Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Weer een forumlid minder. - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Weer een forumlid minder.

Wim schreef:Ik ben even teruggekomen omdat ik een draadje (over die ultralichte fietstassen) waar ik zelf over begonnen was even wilde afronden. Voor het overige ben ik heus weg. Ik heb recent, en nog eerder naar aanleiding van het vertrek van Marten en het in mijn ogen niet adequate antwoord van de voorzitter veel uitgebreider uitgelegd waarom ik er geen zin meer in heb. Dat zal ik niet herhalen - ik heb alles al gezegd, en er is in dit draadje al weer genoeg gezegd om mij in mijn voornemen te sterken. Iedereen veel fietsplezier gewenst.
Wim
Wim en ook Leon echt jammer dat het zo gebeurd, ik als beginnende langeafstand fietser (sorry wereld fietser is nog een weg te ver voor mij) Bijna dagelijks lees ik dit forum, en vindt jullie inbreng enorm en waardeer jullie ontzettend, en leer elke dag weer, mede door jullie ervaringen. Jammer dat je het persoonlijk zo aantrekt van een of twee personen die geen repect hebben en denken dat ze alles maar kunnen schrijven.
Wim denk eraan dat er veel mensen op dit forum, jou en Leon waarderen en jullie zullen missen.
Zeker op technisch gebied zal het een enorm gemis zijn als je stopt met reageren op vragen van leden zo als ik ben.
Hopelijk verander je nog van geachten en sta je hier heel ver boven.
groet Kirsten
Ben zelf geen lid, wel een forumgebruiker, lezer en schrijver.. een ding is zeker door nu te roepen dat mensen (te) lange tenen hebben zal hun echt niet doen terugkomen... sterker nog het zal waarschijnlijk alleen maar hun besluit bevestigen.

Tja communicatie blijft iets lastig en daarvoor worden er ook veel cursussen voor gegeven. Kortom het is vrij logisch dat er zo nu en dan wat verkeerd gaat. Soms zijn de woorden ongelukkig gekozen en soms is de grappige woordspeling in de ogen van de ander helemaal niet grappig. Wat wellicht ook meespeelt is dat de een wat scherper de discussie aangaat dan een ander.
Eigen perspectief mbt wat en hoe met omgangsvormen bepalen wat een ieder acceptabel vindt. Dat iemand dan een antwoord of reactie van een ander niet voldoende vindt, tja het blijft lastig om het iedereen naar het zin te maken.

Ik ben ook niet altijd even tactisch en heb ook weleens gevonden dat een reactie van een ander op het forum niet gepast is. Ik probeer dat dan via een pb te bespreken. Op die manier leest niet iedereen mee en vormt een mening of erger moet zich er ook weer meebemoeien. Door dat laatste zou het weleens kunnen dat zaken volledig buiten proportioneel worden opgeblazen en dat anderen zich het aantrekken...

Volgens mij zijn we allemaal volwassen en kunnen we tegen een stootje. Waar gehakt wordt vallen spaanders. Hoop dat we ook zo nu en dan sorry kunnen zeggen als de situatie daarom vraagt. Niemand is daar te 'groot' voor..
Voor diegeen die denken dat ze altijd gelijk hebben, niet tegen een stootje kunnen, zich irriteren aan (de mening van) een ander of zich gekwetst voelen wanneer 'iemand iets roept' . Die zullen vroeg of laat elk forum verlaten en op zich gaan naar een ander of stilletjes meelezen.
Alles is een keuze..

Persoonlijk vind ik het niet zo nodig om te zeggen dat je niet meer komt op een forum, lijkt dan erg op dat je graag leest dat mensen je terug willen blabla of dat je 'bang' bent dat mensen niet merken dat je er niet meer bent.. Maar zoals al geschreven dat is mijn mening..
cabonga schreef:Ik vind het erg spijtig wat hier op het forum gebeurt. Dergelijke zaken doet het forum geen deugd...
Ik zou dit zelfs durven uitbreiden naar de vereniging zelf aangezien het forum toch ook een beetje een uithangbord van de vereniging is. Of moet ik ondertussen al spreken van 'was'...

Voor vele potentiële leden vormt dit forum tevens een eerste kennismaking met deze vereniging. Als je op zo iemand een goede indruk wil maken... goed bezig... :roll: :oops:

Greetz,
Bram
Ik stel voor dat we een gedenkhoekje inrichten voor de afhakers. Zullen ze wel waarderen omdat ze anders wel gewoon weggebleven waren en niet nog een keer inloggen om het vertrek toe te lichten. Maar Wim, ik zal je onophoudelijk streven de fietser en fietsen op te stuwen in de vaart der volkeren nooit vergeten. Vaarwel. Of tot morgen.
Ook ik blijf echt weg. Ik heb geen plezier meer in het schrijven. Informatief valt er voor mij weinig te halen. Ik glimlach vaak bij het lezen van onzin en haal m'n schouders op bij domme reacties.

Ik fiets nu wat meer en wat vaker. :D

Piet Vis.
Waarvan akte
Of we het nou leuk vinden of niet: een forum is een levend iets. En niet van iemand, ondanks initiatiefnemers, moderatoren, grootbijdragers. Net als taal. Als iedereen 'hun hebben' gaat zeggen, kan ik dat wel lelijk vinden, maar ja...

Blijkbaar verandert de samenstelling van de bezoekers hier. En wordt er in de ogen van sommige oudgedienden onzin verkocht. Misschien is dat zo, ik ben niet zo technisch. Het forum is geen orakel, maar een marktplaats van vele diverse meningen. Waar menig stokpaardje als feit wordt gepresenteerd, waar mijn ervaring soms anders is. Als ik daar op ga reageren, heb je zo een flame war. Niet doen dus. Gewoon laten. Leven en laten leven. Ave. Still here.
Nou alleen nog even een zweedse roeptoeter en dan hebben we bijna allemaal ons woordje gedaan. :wink:
Peter M schreef:Verborgen in dit topic is duidelijk dat er een veelschrijver is afgehaakt.

Ik vind het betreurenswaardig dat dit gebeurd.
Nou ik vind 't anders best vermakelijk, Leon die met een andere naam ontmaskerd wordt haha. Las gisteren nog dat dit een ouwelullenforum is maar zo te lezen is het eerder een kleuterforum.

Als je lange tenen hebt of niet je excuses kunt maken dan blijf je toch lekker weg, ja toch? Ik zie het probleem niet.
Michael W schreef: Als je uitgemaakt wordt voor "roeptoeter uit Limburg" dan zou ik ook niet meer komen !! 8)
Haha, ja dat is ook wel heeeel errug. Dan blijft er nog maar een ding over: heel hard 'sûkerbôlletje' terug roepen en dan weer vrolijk verder discussiëren. Ja toch?
Ik word wel eens 'knäckebrödje genoemd en laatst werd ik nog vergeleken met ene Waggel Wammes, geen flauw idee wie dat is maar het klinkt in ieder geval niet goed. Maar dan ga ik toch ook niet meteen huilen?

Beetje meer humor mensen, daar wordt 't leven een stuk leuker door.

Ik trok wel even mijn wenkbrauwen omhoog bij het lezen van Ave Huppeldepup's 'onbewoonde eiland' opmerking richting AB. Leon wil wel erg graag zijn gelijk, het waarom is me alleen totaal niet duidelijk.
En Wim z'n aanval naar AB in 't fatbike-topic kan naar mijn idee echt niet, dat is duidelijk tegen alle forumregels in. Maar heb heel braaf tot 1000 geteld voordat ik reageerde dus ik bleef akelig netjes.

Maar eigenlijk had Wim (hij net zo goed als ieder ander) zijn excuses moeten aanbieden. Want ook al ben je geïrriteerd door weet-ik-hoeveel ergenissen/frustraties: je gaat plots niet zo tekeer.

En natuurlijk is het jammer als Wim het forum verlaat, maar het zij zo, het is zijn eigen beslissing.
AB schreef:Veel gaat denk ik verkeerd in de toon van de berichten (een grapje negatief interpreteren en je hebt gedonder). Dat is nou eenmaal een groot nadeel van digitaal communiceren en zie je overal.
Als het nou alleen om toon ging, dan zou je nog kunnen zeggen dat Leon (en Marten) ook wel eens een duit in het zakje deed.
Waar het volgens mij mis gaat, is de intentie, vooral in de technische topics.
Vooral daar merk je dat de vraag van de topicstarter al na 5 bijdragen volkomen genegeerd wordt en overgaat in (voor de vraagsteller tenminste) allerlei bijzaken. Die vervolgens Hele Belangrijke Hoofdzaken worden, waar iedereen ook nog een meninkje over kwijt wil.
Willen de deelnemers aan zo'n topic vooral hun kennis tonen? Prestaties benoemen? Een discussie winnen? Eigen visie opdringen? Met de grote jongens meedoen? Ik merk dat bij uit de bocht vliegende topics het helpen van de topicstarter pas derde of vierde prioriteit is.
Ik vind dat de verkeerde mensen een conclusie getrokken hebben.
AB schreef: Zal me proberen wat tactvoller op te stellen naar meer conservatieve, dogmatische gedachtenloepjes.
da's een mooi streven, AB.
Helaas al verbroken voordat die zin voltooid was.
De top-3 berichtenschrijvers op dit forum bestond uit Leon, Wim en Marten. Toeval dat ze nu weg zijn?

Ik kan me voorstellen dat je na zoveel duizenden berichten het wel een keer genoeg vindt. Je gaat jezelf steeds meer herhalen, dat lijkt me onontkoombaar, niet per se verwijtbaar.

Ik heb van elk van de drie heren naast soms nuttige informatie ook wel eens boze of cynische reacties mogen ontvangen, waar ik redelijk laconiek op reageer maar anderen gaan er volop tegenin en zo ontstaat er al snel een geagiteerde sfeer.
Ik wil hier mee zeggen dat een slachtofferrol hen in elk geval niet past, ook al voelen ze zich misschien wel eens onheus bejegend.

Dat ze gestopt zijn zal het forum wellicht veranderen, maar niemand is onmisbaar, gelukkig. Ook nu zijn er nog heel wat forumleden die gedegen technische kennis hebben van fietsen.
Ik hoop op een blijvend inspirerend en verdraagzaam forum.
Yopie schreef:Laatst werd ik nog vergeleken met ene Waggel Wammes, geen flauw idee wie dat is maar het klinkt in ieder geval niet goed. Maar dan ga ik toch ook niet meteen huilen?
Afbeelding

Huilen pas ook niet bij Wammes Waggel 8)
Mooi gezegd, Yopie.

En humor betekent voor mij ook lachen om jezelf. Jezelf niet altijd zo serieus nemen. Verongelijkte reacties? Een ego dat buiten zijn oevers treedt.
Als reeds jarenlang forumlezer en ook af-en-toe poster verbaas ik me over de gebeurtenissen in dit draadje.
Ik, en wellicht geldt dat ook voor anderen, heb werkelijk geen begin van een idee waaraan men zich ergert, of welke persoonlijke vetes aan het de diverse vertrekken van forumleden ten grondslag liggen.
Wat ik wel weet, is dat ik, sinds ik dit forum lees, en sinds ik mijn vroegere enthousiasme voor het vakantiefietsen weer terugkreeg, met veel plezier en interesse de posts van o.a. en specifiek met name deelnemer 'Wim' (maar uiteraard ook vele anderen) zeer waardeer.
Ik lees nu daarom met grote spijt dat deze, dat mij betreft zeer leerzame en genuanceerde forumdeelnemer vertrokken is, blijkbaar gingen enkelen hem voor, hetgeen me ontgaan is.
Zeer spijtig, ook voor alle toekomstige nieuwe deelnemers.
Gelukkig staan de oude discussies nog online dus die kennis is niet verloren.
Jammer en voor mij als relatieve buitenstaander onbegrijpelijk allemaal.
PietV schreef:Ook ik blijf echt weg. Ik heb geen plezier meer in het schrijven. Informatief valt er voor mij weinig te halen. Ik glimlach vaak bij het lezen van onzin en haal m'n schouders op bij domme reacties.

Ik fiets nu wat meer en wat vaker. :D

Piet Vis.
Tja het is in de mode :cry: :cry:
PietV schreef:Ook ik blijf echt weg. Ik heb geen plezier meer in het schrijven. Informatief valt er voor mij weinig te halen. Ik glimlach vaak bij het lezen van onzin en haal m'n schouders op bij domme reacties.

Ik fiets nu wat meer en wat vaker. :D

Piet Vis.
Was hij nu gestopt of..........een poosje geleden knap dat je dan nu toch reageert op dit topic...........olie op het vuur gooien :?:
kirsten schreef:
PietV schreef:Ook ik blijf echt weg. Ik heb geen plezier meer in het schrijven. Informatief valt er voor mij weinig te halen. Ik glimlach vaak bij het lezen van onzin en haal m'n schouders op bij domme reacties.

Ik fiets nu wat meer en wat vaker. :D

Piet Vis.
Was hij nu gestopt of..........een poosje geleden knap dat je dan nu toch reageert op dit topic...........olie op het vuur gooien :?:
Beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald. Welkom thuis Piet.
Sorry hoor, ik moet er eigenlijk wel om lachen, alleen Marten is consequent.
Piet V, hoe vaak heb je nu al niet verkondigd dat je weg bent?
Wat is nu eigenlijk de boodschap? Dat er veel onzin wordt verkondigd?

Blijkbaar zijn de meeste wereldfietsers meer met materiaal bezig dan met reizen?
Verhitte discussies over de dikte van banden, hoeveel Barr ze opgepompt moeten worden of staal prettiger is dan aluminium, ik kan het zo gek niet bedenken.

Draadjes met ervaringen in Sri Lanka, Bolivia, worden nauwelijks op gereageerd.
Marjan schreef: Blijkbaar zijn de meeste wereldfietsers meer met materiaal bezig dan met reizen?
Verhitte discussies over de dikte van banden, hoeveel Barr ze opgepompt moeten worden of staal prettiger is dan aluminium, ik kan het zo gek niet bedenken.

Draadjes met ervaringen in Sri Lanka, Bolivia, worden nauwelijks op gereageerd.
Hear hear!
stgra schreef: Verongelijkte reacties? Een ego dat buiten zijn oevers treedt.
Mooi gezegd, Stgra.
Michael W schreef:
Yopie schreef:Laatst werd ik nog vergeleken met ene Waggel Wammes, geen flauw idee wie dat is maar het klinkt in ieder geval niet goed. Maar dan ga ik toch ook niet meteen huilen?
Afbeelding

Huilen pas ook niet bij Wammes Waggel 8)
Dacht eerst dat het een soort Andre van Duin* was maar ik zat duidelijk fout. :D Zo leer je nog eens wat.

* of hoe die ook heten mag want die ken ik eigenlijk ook niet, maar please geen plaatje graag!
Maarten & Line schreef:
Marjan schreef: Blijkbaar zijn de meeste wereldfietsers meer met materiaal bezig dan met reizen?
Verhitte discussies over de dikte van banden, hoeveel Barr ze opgepompt moeten worden of staal prettiger is dan aluminium, ik kan het zo gek niet bedenken.

Draadjes met ervaringen in Sri Lanka, Bolivia, worden nauwelijks op gereageerd.
Hear hear!
+1