Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Grensovergang Rusland - Wit Rusland (Belarus) - Forum Wereldfietser

Grensovergang Rusland - Wit Rusland (Belarus)

Heeft iemand hier ervaring mee, ik zie op mijn landkaart geen grensovergangen staan tussen Rusland en Wit Rusland (Belarus).

Online routeplanners sturen me vanaf Moskou naar Minsk rond via Letland en Litouwen, ook als ik als tussenstop een stad in de grensstreek opgeef.
Dat doet mij vermoeden dat je als niet Rus of niet Wit Rus die grens niet over kan. Of misschien is er helemaal geen grenscontrole.

Wie heeft de grens Rusland - Wit Rusland recent overgestoken en weet hoe het daar gaat?
Ik zou de Witrussische ambassade bellen. Ik heb dat ook gedaan met vragen over het land en dat ging allemaal vrij soepel, net zoals het per post aangevraagde visum.

Wat erg grappig is, is dat je de grens niet over mag fietsen. Je moet ter plekke een lift regelen voor die paar honderd meter, maar ook dat ging erg soepel. Ik zat eerst bij een automobilist, die me echter later overdeed aan een andere die veel sneller de grens kon passeren.