Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Uiterlijk upgrade - Pagina 3 - Forum Wereldfietser

Uiterlijk upgrade

Eerlijk gezegd kan het mij weinig schelen of deze site groen, paars of grijs is, als hij maar overzichtelijk is en rustig. En dat is ie.
En het belangrijkste! Relevante info. De info is niet veranderd, en daar gaat het mij om als ik op deze site kom.
En over een paar weken is iedereen vast wel gewend aan de nieuwe lay-out.

Mmmhhh, dacht even dat ik per abuis de Ladies Shop van Bever Zwerfsport was binnen gelopen :wink: Wat een over daad aan kleuren 8) en reacties :x

Nou, ga het allemaal eens op mijn gemak door lezen.
Maarten

PS: Gelukkig ben ik kleurenblind, hoe zat dat met die vormgever :?: Trouwens die geeft vorm; maar kennelijk geeft die ook kleur :lol:

Wij zullen ook even een duit in het zakje doen...

De titelbalk is erg fris en straalt een hoop uit (de foto bedoelen we)

De kleurtjes, tja, misschien beginnen we er al wat aan te wennen.. het is in ieder geval apart! Maar misschien even experimenteren met andere kleuren, voor het beste resultaat! Ze zijn wat aan de rare kant zeg maar!

Succes ermee in ieder geval! De info is zowiezo leuk!

Groetjes,
El & El
ik weet niet hoe oud deze poll is (was dit voor of na de aanpassing?) maar dit waren toen de meningen:

Een nieuw ontwerp. Dit vind ik
een verbetering 77%
geen verschil 5%
een verslechtering 18%

stemmen: 130
Vincent Schol schreef:ik weet niet hoe oud deze poll is (was dit voor of na de aanpassing?) maar dit waren toen de meningen:

Een nieuw ontwerp. Dit vind ik
een verbetering 77%
geen verschil 5%
een verslechtering 18%

stemmen: 130
Het lijkt me de eerste poll ooit gehouden want hij staat onderaan de lijst. Ik neem aan dat hij ergens in 2003 is gehouden. Dat heeft dus met het huidige ontwerp, en daarmee bedoel ik de kleurplaat, niets te maken.
mvrekum schreef:
Vincent Schol schreef:ik weet niet hoe oud deze poll is (was dit voor of na de aanpassing?) maar dit waren toen de meningen:
Een nieuw ontwerp. Dit vind ik
een verbetering 77%
geen verschil 5%
een verslechtering 18%
stemmen: 130
Het lijkt me de eerste poll ooit gehouden want hij staat onderaan de lijst. Ik neem aan dat hij ergens in 2003 is gehouden. Dat heeft dus met het huidige ontwerp, en daarmee bedoel ik de kleurplaat, niets te maken.
Maar het wordt wel een prima referentie voor de volgende :idea:

Op de nieuwe site http://www.creatingclouds.nl/wereldfietser/ zie ik trouwens twee begbeklimmers met ortliebtassen op de rug symmetrisch naar de top in het midden zwoegen; iets met fietsen kan ik er niet van maken.
Wat voor boodschap zit in die gespiegelde plaatjes? Het valt heel erg op, dus het moet een reden hebben.
Leon
Leon schreef:Maar het wordt wel een prima referentie voor de volgende :idea:

Op de nieuwe site http://www.creatingclouds.nl/wereldfietser/ zie ik trouwens twee begbeklimmers met ortliebtassen op de rug symmetrisch naar de top in het midden zwoegen; iets met fietsen kan ik er niet van maken.
Wat voor boodschap zit in die gespiegelde plaatjes? Het valt heel erg op, dus het moet een reden hebben.
Leon
"Polls uit het verleden zijn geen garantie voor de toekomst." :!:

Wat voor boodschap zit in die gespiegelde plaatjes? Het valt heel erg op, dus het moet een reden hebben.
De foto's hebben een niet gangbare hoogte-breedte verhouding. Aangezien we nog niet gezocht hebben naar echte foto's, staan op dit moment de voorbeeldfoto's van de ontwerper erin.
Door de foto te spiegelen wordt hij twee keer zo breed, en kom je wel aan de gewenste hoogte-breedte verhouding.
Maar is niet de bedoeling dat deze foto's met spiegeling erin blijven staan.

Groeten,

Marco
Een verborgen boodschap in een Rorschach-test :? ...
Vincent Schol schreef:Een verborgen boodschap in een Rorschach-test :? ...
Oh, het gaat over sex ;-)
Is me dat even schrikken. Wat een enorm kort zichtige reacties op het nieuwe ontwerp. Ok er moeten nog wat dingen bijgeschaaft worden maar kom op zeg, je kan niet menen dat het vorige beter was. Al dat blauw grijze oude mannetjes gedoe. Je fiets toch ook niet nog steeds op een velopede, kom op jongens een beetje meegaan met de tijd! De site (dus niet dit forum) wordt nog veeeeeel kleurrijker, dus ik zal maar alvast wat pilletjes gaan slikken. lol

De site was eerst onuitgesproken (erg op safe en dus saai) en straks bekend de wereldfietser kleur. Dat is iets wat mensen kan afschrikken, maar ook zeker mensen zal aantrekken. Des te meer je uitkom voor wie je ben de hechter je vrienden en te feller je vijanden worden. Met andere woorden volhouden Marco.

Je zal het inmiddels wel door hebben... ja ik ben de ontwerper.
Dus kom maar op als je durft!

Overigens ben ik niet een webdesigner die op een hoog voetstuk sta zoals iemand suggereerde, sterker nog ik heb dit voor een meer dan schappelijk bedrag gedaan (waar je nog niet eens een voetstuk van kan betalen). Uiteraard moet je luisteren naar je leden maar je moet als vereniging ook die meningen afwegen. Je kan nooit iedereen tevereden houden (grijs dus) en tegelijk ook dat uitstralen wat je als vereniging wil uitstralen (actief en dus niet grijs). Hoe dan ook, het is maar een ontwerp, je red er geen levens mee en er gaat ook niemand dood aan. Waar maken we ons allemaal druk om. Laten we lekker gaan fetsen door een landschap met dezelfde kleuren... Juist inderdaad, daar komen de kleuren vandaan.
Overigens staat het forum ontwerp op http://www.creatingclouds.nl/wereldfietser/forum.jpg. Hier kan je ook de andere mogelijke kleuren zien voor de achtergrond. Ik krijg de indruk dat het groen wellicht meer in de smaak valt.

Ach, schop maar lekker naar mensen die kritiek hebben. Met webdesigners is het net als o.a. met boekhouders, klusjesmannen, etc. Iedereen mag zich webdesigner, boekhouder of klusjesman noemen. En er zit dus bij dit soort beroepen heel veel kaf tussen het koren. Ik weet in ieder geval een webdesigner die van mij geen opdracht krijgt.

Gerd


"Of kritiek opbouwend is of niet, is voor 99% afhankelijk van de instelling van de ontvanger."

Gerd C klinkt als een crimineel.

Aangezien we zo lekker persoonlijk worden.

Joh neem effen een kalmerings middeltje. Ik was helemaal niet aan het schoppen. Kritiek is altijd welkom mits het op een open manier gebeurd. Zegt de naam van Gogh je iets?

Zoals ik al zij het is maar een ontwerpje, er vallen geen doden en je red er geen levens mee. Met andere woorden: Lighten up!

Oh en Gerd C, volgedne keer weer gewoon een zadel op je stand monteren. Dat zit een stuk prettiger

GerdC schreef:"Die van Rekum" heeft misschien zijn vingertje niet opgestoken omdat hij niet de pretentie heeft een professionele web-designer te zijn. Hoewel..., zijn nieuwe site is stukken mooier dan de onderhavige.

Of kritiek opbouwend is of niet, hangt uitsluitend af van de ontvanger. Voor mensen die bereid zijn van kritiek te leren, is elke kritiek opbouwend. Voor mensen die niet bereid zijn van kritiek te leren, is elke kritiek negatief.

Gerd
Het moge duidelijk zijn dat over smaak oneindig lang valt te twisten, vooral met mensen zonder enige vorm van smaak. Hoe dan ook je kan pas goed oordelen over een ontwerp als je de achterliggende briefing begrijpt (enige vorm van inteligentie kan ook helpen).

Zo nu heb ik wel weer genoeg azijn gezeken. : )

Next!
Leon,

Ik weet niet welke bril jij de vorige eeuw in de 50 tiger jaren op had.
Maar ik herinner mij, petty coats en kanten ondergoed.
Dames, ik heb dus betere herinneringen dan Leon.

Wil(M)

marcer,

laat je niet zo kennen joh. er zijn gedurende deze treat ook een heel aantal punten genoemd die naar mijn idee erg nuttig kunen zijn voor jou als ontwerper. de rest moet je gewoon negeren, hou de eer aan jezelf zeg maar.

nu verder geen gezeur meer en back on topic:
heb naar je nieuwe ontwerp gekeken, ziet er wat mij betreft kwa kleuren goed uit, met uitzondering van het gifgroen 'blok met instellingen' links boven. ik zou proberen hier iets lichters/vriendelijkers van te maken. voor de rest, zoals ik zei, ziet het er prima uit.

kun je ons ook al een update geven van het voorbeeld van een hele nieuwe site die aan het begin van dit topic gegeven is? ben benieuwd..

groet,

eelco

Stiekem geniet ik wel van al die critiek. Ik hou er wel van als een ontwerp een beetje de boel opschud. Wakker worden!
Wil schreef:Leon,
Ik weet niet welke bril jij de vorige eeuw in de 50 tiger jaren op had.
Maar ik herinner mij, petty coats en kanten ondergoed.
Dames, ik heb dus betere herinneringen dan Leon.
Wil(M)
Ha die Wil,
Het zuiden des lands liep wat achter, dus waarschijnlijk heeft mijn vader prima herinneringen aan de jaren 60, zo'n 9 maanden voor mijn geboorte. Daarna volgde waarschijnlijk toch een grauwere periode in het katholieke gebied .. :cry: :wink:
Leon