. Werkt perfect als ik weer eens niet snel bij mijn batterijen komen kan ...
Ik snap het, dank je wel. Had niet gedacht dat een (outdoor) GPS een aansluiting voor externe voeding zou hebben. Worden de batterijen ook opgeladen, als bij een gsm, of worden ze gewoon uitgeschakeld wanneer je op externe voeding overschakelt?

Groet, Frank
De uitgang aan de ZZing is een standaard USB-uitgang die ik ook gebruik voor opladen van batterijen en 3,7 V lithium-accus; de mini-usb is in mijn GPS.

De batterijen in de GPS worden niet opgeladen (het model is al jaren oud en toen dacht waarschijnlijk niemand daaraan), maar omdat de ZZing uit mijn Shimano DH-3N71 meer energie levert wordt ook het interne batterijpack nog opgeladen. Voor meer (of duidelijker) info: http://www.zzing.de/index.php/produkt.
Ik ga binnenkort de Busch en Muller E-werk, de PedalPower+ en de Powermonkey testen en vergelijken. Op mijn SON naafdynamo voor mijn GSM.
(Maar helaas de stekkertjes van de PedalPower+ passen al niet eens...)
Dahon heeft ook een USB-lader en zelfs Toutterain heeft er een die op en in je stuurpen past (Ahead).

De leuek Hymini heb ik laatst al getest; zie de WF-er. Zie ook: http://www.heavenlyheroes.nl/?page_id=6 (nee ik heb geen aandelen :lol: )

Ik houd jullie op de hoogte. De test kom op mijn site en wellicht in de WF-er.

Eric Schuijt
Hallo Arno,
arnob schreef:De batterijen in de GPS worden niet opgeladen (het model is al jaren oud en toen dacht waarschijnlijk niemand daaraan)
De moderne GPS apparaten doen dit ook niet, aangezien het niet mogelijk is om te detecteren of er oplaadbare batterijen inzitten of niet.
Gisteren in "Het beste idee van NL" kwamen ze ook met een oplader via de fietsdynamo. Het idee ging door naar de volgende ronde.
Ik snap er niks van. Dit product bestaat toch al?!
In de volgende ronde wordt pas uitgezocht of het idee origineel is.
En uh, 85% van de Nederlanders weet niet dat zoiets bestaat.