Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Ombouw naar Rohloff wel mogelijk met OEM2 asplaat? - Forum Wereldfietser

Ombouw naar Rohloff wel mogelijk met OEM2 asplaat?

Mijn Rotor (Aron?) wil ik ombouwen van een Deore naar Rohloff versnelling. Nu meende ik een IS2000 schijfremopname op mijn frame te hebben om een OEM2 asplaat te monteren, maar niets van dit alles.
In plaats daarvan zit er wel een M5 draadgat (net boven de bevestiging van de drager), daar zou dus van binnenuit een rond 10 met M5 draadstift gemonteerd kunnen worden om de OEM2 te monteren maar iets in mij zegt dat dit te zwak wordt.
Afbeelding
De oplossing met de lange momentarm verdiend bij mij ook geen schoonheidsprijs.

Als enige oplossing zie ik om Rotor het probleem van verkeerd geleverd frame voor te leggen en een met hun een coulante oplossing te zoeken.

Of zijn er (nog) andere oplossingen?
snelterug schreef:Mijn Rotor (Aron?) wil ik ombouwen van een Deore naar Rohloff versnelling. Nu meende ik een IS2000 schijfremopname op mijn frame te hebben om een OEM2 asplaat te monteren, maar niets van dit alles.
Huh? Zit het eerste gat voor de schijfrem montage niet op 39.9 mm uit het centrum van de as dan?

Maar maakt niet uit, het zit volgens Rohloff in ieder geval in het gebied waar ze het gebruik van de oem2 oplossing afraden. Kun je Rotor niet de schuld van geven, voor de remklauw is dit een prima plek. Lees de Rohloff handleiding op dit punt nog maar eens door
m-gineering schreef:
snelterug schreef:Mijn Rotor (Aron?) wil ik ombouwen van een Deore naar Rohloff versnelling. Nu meende ik een IS2000 schijfremopname op mijn frame te hebben om een OEM2 asplaat te monteren, maar niets van dit alles.
Huh? Zit het eerste gat voor de schijfrem montage niet op 39.9 mm uit het centrum van de as dan?

Maar maakt niet uit, het zit volgens Rohloff in ieder geval in het gebied waar ze het gebruik van de oem2 oplossing afraden. Kun je Rotor niet de schuld van geven, voor de remklauw is dit een prima plek. Lees de Rohloff handleiding op dit punt nog maar eens door
Marten, ik heb even een andere foto erbij geplaatst waar het totaalbeeld te zien is.

Afbeelding

De maten zijn niet conform IS2000:
De nok waaraan de drager bevestigd zit, zit op ca. 22 mm vanaf de as. Het tapgat M5 zit inderdaad op ca. 40 mm. Deze beide gaten hebben weer een steek 25 mm.
Ik heb zonet de fiets op de grond horizontaal en inderdaad X=0. Dus dat feest gaat mooi niet door.
Wat raad jij aan? Of is alleen de lange momentarm de oplossing?

Rudi
snelterug schreef: De maten zijn niet conform IS2000:
Kijk je wel naar het goede gat? Heb je wel een idee hoe IS2000er uit ziet?
m-gineering schreef:
snelterug schreef: De maten zijn niet conform IS2000:
Kijk je wel naar het goede gat? Heb je wel een idee hoe IS2000er uit ziet?
Echt wel! Hier heb ik mijn info ook gehaald. (Benaming rear en front klopt niet!)
In mijn geval 22mm, IS2000: 39,9mm
In mijn geval 40mm, IS2000: 78,1mm
In mijn geval 25mm, IS2000: 51mm

Voor de zekerheid: http://www.hayesdiscbrake.com/pdf/Rear%20QR%20IS.pdf

Rudi
snelterug schreef:
m-gineering schreef:
snelterug schreef: De maten zijn niet conform IS2000:
Kijk je wel naar het goede gat? Heb je wel een idee hoe IS2000er uit ziet?
Echt wel! Hier heb ik mijn info ook gehaald. (Benaming rear en front klopt niet!)
In mijn geval 22mm, IS2000: 39,9mm
In mijn geval 40mm, IS2000: 78,1mm
In mijn geval 25mm, IS2000: 51mm

Voor de zekerheid: http://www.hayesdiscbrake.com/pdf/Rear%20QR%20IS.pdf

Rudi

En je weet zeker dat je naar de diskmount gaten in de driehoek boven op de liggende achtervork kijkt, en niet naar de 2 m5 draadgaatjes voor de drager en spatbord achter de staande achtervork?
[quote=
En je weet zeker dat je naar de diskmount gaten in de driehoek boven op de liggende achtervork kijkt, en niet naar de 2 m5 draadgaatjes voor de drager en spatbord achter de staande achtervork?[/quote]

Ik denk dat dat de beide M5 boutjes zijn die jij bedoeld!
Afbeelding

Als oplossing zit ik te denken een aluminium plaat te frezen die aan de beide M5 bouten bevestigd wordt en daarin op 39,9mm vanaf de as de M6x16 bout van Rohloff te plaatsen voor de bevestiging van de OEM2
Afbeelding