Additionally, paste this code immediately after the opening tag: València - Zaragoza - Forum Wereldfietser

València - Zaragoza

Tot 13 december j.l. konden tussen València en Zaragoza geen fietsen mee in de trein, omdat gereden werd met TRD-treinen. In deze treinen is geen ruimte voor fietsen en fietsen mogen ook niet mee. Sinds het ingaan van de nieuwe dienstregeling zet de Spaanse spoorwegmaatschappij Renfe nu de spiksplinter nieuwe MD-599 treinen in op dit traject. In deze treinen is ruimte voor drie fietsen. Fietsvervoer in de trein is gratis in Spanje!
Zie ook: http://www.renfe.es
of: http://www.conbici.org/bicisaltren/?p=6 ... Al+Tren%29
Verbetering van 300%. Hoewel: 300% van niks blijft natuurlijk niks. Maar alle gekheid op een stokje. Wellicht betekent van nul naar drie fietsen ook een verandering in denken bij het Spaanse spoor. Rob W
Strikt genomen kun je geen percentage berekenen van een stijging van 0 naar 3. Een stijging van 300% zou aan de orde zijn bij een toename van 1 naar 4. Maar dit terzijde.
Ik moet Bert tegenspreken. We zijn enkele jaren geleden een keer met twee fietsen van Mora naar Segorbe gereisd op dit traject Zaragoza - Valencia. Er was inderdaad niet veel ruimte, maar het werd wel toegestaan door de conducteur.
Jan Eleveld schreef:Strikt genomen kun je geen percentage berekenen van een stijging van 0 naar 3. Een stijging van 300% zou aan de orde zijn bij een toename van 1 naar 4. Maar dit terzijde.
Ik moet Bert tegenspreken. We zijn enkele jaren geleden een keer met twee fietsen van Mora naar Segorbe gereisd op dit traject Zaragoza - Valencia. Er was inderdaad niet veel ruimte, maar het werd wel toegestaan door de conducteur.
Beste Jan,
Je doet geen poging om mij tegen te spreken, maar de officiele regels.
Je kunt geluk hebben, als er een schappelijke conducteur op de de T.R.D. zit, mag je wellicht je fiets tegenover het toilet plaatsen, maar formeel mag het niet en zijn Spaanse fietsersorganisaties niet voor niets in actie gekomen. Gelukkig is dit probleem voor dit traject niet meer van toepassing, hoewel de fietsersorganisaties nog ontevreden zijn dat er maar drie fietsen meekunnen in de nieuwe treinen.