Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Buenos Aires vliegveld vervoer - Forum Wereldfietser

Buenos Aires vliegveld vervoer

Hallo,

Is er iemand die weet of er op het vliegveld van Buenos aires ( Ezeiza ) grote taxi's dan wel busjes staan die een fiets in fietsdoos kunnen vervoeren de stad in ?

Of wellicht een andere oplossing om met fiets in doos in de stad te geraken ?

Ik kom nl rond 20.00 aan en heb weinig puf denk ik om de 30 km naar het centrum te fietsen.

Een alternatief is wellicht in de buurt van het vliegveld ( wild ) kamperen, op google earth lijken plekjes zichtbaar ...

Groetjes van een binnenkort weer voor een half jaar op de fiets zittende wereldreiziger :D :) :o :shock: :lol: :P :wink:
ja, op Eizeiza zijn taxi's beschikbaar, in het 'gecontroleerde' deel van het vliegveld kan je bij kantoortjes van diverse taxibedrijven een taxi regelen. Ik heb daar een taxi van het type Renault Kangoo/Citroën Berlingo geregeld en ca. 90 peso betaald voor een ritje downtown. In het autootje pasten twee fietsdozen, twee fietsers en een chauffeur. Ik heb van andere mensen gehoord dat ze 'gedwongen' werden een minibusje te nemen voor ongeveer de dubbele prijs.

[weemoed aan] Veel plezier daar in Argentinië [/weemoed uit]

Pim
Hoi,

Nou zadel je me op met een andere vraag :)

Past een groot formaat fietsdoos in een Berlingo / Kangoo ???
Hoi!

Ik denk niet dat dat gaat passen; wij hadden twee behoorlijk kleine dozen en hebben die (in Buenos Aires) twee keer met een Berlingo/Kangoo vervoerd. Als ik me goed herinner paste dat nét. Als je alleen bent en dus alleen je eigen fiets en bagage moet vervoeren past het misschien wel als je de bijrijdersstoel omlaag/naar voren/achteren kunt doen.

Maar er zijn dus inderdaad standjes waar je een taxi kunt bestellen. Toen wij landden was er maar één standje open. Daar was het geen probleem om zo'n Berlingo/Kangoo te regelen. Toen wij er waren (2008, volgens mij later dan Pim) was de prijs geloof ik wel iets omhoog - maar dit moet ik vanavond even in m'n dagboekje checken :)
We hadden best forse dozen en waren ook met z'n tweeën. Volgens mij moet het wel lukken. Desnoods snij je ter plaatse een stuk doos eraf.
Hoi Lars,

Wij hebben zelf een Berlingo en met de achterbank ingeklapt kan ik er zo twee fietsen in parkeren. Die staan gewoon op de standaard diagonaal in de auto en ik heb een grote randonneur van Vittorio de fiets van mijn vrouw is een wat kleinere Koga en het past precies. Als je alleen bent met een fiets in een doos moet dat wel lukken lijkt mij.

Groet, Ronald
Als ik lees over "gecontroleerde deel", dan vraag ik me af of bij/in/op het "ongecontroleerde deel" er taxi's zijn die het voor de helft van het geld kunnen/willen doen. Je bent wel een toerist, maar hebt natuurlijk zelf ook wel zeggenschap over je eigen geld.

Ik weet dat het in Lima, Peru (meer dan) de helft kan schelen of je direct op de vluchthaven je taxi regelt, of bij de kruising uitgang-doorgaande weg.
Ik heb het nog even nagezocht: wij betaalden 120 pesos.

En misschien hadden wij dan toch niet zulke kleine dozen als ik dacht... In m'n gedachten paste het maar net.

Vaak hebben die taxi overigens wel ook spinnetjes in de achterbak liggen waardoor er vast altijd wel iets te fabriceren valt.
Robertjan schreef:Als ik lees over "gecontroleerde deel", dan vraag ik me af of bij/in/op het "ongecontroleerde deel" er taxi's zijn die het voor de helft van het geld kunnen/willen doen. Je bent wel een toerist, maar hebt natuurlijk zelf ook wel zeggenschap over je eigen geld.

Ik weet dat het in Lima, Peru (meer dan) de helft kan schelen of je direct op de vluchthaven je taxi regelt, of bij de kruising uitgang-doorgaande weg.
Je hebt gelijk over het op de 'vrije markt' kunnen regelen van goedkopere taxi's. Voor mij maakt het veel uit of ik na 14 uur vliegen in een voor mij onbekende stad aankom of dat ik na een binnenlandse vlucht terugkom op een bekende plek. Ik wil niet graag met een onhandige hoeveelheid bagage om over te waken, brak van vlucht en/of jetlag onderhandelen met taxichauffeurs. Voor dat extra comfort heb ik wel extra geld over.

De eerste keer dat ik in Sai Gon aankwam heb ik een relatief dure taxi genomen, van de standplaats onmiddellijk voor de internationale terminal.
Sinds ik in Sai Gon woon loop ik altijd naar de taxistandplaats in de buurt van de domestic terminal waar je ook voor minder dan de helft van het geld op je bestemming aankomt.

Pim