Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Ergon handvatten die afgeven. - Pagina 3 - Forum Wereldfietser

Ergon handvatten die afgeven.

Gewoon bij Rose versand, dat dacht ik tenminste.

Groeten

Je hebt gelijk, het gaat dan om deze: http://www.rose.de/output/controller.as ... ail2=12122

Raar dat ze niet bij Ergon op de site staan...

Het zijn misschien geen echte.

Willem

Ik heb Rose even gemeeld: dit zijn echte Ergons, maar ze zijn nog zo nieuw dat ze nog niet leverbaar zijn. De verwachting is dat ze ergens in oktober beschikbaar komen. Nog even geduld, dus...

Wat een timing... na het seizoen...

Maar goed, ik ben uitermate tevreden met mijn leren San Marco en X-Zoom bar-ends

Mijn dochter heeft die ergon's op haar nieuwe fiets. Ik vind ze best lekker, maar tegelijk voel ik me door het grote platte gedeelte wel erg in een keurslijf gedrongen: je kunt ze maar op een manier vasthouden.
Zelf ben ik heel heel erg tevreden over mijn 46 cm Nitto Noodle bar racebocht. Wat mij betreft is er geen beter stuur voor een vakantiefiets. Een verend stuurlint erop, en klaar is Kees (samen met goede remgrepen, want daar zitten je handen dan best vaak).
Wim

HEBBES!! Nou, ze zitten drop :D M'n spullenboer had ze ff niet meer, moesten besteld. Duurde me te lang, dus naar conculega 20km verderop. Kon ik ze op de terugweg naar huis mooi testen. Inbussie mee en onderweg lekker naar m'n zin afgesteld. Ze zitten me lekker en ik fiets ook inderdaad veel met de duimen bovenop en de Ergon's geven de muis van m'n handen op deze manier veel steun.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Nog even zonder de einddopje's totdat ze echt helemaal naar zin zitten.

Nu ik ze zo op je fiets zie zitten raak ik wel overtuigd dat dit niet de juiste handvatten voor me zijn, de bar ends zijn te kort....

Toch even wachten op de fullsize-touring-bar-end. Wel vreemd dat ze pas in oktober leverbaar zijn... :?

Afbeelding
Een beetje een oud topic, maar het leek me niet nodig om een nieuw topic te openen.

Ik heb momenteel Ergon GC2 handvatten en barends op mijn fiets (zaten er af fabriek op). Maar ik heb liever grotere barends. Maar de Ergon handvatten zelf bevallen wel meer dan uitstekend (heb nooit meer pijn mijn handpalmen en polsen, wat ik met het vlinder stuurt ervoor wel altijd had.).
Nu zag ik bij een webshop volgens mij losse GC3 barends. Kan ik deze gewoon op mijn GC2 handvatten zetten? Volgens de Ergon site zijn de GC2 en GC3 handvatten hetzelfde, ik kan alleen praktisch nergens dus losse barends vinden, behalve bij deze shop:
http://www.bike-components.de/products/ ... rends.html

Hele nieuwe GC3's zijn 55 euro. Dat is wel zonde als je al goede handvatten hebt. 25 euro voor alleen een set extra lange barends klinkt zeer redelijk.

Edit: Ik zie nu dat de prijs per één stuk is (links of rechts). Dan is het al een stuk minder interessant. Maar toch wil ik nog wel graag weten of het zou kunnen.
Ik zit met hetzelfde. Maar volgens mij zijn die uiteinden wel verschillend van elkaar. Bij de kortere kan er nog een spiegeltje in het stuuruiteinde gepropt worden, bij de lange kan dat volgens mij niet meer... Of je dan toch alleen die GC3 uiteinden zou kunnen vervangen weet ik echter niet.
Ik heb GC-3's. Helaas zijn de handvatten mij wat te klein (ik heb voor het damesmodel gekozen en heb daar nu spijt van). De barends vind ik oké. Als ik die Duitse site zo zie, dan zouden ze niet compatible zijn met elkaar, maar vraag het me af als ik naar de plaatjes kijk. Helaas moet ik je het antwoord schuldig blijven.
Denk toch dat je lichaam (in dit geval handen) afgeeft en niet de handvaten... Een keer goed schoonmaken (handvaten dus) en dan een stukkie fietsen en zien of je handen nog schoon zijn... :D
TIP: als ze 'op' zijn (versleten dus), omdraaien en je kunt weer een paar jaar verder!
Groet uit Chili, Ali