Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Evaluatie Wereldfietser WIKI - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Evaluatie Wereldfietser WIKI

Naast wat algemene informatie over fietsen, eten, overnachten en de meest praktische kaarten, hoop ik dat wiki vooral links bevat naar reisverslagen.

Dat gezegd hebbende ging ik aan de slag om een link naar een reisverslag toe te voegen op de wiki. Maar ondanks dat ik ben aangemeld en de wijziging heb opgeslagen, verschijnt de extra regel tekst niet. Waarom lukt het me niet?

Mijn achterliggende vraag is is: is de wiki wel of geen publiek domein?
willem.megens schreef:Maar ondanks dat ik ben aangemeld en de wijziging heb opgeslagen, verschijnt de extra regel tekst niet. Waarom lukt het me niet?

Mijn achterliggende vraag is is: is de wiki wel of geen publiek domein?
Heb je wel de extra kontrole doorlopen nadat je hem opgeslagen hebt ?
De wiki is openbaar, maar streng beveiligd tegen spambot's !! :wink:
Bedankt Michael, ik had de spambot check niet gezien. Het werkt nu wel.

Overigens is het navigeren naar landen via zo'n hip google kaartje en vervolgens een lange lijst (scrollen) omslachtig. Waarom niet alle landen in 1 oogopslag in 5 kolommen in beeld zodat je in 1 klik naar het gewenste land kunt gaan. Dat moet toch niet zo moeilijk zijn.
Ik zie nu dat ook enige aanvullende informatie die ik dacht op de Wiki geplaatst te hebben, er niet op staat. Ik denk niet dat ik een volgende keer nog de moeite neem.

Gerd
willem.megens schreef: Overigens is het navigeren naar landen via zo'n hip google kaartje en vervolgens een lange lijst (scrollen) omslachtig. Waarom niet alle landen in 1 oogopslag in 5 kolommen in beeld zodat je in 1 klik naar het gewenste land kunt gaan. Dat moet toch niet zo moeilijk zijn.
Ik tel 2 kliks, onder het kaartje op bijv. europa klikken, vervolgens op bijv. Albanië en je bent er :wink:
Fair. Maar wat is dan het nut van het kaartje? En waarom niet alle landen in een oogopslag?
willem.megens schreef:Fair. Maar wat is dan het nut van het kaartje? En waarom niet alle landen in een oogopslag?
Weet ik ook niet; ik zou het ook zeker anders gedaan hebben :wink:
Belangrijkste informatiebron bij mij is nog altijd rechtstreeks contact met andere wereldfietsers tijdens beurzen, wereldfietstrips etc., Landeninformatie gebruikte ik wel eens sporadisch.




__________________________
Design Neu Auto
Voor mijn gevoel is het allemaal om technische redenen verplaatst (database-beheer) maar ik gebruik het eigenlijk sindsdien niet meer.
Ik zit me af te vragen wat de reden daarvan is. Ik denk de interface, de wijze waarop je het bedient dus, die ik als onplezierig ervaar, en het feit dat ik vaak in de oude Landeninformatie terecht kwam via een op de wereldfietser-site gepost bericht. Misschien dat ik het bij heel gericht zoeken naar iets nog zou gebruiken.

Gijs
Ja, ik vind het ook allemaal wat verwarrend en geen verbetering.
Waar plaats ik nu mijn fotoverslag? Op de Wereldfietser site bij Bestemmingen/Reisverhalen of op de FietsvakantieWiki bij verslagen. Ik krijg de indruk dat de informatiee nu wat wordt versnipperd.

Ronald
Is het niet mogelijk om op de pagina actieve onderwerpen bovenaan een apart kader met '2 laatst bewerkte landeninformaties' toe te voegen? Welk dus linken naar de bewerkte landeninformaties op de wereldfietswiki. Lijkt me een mooi compromis.

Enigste minpuntje in de wiki-navigatie vind ik de lange rits van bv Europese landen. Dat zou toch ook in wel in 5 kolommen naast elkaar opgesplitsd kunnen worden?
De fietswiki heeft verder niet de kleurstelling van het forum, maar zelf kan ik daar mee leven. Belangrijkst is de inhoud, en die vind ik goed.
Laten we niet vergeten dat mensen hier (vrijwillig) flink hard aan gewerkt hebben. Evalueren is goed, negatief commentaar ook, maar de toon van sommige mensen vind ik wat jammer.

Ik vind het zelf een grote verbetering; een forum is helemaal niet geschikt voor iets waarbij mensen collectief willen aanpassen. Op een wiki kunnen we zelf makkelijk dingen aanpassen zonder dat we eerst moeten replyen en de moderators onze teksten steeds er in moeten zetten. Als er nou iets omslachtig is, is het die oude stijl wel.

Men heeft het altijd moeilijk met nieuwe interfaces. In dit geval is het gewoon wennen. Zoals Michael zei is het twee klikjes om bij een land te komen (de klik op de landeninfo niet meegerekend :P). Je kan dat ook doen via de kaart. Dat is misschien wat overbodig, maar ik vind het als je eenmaal bent ingezoomd op een land niet onaardig om op de kaart wat context te zien.
Het was ook absoluut niet mijn bedoeling op negatief over te komen en natuurlijk heb ik veel respect voor al het werk wat gedaan is, dat is ook absoluut het punt niet. Echter ik merk bij mezelf dat ik de wiki niet vaak gebruik, ook andere mensen blijkt nu uit deze thread. Ik denk ook als je naar de bezoekersaantallen zou kijken je zal zien dat het veel minder gebruikt wordt.

Na onze vakantie afgelopen vakantie hebben we de wiki voor Bosnie aangepast. Ik vond het niet echt heel gebruiksvriendelijke werken. Daarnaast komen wijzigingen die je aanbrengt niet op de bij recent aangepaste berichten te staan die je kan bereiken via de frontpage. Ik denk dat de meeste mensen die de wf-site gebruiken vooral even kijken naar recent geposte berichten. Daaronder valt nu de wiki niet meer waardoor ik ook nooit meer die berichtjes lees. Ik vind dat jammer en ik vind het juist leuk om dat soort updates over landen te lezen ook al ga ik daar niet direct naartoe.
JanWillem schreef:Ik vind dat jammer en ik vind het juist leuk om dat soort updates over landen te lezen ook al ga ik daar niet direct naartoe.
Helemaal mee eens.

Gerd
cycle maniac schreef:De fietswiki heeft verder niet de kleurstelling van het forum, maar zelf kan ik daar mee leven. Belangrijkst is de inhoud, en die vind ik goed.
Bedankt voor alle reacties.

We zijn nu hard aan de slag meer eenheid te brengen in de wereldfietser-sites (de voorpagina, het forum, de wiki). We verwachten het nieuwe ontwerp in de late herfst te implementeren.

Recente wijzigingen in de wiki zijn eenvoudig te vinden: Surf naar de hoofdpagina van de wiki ( http://wiki.devakantiefietser.be ), en klik op "recente wijzigingen" (onder "handige tools" in de linkerkolom).
Dat werkt handig, misschien een idee omdat ook op de website van de WF te zetten?
JanWillem schreef:Dat werkt handig, misschien een idee omdat ook op de website van de WF te zetten?
Inderdaad een goed idee! :D (Zie de voorpagina.)
Dat vind ik een leuke toevoeging!
Weet iemand waarom de wereldfietser WIKI het niet meer goed doet ?

Ik probeer wat te wijzigen maar dat lukt niet; al vanaf 9 november heeft niemand daar iets kunnen doen blijkbaar en ook de Belgische admins reageren niet op mijn mailtjes !!
Hij doet het weer!

Laat me even via een PB weten als je nog steeds problemen tegenkomt.