Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Eerste keer op pad - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Eerste keer op pad

dan is dat ook geen probleem meer. Ik heb nog wat verder gezocht
naar spullen die ik al heb liggen. en daartussen heb ik een standaart
gas pitje gevonden. Zo eentje waar je een flesje onder prikt en 3 armpjes
uitvouwt. En er moeten van die standaard prik flesjes in dus niet die
flesjes in Frankrijk. Dit is toch goed genoeg om mee te nemen?

verder heb ik ook nog een zelf opblaasbaar matje gevonden maar de
afmetingen hiervan zijn niet bepaald gunstig. zo zijn de afmetingen van
de zak rond 20 cm en z'n 90 cm lang. Is het mogelijk om met deze
slaapmat weg te gaan of is dit een zware afrader?
Die matras lijkt me niet zo fijn: groot, vast heel zwaar, en vermoedelijk toch niet heel comfortabel. Ik proef dat het budget belangrijk is, en dan zou ik toch eens kijken naar de Exped Synmat Basic of Synmat basic UL. De laatste is iets duurder, lichter, en minder warm (echt een zomer matras schat ik). Ik heb zelf de gewone Synmat UL, en die houdt wel op bij een paar graden boven nul, wat Exped ook maar zegt. De Synmat Basic UL is nog iets minder warm. Wil je ook het voor en najaar afdekken dan heb je een iets warmere slaapzak nodig, en zou ik ook gaan voor de gewone Synmat Basic (dus niet de UL). Die is ook wat degelijker.
Wim
Wim schreef:Die matras lijkt me niet zo fijn: groot, vast heel zwaar, en vermoedelijk toch niet heel comfortabel. Ik proef dat het budget belangrijk is, en dan zou ik toch eens kijken naar de Exped Synmat Basic of Synmat basic UL. De laatste is iets duurder, lichter, en minder warm (echt een zomer matras schat ik). Ik heb zelf de gewone Synmat UL, en die houdt wel op bij een paar graden boven nul, wat Exped ook maar zegt. De Synmat Basic UL is nog iets minder warm. Wil je ook het voor en najaar afdekken dan heb je een iets warmere slaapzak nodig, en zou ik ook gaan voor de gewone Synmat Basic (dus niet de UL). Die is ook wat degelijker.
Wim
Ik snap de goede bedoelingen van Wim, maar dit wordt weg voor de eerste keer, toch? En zo te zien ook nog niet heel veel kampeerervaring? Mijn advies zou zijn niet direct voor de duurste spullen te gaan. Voor weihnag heb je bij Perry sport ook een luchtbedje waar je in de meeste landen prima mee uit de voeten kunt, klein, niet zwaar en als het niet bevalt heb je 15,- verstookt....
Afgezien van mijn afkeer van het verstoken van wegwerp spullen moet het toch ook nog wel zo lekker gaan dat je geen afkeer van kamperen krijgt. Een koude matras is niet fijn, en een te grote matras past niet in de tas. Een extra set tassen plus drager kopen is heel wat duurder dan een Exped basic matras. Maar goed, het budget is hier doorslaggevend. Maar als dat erg belangrijk is moet je ook niet naar Denemarken gaan.
Wim
Daar ben ik het wel mee eens hoor. Ik laat alleen een ander geluid(je) horen :P. Dat matrasje waar ik het over heb is overigens inmiddels een stuk duurder geworden dan vroeger... dus mijn verhaal gaat al niet helemaal meer op.
Die link werkt bij mij niet, maar er zijn inderdaad genoeg heel goedkope matrasjes te koop. Als ik een beetje budget had kocht ik echter iets als die Exped Basic matrassen (dit zijn dus de budget modellen, en niet de dure). Als ik geen bruikbare slaapzak had en ook geen geld, maar bijvoorbeeld wel een donzen dekbed zou ik nog eerder dat laatste in de strijd werpen, op een goede matras.
Wim
Ik kwam vandaag toevallig deze tegen:
http://aanbieding.marktplaats.nl/deal/kampeer/

Let wel: Ik heb geen aandelen in marktplaats, weet niets van de kwaliteit dus het is helemaal 'ohne gewahr'. Ik meld het hier alleen omdat ik denk dat je er misschien wat aan hebt.
Met wat zoeken op internet kun je makkelijk een zelfopblazende mat voor €15 vinden (zoals in de Marktplaats link). 180x50, op te vouwen tot 15x50 oid lukt meestal wel. Weegt ongeveer 1,2 kg. Of doorzoeken naar een kleinere mat 120x50 met naar rato keinere en lichtere oprolrol.
Op Marktplaats moet tweedehands ook nog wel wat te vinden zijn, veel mensen willen van hun matje af omdat ze Expeds kopen.
Bedankt voor de velen reacties!

ik heb eens gekeken en ik denk dat ik het kader van,
niet te veel kopen voor de eerste keer. Met mijn huidig
slaapmatje op vakantie ga. Als mijn uitgaven meevallen
voor de rest van de spullen kan ik het altijd nog overwegen
maar ik weet dat dit matje comfortabel en warm is maar dat
alleen de afmetingen (opgerold) tegen vallen. En heb ook net
het betreffende matje gewogen en kom ongeveer uit op 1,5 kilogram.

Ik heb het idee dat dit goed te doen is.