Additionally, paste this code immediately after the opening tag: overtocht groot brittanie - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

overtocht groot brittanie

Hoi menachem,

De route staat min of meer vast dat we via Gent naar Calais fietsen en Dover Londen en Harwich. Op de site van Sustrans is een routeplanner die verschillende routes geeft om te fietsen, ik ga der van uit dat dit een klein beetje te vergelijken zal zijn met de LF routes in Nederland (ook een druk bevolkt land). Ik vind het mooi om ook naast natuur ook het gewone landschap te zien (niet de snelwegen). Ook denk ik (maar zeker weten doe ik het niet) dat het iets minder heuvelachtig is in het gedeelte wat we gaan fietsen en de afstand van Hull naar Harwich is ons te groot.


Groetjes Gijs

Houd er wel rekening mee, dat de Sustrans routes soms over zeer slechte "fietspaden" gaan, en dat ze vaak lange, autovrije, routes verkiezen boven wat minder autovrije, directe routes. Het loont dus altijd de moeite om ook OS kaarten bij je te hebben (en een kompas) en je niet altijd te verlaten op de Sustrans route. (in één geval dat mij overkwam: 7 km extra om de afstand van kruispunt naar dorp te overbruggen langs country lanes.)
Dag Gijs,

Vanaf Harwich kun je met een tocht van ca. 150km al in London zijn.
Je kunt er ook nog met ca 800km er omheen fietsen (op 80-100km in een cirkel om London).

Erg mooi...heb ik ook gedaan...solo...back in 1998

Heb je vragen dan hoor ik het wel...

Groet, Arnoud
Hoera, hoera,

Vorige week het nieuws vernomen dat er deze zomer toch opnieuw een passagiersverbinding Oostende-Dover zal zijn, met een Tsjechische firma. Voorlopig alleen voor lieden met een auto en niet voor voetpassagiers, maar dat moet toch wel te regelen zijn via ielmand die niet met een volle auto rijdt???

Groetjes,

Astrid
Hoi avdk en avanher

Avdk: Mijn vriendin en ik wilde aan de oost zijde London rond fietsen vanaf Dover naar Harwich. We zijn nog niet zo'n kilometervreters dat we zo ver willen gaan fietsen (die 800 kilometer westom London) Is het trouwens goed te doen aan de oostzijde van London? ik bedoel met de drukte van verkeer enzo?

Avanher: Op deze site staat informatie over de oostende dover verbinding, maar ik kan er nog geen wijs uit....
http://www.cross-channel-ferries-france ... over.shtml :arrow: dit is de tekst van de site:

Ferry Oostende Dover
Find your cheapest Ferry Oostende Dover on cross-channel-ferries-france.co.uk. We cover all the routes and you decide which routes you need your ferry tickets to cover. You can select different routes for Ferry Oostende Dover outward and return trips.

Kun je misschien zeggen welke firma de verbinding van oostende naar dover verzorgt? heb je een website?

Groetjes Gijs
Dag Gijs,

Geen probleem, wanneer je maar ver genoeg van London (70-100km) af rijdt en over de B-wegen rijdt, is het best rustig op de weg...neem wel een spiegeltje mee op je helm, zodat je auto's kan zien aankomen..

Mooi, zo langs de kust....kleine oude vissersdorpjes...wieland...duinen...uitlopers van rivieren...wind-...

Veel plezier...



gijs schreef:Hoi avdk en avanher

Avdk: Mijn vriendin en ik wilde aan de oost zijde London rond fietsen vanaf Dover naar Harwich. We zijn nog niet zo'n kilometervreters dat we zo ver willen gaan fietsen (die 800 kilometer westom London) Is het trouwens goed te doen aan de oostzijde van London? ik bedoel met de drukte van verkeer enzo?

Avanher: Op deze site staat informatie over de oostende dover verbinding, maar ik kan er nog geen wijs uit....
http://www.cross-channel-ferries-france ... over.shtml :arrow: dit is de tekst van de site:

Ferry Oostende Dover
Find your cheapest Ferry Oostende Dover on cross-channel-ferries-france.co.uk. We cover all the routes and you decide which routes you need your ferry tickets to cover. You can select different routes for Ferry Oostende Dover outward and return trips.

Kun je misschien zeggen welke firma de verbinding van oostende naar dover verzorgt? heb je een website?

Groetjes Gijs
Hieronder het nieuwsbericht, dat me alleen vaag was bijgebleven en me opnieuw te binnen schoot toen ik zag dat deze discussie was opgeflakkerd. Het is dus niet Dover maar Ramsgate, maar dat ligt maar zo'n 30 KM uit elkaar. En niet Tsjechië maar Slovenië, maar dat doet weinig terzake.

Groetjes,

Astrid

Opnieuw schepen van Oostende naar Ramsgate
vr 11/06/04 - Volgende maand kunnen passagiers weer de overtocht per boot maken van Oostende naar Ramsgate. Dat kan aan boord van de schepen van Trans Europa Ferries, een maatschappij uit Slovenië.



(foto VRT)

"Wij nemen dit initiatief, omdat wij momenteel al een bloeiende vrachtlijn hebben met tien afvaarten tussen Oostende en Ramsgate", zegt Dominique Penél. Volgens Penél is er genoeg plaats aan boord die tot nu toe niet benut wordt. Penél vindt het zonde dat de ruimte ongebruikt is.

Voetpassagiers zouden in eerste instantie niet mee kunnen. "We willen voorzichtig starten. We gaan eerst focussen op mensen met autocaravans, mobilhomes en motorfietsen."

De overtocht kan vanaf 20 juli. Opmerkelijk is dat de twee schepen van Trans Europa Ferries ooit eigendom waren van de RMT, de staatsrederij die tientallen jaren naar Engeland voer. Het is twee jaar geleden dat er nog passagiers konden overzetten vanuit Oostende. Toen stopte de catamaranverbinding met Dover.