Additionally, paste this code immediately after the opening tag: het is momenteel..... een uur later dan de werkelijkheid - Forum Wereldfietser

het is momenteel..... een uur later dan de werkelijkheid

Hallo,

Rechtsboven zie ik de datum en tijd balk.
Wat mij opvalt, en is mischien al bij jullie bekend, dat de tijd een uur te laat aangeeft. Dit geldt ook voor de tijd, linksboven, van mijn laatste bezoek.
Nu ik beter kijk zijn, natuurlijk, al jullie kloktijden een uur te ver.


Vriendelijke groet

Hans Stalpers
hans stalpers schreef:Hallo,

Rechtsboven zie ik de datum en tijd balk.
Wat mij opvalt, en is mischien al bij jullie bekend, dat de tijd een uur te laat aangeeft. Dit geldt ook voor de tijd, linksboven, van mijn laatste bezoek.
Nu ik beter kijk zijn, natuurlijk, al jullie kloktijden een uur te ver.


Vriendelijke groet

Hans Stalpers
met de instellingen bij forumvoorkeuren kun je zelf bepalen hoever je achter loopt ;)
hans stalpers schreef:Rechtsboven zie ik de datum en tijd balk.
Wat mij opvalt, en is mischien al bij jullie bekend, dat de tijd een uur te laat aangeeft. Dit geldt ook voor de tijd, linksboven, van mijn laatste bezoek.
Nu ik beter kijk zijn, natuurlijk, al jullie kloktijden een uur te ver.
Als de zomertijd straks begint klopt het weer wel :wink:
Vreemd, ingelogd of niet de tijd is nu 23:47 en dat klopt.

Frank
Frank schreef:Vreemd, ingelogd of niet de tijd is nu 23:47 en dat klopt.

Frank
Hier 0.48 en dat klopt niet :wink:
Ga een naar het gebruikerspaneel (bovenin).
En dan naar 'forumvoorkeuren' (links)

Wat staat er bij 'Mijn tijdzone'? Bij mij staat daar '[UTC+1] Centraal europeese tijd' en bij mij is de tijd goed.
HansvanderVeeke schreef:Ga een naar het gebruikerspaneel (bovenin).
En dan naar 'forumvoorkeuren' (links)

Wat staat er bij 'Mijn tijdzone'? Bij mij staat daar '[UTC+1] Centraal europeese tijd' en bij mij is de tijd goed.
Zo stond het bij mij ook, en was het fout!!
Nu staat hij op [UTC] West Europeese tijd, Greenwich tijd en is hij wel goed

Rara :wink:
Het gaat om de combinatie van tijdzone en zomertijd. De tijdzone moet op UTC+1 staan. Tenminste, voor de meeste forumgebruikers. Sommigen zullen een andere tijdzone verkiezen, bijvoorbeeld als ze in Engeland of Portugal wonen. Daarnaast moet je zelf twee keer per jaar de keuze Zomertijd inschakelen aanpassen. Wie weet wordt de software ooit nog zo slim dat je alleen maar hoeft aan te geven dat je de zomertijd wilt volgen zonder dit twee keer per jaar te hoeven omzetten.
vincent schol schreef:Wie weet wordt de software ooit nog zo slim dat je alleen maar hoeft aan te geven dat je de zomertijd wilt volgen zonder dit twee keer per jaar te hoeven omzetten.
Als de software dan ook zo slim is om te weten waar je je bevindt en wat daar dan de regeltjes voor ingaan en eindigen van zomertijd zijn, is dat een fluitje van een cent.

Maar makkelijker lijkt me als we als mensheid die zomertijd-onzin gewoon afschaffen.

.tsooJ
INSTELLEN
Gebruikerspaneel-->Profiel-->Forumvoorkeuren, en dan:
Afbeelding
(Klik voor vergroting.)

Als je in Nederland woont, is Greenwich natuurlijk fout. Het blijft gratis software, dus moeten we daar wel een beetje mee leren leven :wink:.

Overigens ben je niet de eerste die dit tegen komt... Waarbij Vincent het juist al van tevoren heeft aangegeven in oktober dit jaar.
Alien schreef:Maar makkelijker lijkt me als we als mensheid die zomertijd-onzin gewoon afschaffen.

.tsooJ
Helemaal mee eens, nu de zomertijd maar handmatig uitgevinkt :wink:
M'n iPhone dacht dat tijdens de wintertijd er 3 i.p.v. 4 uur tijdsverschil is met Argentinië... Afschaffen die wintertijd. :lol:
Hallo Robertjan en alle anderen die bij de tijd waren.

Bedankt voor jullie info en heb het aangepast.

Prettige jaarwisseling en een heel 2010 op de fiets toegewenst.

hans stalpers