Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 811 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

34239 berichten
Martin E. van Doornik schreef:
vr 05 feb, 2021 22:43

Hier is mijn volgende. Wat een rotweer maar waar?
Hmm, schrijven de ongeschreven regels niet voor dat de plaatser van een Raad plaatje! eerst moet aangeven dat een voorgestelde oplossing ook daadwerkelijk de oplossing is?
c
JanH schreef:
vr 05 feb, 2021 23:15
Martin E. van Doornik schreef:
vr 05 feb, 2021 22:43

Hier is mijn volgende. Wat een rotweer maar waar?
Hmm, schrijven de ongeschreven regels niet voor dat de plaatser van een Raad plaatje! eerst moet aangeven dat een voorgestelde oplossing ook daadwerkelijk de oplossing is?
Oeps, gelijk heb je, ik liet me wat meeslepen. Jan-Joost zei nog net, ben je me voor en ik dacht dat dit voldoende aanleiding was om de volgende foto te plaatsen. Nu verwijderd.
Het was voor mij een spannende dag, want vandaag heb ik eindelijk de Art Deco lamp opgehangen, waar ik een maand aan heb gewerkt. Daarom niet goed geconcentreerd op de reglementen. Excuses!
IMG_20210205_173258.jpg
Martin E. van Doornik schreef:
vr 05 feb, 2021 21:52
renel schreef:
vr 05 feb, 2021 20:51
Nieuw plaatje:weiland.jpg
De inmiddels gesloopte IJsselcentrale van Harculo bij Zwolle? Vanuit vlakbij de steiger van 't Kleine Veer gezien?
https://nl.wikipedia.org/wiki/IJsselcentrale
Weer goed geraden Martin. Had ik kunnen weten want de foto die ik daar ook maakte had je ook geraden.
Dus Martin kom maar op met het volgdende raadplaatje.
Hier is mijn volgende. Wat een rotweer, maar waar?

Wat een rotweer.jpg
Ik weet niet waar het is maar de Boulangerie is niet ver.

Met 33.000 boulangeries in Frankrijk (Bron https://fr.wikipedia.org/wiki/Boulangerie) wordt het wel een klusje.
Geen idee. Ik zie geen aanwijzing, en dan wordt het zinloos om te gaan zoeken.
willem.m schreef:
za 06 feb, 2021 15:43
Geen idee. Ik zie geen aanwijzing, en dan wordt het zinloos om te gaan zoeken.
Rechts van de foto loopt een rivier.
Aan de blauwe borden te zien ergens in België.
DaVinci schreef:
za 06 feb, 2021 16:28
Aan de blauwe borden te zien ergens in België.
De kleine blauwe borden verwijzen naar lokale objecten, let op de zwarte pijlpunten van de grote wegwijzers. Dus is het België niet en zeker niet gezien de bouwstijlen van de huizen. Verder weg zoeken....
OK dan, mijn eerste ingeving was de Pyreneën.
De huizen, het bos, ** les Bains
Dan gok ik binnen de vierhoek Parijs - Metz - Lyon - Poitiers.
Leon schreef:
za 06 feb, 2021 17:40
Dan gok ik binnen de vierhoek Parijs - Metz - Lyon - Poitiers.
Alleen de laatste is wel warm, wat noordelijker....
En kennelijk aan een d-weg met 3 cijfers.
Ik vind dit raadplaatje veel te moeilijk, echt in de categorie 'speld in een hooiberg'. Er zijn daardoor veel aanwijzingen nodig om de juiste oplossing te vinden. Ik wacht dan ook geduldig op het volgende raadplaatje.
willem.m schreef:
za 06 feb, 2021 18:17
Ik vind dit raadplaatje veel te moeilijk, echt in de categorie 'speld in een hooiberg'. Er zijn daardoor veel aanwijzingen nodig om de juiste oplossing te vinden. Ik wacht dan ook geduldig op het volgende raadplaatje.
Een paar kilometer in de rijrichting van mijn fiets staat er een groot kasteel.
van Doornroosje?
Of van Ollie B. Bommel.
Doe maar een aanwijzing erbij Martin.
Poppink schreef:
za 06 feb, 2021 21:09
van Doornroosje?
Of van Ollie B. Bommel.
Doe maar een aanwijzing erbij Martin.
Kasteel staat hoog op een rots met vestingmuren en kijkt uit over een rivier. Nou verraad ik me soms weer....
Martin E. van Doornik schreef:
za 06 feb, 2021 22:33
Kasteel staat hoog op een rots met vestingmuren en kijkt uit over een rivier. Nou verraad ik me soms weer....
Dat valt wel mee, blijft lastig. Is het één van de Loire kastelen? Chinon misschien?
JanH schreef:
zo 07 feb, 2021 09:14
Martin E. van Doornik schreef:
za 06 feb, 2021 22:33
Kasteel staat hoog op een rots met vestingmuren en kijkt uit over een rivier. Nou verraad ik me soms weer....
Dat valt wel mee, blijft lastig. Is het één van de Loire kastelen? Chinon misschien?
Chinon niet maar wel aan de andere oever niet ver stroomafwaarts. Bovendien ligt Chinon niet aan de Loire, maar Vienne. Mijn fiets op de foto staat langs de Loire rechts buiten beeld.
Hier dus? : https://www.google.com/maps/@47.3073626 ... 384!8i8192

Zoals gezegd, de boulangerie is dichtbij; 2 minuten fietsen: https://www.google.com/maps/dir/47.3072 ... m2!4m1!3e1