Additionally, paste this code immediately after the opening tag: fiets voor beginnend wereldfietsertje - Forum Wereldfietser

fiets voor beginnend wereldfietsertje

Hallo iedereen,
Kan iemand me vertellen wat de goedkoopste en toch bruikbare variant europafiets is?
Ja, het is een flauwe vraag, ik weet het, maar als straatarme student en heel beginnend wereldfietsertje wel een beetje te rechtvaardigen, toch?
Zou een tweedehandse fiets een goed idee zijn, of is dat eigenlijk niet echt slim? Ik hoef niets speciaals erop of eraan, gewoon een redelijk goede, stevige fiets waar je een heel eind op komt, al hoef ik er niet mee door jungles en over gletsjers enzo.
Alvast bedankt!
Gerdien

Ik zou kiezen voor een fatsoenlijke, gebruikte fiets. Da's bijna altijd beter dan een goedkope nieuwe fiets. Kies bij voorkeur wel een beetje goede fietsenwinkel uit waar je enige keus hebt en waar ze je ook goed kunnen helpen.
Op de onderstaande site kun je een reisverhaal lezen van iemand die met een kwantumfiets door de himalaya is gefietst.

http://van-loon.xs4all.nl/fietspad/kwantum/india.html

Wat ik maar wil zeggen is: vakantiefietsen hoeven niet perse duur te zijn om functioneel te zijn. (Verdiep je voor vertrek wel een beetje in de fietstechniek.)

Martin

Hallo,
Bedankt voor de goeie raad. 'n hele opluchting dat ik waarschijnlijk niet moet wachten tot ik rijk genoeg ben om een of andere superdeluxe fiets te kopen voor ik het wereldbolletje om kan fietsen!
Groetjes, Gerdien

Groot gelijk. Ik ben zeer blij met mijn huidige fiets, maar mijn vorige deed het ook lekker. En die kwam uit een andere prijsklasse. (Al valt de huidige ook nog best mee.)

Hoihoi,
Bedankt voor de tip, op marktplaats.nl staan inderdaad best nog best leuke dingen. Het hoeft van mij ook niet echt in de buurt te zijn, ik heb toch 'n OV.
Momenteel kan ik echt maximaal zo'n twee honderd euro uitgeven voor 'n fiets, maar tegen de zomer hoop ik weer een beetje rijker te zijn, en voor de zomervakantie heb ik 'm niet echt nodig.
En uiteindelijk gaat 't er toch maar om dat je lol hebt in het fietsen, en wat dat betreft kom je zelfs op 'n ouwe stationfiets nog 'n eind!
Doei, Gerdien