Additionally, paste this code immediately after the opening tag: bevoorrading IJsland - Forum Wereldfietser

bevoorrading IJsland

Hoe is het met de winkels om voedsel en blauwe gas vullingen te kopen in IJsland zijn er van de rondweg af nog winkels?
Wat is de vroegste tijd van het jaar om overal te kunnen fietsen in IJsland?
Als iemand daar ervaring in heeft hoor ik dat graag.

Alvast bedankt John..
Hallo John,

in de Wiki staat flink wat informatie:
http://wiki.devakantiefietser.be/index.php/IJsland
dank op wiki staat inderdaad goede info.
Hoi tipi,

Het is voor ons destijds geen probleem geweest. Je moet er een beetje rekening mee houden, voor als je bijvoorbeeld wilt wildkamperen, maar over het algemeen is het goed te doen.

Mooi land hoor, heel veel plezier!
Als je per vliegtuig aan komt, fiets dan in ieder geval even langs de camping in Keflavik. In het keukenhok stond toen ik er was een enorme voorraad aan blikjes gas en zelfs volle flessen met Coleman fuel. Vaak is het ongebruikt anders halfvol. Dit is achtergelaten door iedereen die met het vliegtuig weg gaat, dus vrij te gebruiken. Je kunt bij deze camping ook je doos achterlaten, als je die al gebruikt.

Sjirk
Ik ben zelf een keer of vijf in IJsland geweest. Circa 3500 km gefietst. Ik kookte op benzine. Dat was natuurlijk ook wel makkelijk, want er is om de zo veel kilometer wel een benzinestation. Misschien kan je overwegen om een bezinebrander te kopen? Wel duurder dan een gas of Colemanbrander, maar benzine is een stuk goedkoper en makkelijk te krijgen.

Wat ga je er precies doen? Mocht je info willen stuur gerust een bericht.

Groeten,
Rutger
Als je op de ringweg blijft is bevoorrading niet echt een probleem, al zit er soms wel eens een "gat" van 170km als je in het oosten fietst.

Het binnenland, daar is niets van bevoorrading.
Je kan wel eten opsturen in een doos naar het binnenland. Die gaat mee met de bus die het bij de ranger op de camping dropt voor een zacht prijsje (±€5). Ik heb in Myvatn gewoon bij de bus-ticket-verkoop mijn dozen afgegeven voor Askja en Nyidalur. Je naam en de bestemming erop, eventueel wanneer je de doos ongeveer ophaalt.

De beste periode voor Ijsland is juli, het binnenland gaat tenvroegste open midden juni en bij een strenge winter soms pas de eerste week van juli.