Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Service Unavailable - Forum Wereldfietser

Service Unavailable

Jullie zullen gemerkt hebben dat de site vanmorgen een tijd onbereikbaar was en de melding Service Unavailable gaf. Het goede nieuws is dat het site het weer doet en je dit dus kunt lezen. Het slechte nieuws is dat dit al een paar keer eerder is gebeurd en onduidelijk is waar dit door wordt veroorzaakt. Om oorzaken uit te sluiten overweeg ik de Atom Feed voor enkele weken uit te schakelen. Dit betekent dat je niet meer via feedreaders, twitter of wat dan op ook de hoogte wordt gebracht van de laatste forumberichten.
Mocht je het leuk vinden om je in dit soort problemen te verdiepen en heb je de nodige kennis en ervaring (php, IIS, MySQL) dan ben je van harte uitgenodigd om als webmaster mee te doen.
Dat is meestal een fout met de "application pool" op IIS, de precieze oorzaak is te achterhalen in de "event viewer" ("start" > "uitvoeren" > "eventvwr.msc"). Zie ook hier.

Je moet dan wel root acces hebben tot de server, bvb via VPN. Als de site draait op een shared hostingpakketje ben je aangewezen op de kennis en goodwill van de hoster...

Heb wel ervaring met IIS, maar niet met PHP & MySQL, dat is immers een wat vreemde combinatie. Meestal wordt voluit gekozen voor ofwel de open-source oplossing (Linux/PHP/MySQL) ofwel voor de Microsoft-variant (IIS/ASP.net/MsSQL).
Bedankt Kris, ik heb je tip doorgespeeld naar de hosting provider; wij kunnen zelf de eventviewer niet openen. Het is inderdaad een Windowsmachine waar de site op draait, maar in principe moet daar met php/MySQL op gewerkt kunnen worden. Het gaat in ieder geval al jaren goed.
Ik heb de Feed inmiddels uitgezet en zal deze over een week of twee weer aanzetten om een eventueel verschil te bemerken. Of hij kan eerder aan als de oorzaak gevonden is en het niet de Feed blijkt te zijn.