Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fiets route(s) Zuid Amerika gevraagd - Forum Wereldfietser

Fiets route(s) Zuid Amerika gevraagd

Hallo beste WFers.

Ik heb beginnend dit jaar 1/11/2009 drie maanden om te fietsen :P .
Vandaar dat ik de vraag heb of er mensen zijn die hun ervaring met mij willen delen.
Als je bijvoorbeeld gefietst hebt in Chili,Argentinie,Bolivia,Peru,Ecuador En je hebt informatie 8) .
Dan stel ik dat zeer op prijs !! :wink:
Met name ben ik op zoek naar hoog gebergte,Jungle en woestijn.
Ik dacht dus Zuid Amerika !!.

Ik heb fietservaring maar weet nu nog maar weining over Zuid Amerika,dus alle andere info is ook welkom.

Vriendelijke Groeten van een Wereldfietser 8) ,
Onze reiservaringen beperken zich tot Argentinië NOA. Maar dan heb je wel meteen een mooi stuk te pakken. Zie ons weblog:
http://www.casamundo.net/blog/2007_09_01_archive.html
Het landschap vind ik subliem.
Afbeelding
Op mijn site kun je onder Argentinië en Bolivia verhalen en foto's vinden uit 2006. In drie maanden lijkt het me niet realistisch om alle landen die je noemt te bezoeken. Dat wordt keuzes maken.

Argentinië vond ik bijzonder makkelijk bereisbaar. Vriendelijk, veel campings, goed eten en drinken. Het noordwesten vond ik spectaculair. De detour naar Iruya kan ik aanbevelen. Bolivia (ik heb alleen de hoog'vlakte' in het zuidwesten befietst) is meer afzien, maar ook bijzonder.

Afbeelding
Tussen Tupiza en Atocha
Als je zowel jungle, hooggebergte en woestijn wil zien, zou je kunnen overwegen om bijvoorbeeld vanaf San Miguel de Tucumán in het noordwesten van Argentinië via Salta, over de Paso de Sico naar San Pedro de Atacama te fietsen.

Als het goed is heb je dan ook nog tijd om naar Bolivia te gaan.
Daar heb je zowel hoge bergen als jungle als véél zand :D

Wij fietsten er in 2008. Alles stond op onze website, maar die is vorig jaar gehackt en we hebben nog steeds de blog niet opnieuw gemaakt... :oops:
Als je meer info of afstanden wilt, kun je natuurlijk altijd een pb'tje sturen!
De beroemde Carretera Austral in Chili mag niet ontbreken. En dan verder door Patagonië over Vuurland naar Ushuaia.
Kijk hier voor een filmpje: http://www.vakantiefietser.nl/reisimpre ... e-filmpje/
@ Eric: dat de Carretera Austral niet mag ontbreken ben ik met je eens, maar daar vind je geen woestijn noch hooggebergte...
ok, beginnen in Medellin, Colombia en van daar via de Andes en de Amazonas naar Ecuador (lekker hoog man!) en Peru (woestijn aan de kust).
Mooi klusje voor drie maanden lijkt me.

Ali :D vanuit Ecuador (eerst al Colombia)