Additionally, paste this code immediately after the opening tag: "Wat ik zeggen wou" - Forum Wereldfietser

"Wat ik zeggen wou"

Een jaar geleden wist ik niet dat er speciale vakantiefietsen bestonden. Magura, Rohloff, snakebite? Nooit van gehoord. En nu, een jaar later, ben ik een papieren wereldfietser. Dit alles dankzij dit fantastische forum (jullie dus), waar denk ik geen fietsonderdeeltje en nog heel veel meer onbesproken blijft. Met al jullie kennis en ervaring, waarvoor mijn hartelijke dank, heb ik een heel goed beeld gekregen waar mijn vakantiefiets aan moet voldoen. Inmiddels heb ik mijn droomfiets besteld. Nu nog leren fietsen....

Ruud
Je maakt me nieuwsgierig...

En welke fiets heb je nu besteld dan?
ruud m schreef:Een jaar geleden wist ik niet dat er speciale vakantiefietsen bestonden. Magura, Rohloff, snakebite? Nooit van gehoord. En nu, een jaar later, ben ik een papieren wereldfietser. Dit alles dankzij dit fantastische forum (jullie dus), waar denk ik geen fietsonderdeeltje en nog heel veel meer onbesproken blijft. Met al jullie kennis en ervaring, waarvoor mijn hartelijke dank, heb ik een heel goed beeld gekregen waar mijn vakantiefiets aan moet voldoen. Inmiddels heb ik mijn droomfiets besteld. Nu nog leren fietsen....

Ruud
Ruud, als nieuwkomer (niet in de vakantiefiets-wereld, wel op dit forum) hoor jij, voor mij, bij de 'generatie' die mij verder op weg helpt :-)
Het is geworden.....

AVAGHON series26 met: Rohloff, Magura, Son, Chris King en SKF trapas.

Waarom deze onderdelen?
Ik heb het idee dat er inmiddels een standaard norm is ontstaan waar geen discussie meer over bestaat (kwaliteit, betrouwbaarheid, duurzaamheid en gebruiksvriendelijkheid). Onder die norm vallen m.i. Rohloff, Magura, Tubus en als je voor een naafdynamo kiest Son. Voor mij was het dan ook vanzelfsprekend dat mijn nieuwe fiets met deze onderdelen zou worden uitgerust. Desnoods moest ik er langer voor doorsparen.

Waarom dit frame?
De fietsen die ik gezien heb zagen er stuk voor stuk even gelikt uit. De kwaliteit droop er van af en ze reden allemaal geweldig. Staal en alu. Maar... de AVAGHON was de enige fiets die mij echt deed glimlachen en waar ik echt blij van werd. Voor mij is AVAGHON de beste en de mooiste
vakantiefiets die er is.

Ruud
welcome to the club
ruud m schreef: Maar... de AVAGHON was de enige fiets die mij echt deed glimlachen en waar ik echt blij van werd.
Mooi als een fiets dit bij je teweeg kan brengen.
Dan lijkt het mij dat je een goede keus hebt gemaakt.

Gefeliciteerd!
ruud m schreef:Nu nog leren fietsen....

Ruud
Wees welkom:
De Wereldfietser Huttentocht 2009 :wink:
Hans
Ik hoop dat iedereen zich herkent in het gevoel zoals ik dat heb bij mijn nieuwe fiets, want laten we eerlijk zijn.....dat hoort toch ook zo te zijn!?

Slangetje
Ik zou je graag verder op weg willen helpen, als ik zou weten hoe en waarmee....?

Robertjan
Activiteiten zoals de huttentocht komen voor mij nog te vroeg. Ik denk er wel aan om de wereldfietserbeurs op 29 november te bezoeken. Maar het is zeker mijn bedoeling om volgend jaar "mijn gezicht vaker te laten zien".

Ruud
Fijn, daar doen we het voor. Dit is inderdaad een heel mooie fiets geworden. Je hebt gelijk dat er inderdaad een soort standard afmontage aan het ontstaan is (mits het budget het toestaat, want echt goedkoop is dit ook weer niet).
Nu nog lekker fietsen. Kom toch mee naar die hutten tocht joh. We zijn ook allemaal niet van die athletische bikkels hoor.
Wim
Het is geworden.....
AVAGHON series26 met: Rohloff, Magura, Son, Chris King en SKF trapas.
Topfietsje! Heel veel plezier er mee. Ik mis trouwens nog het merk/type koplamp... Son Edelux?
Ja inderdaad een Son Edelux (voor de mooi). Zal er alleen de komende donkere maanden geen gebruik van kunnen maken. M'n fiets wordt pas volgend jaar maart? geleverd :( Het frame dat ik nodig heb is uitverkocht en Re-Cycle bestelt slechts 1 x per jaar bij de framebouwer...

Ruud
ruud m schreef:Maar... de AVAGHON was de enige fiets die mij echt deed glimlachen en waar ik echt blij van werd.
Ruud
En dat ondanks een levertijd van een slordige 5 maanden...
Echt klantvriendelijk kun je het toch noemen als ze eens per jaar inkopen.
Jan,

Dat doet Canondale ook... :roll:
Om geen misverstanden te krijgen, niet alle AVAGHON-frames zijn uitverkocht. Van de 52cm/26 inch, zwart weet ik het zeker.
Maar je hebt natuurlijk helemaal gelijk; het is eigenlijk te zot voor woorden dat je een halfjaar op een fiets moet wachten. Dat systeem van 1 x per jaar bestellen heeft alles met de prijsstelling te maken, vermoed ik. Aan de andere kant is alles vooraf keurig gecommuniceerd en ben ik degene geweest die daarmee accoord is gegaan. Ik vind de mensen van Re-Cycle overigens zeer klantvriendelijk en als ik aan mijn fiets denk word ik gelukkig nog steeds blij. :D