Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Merselo 2 Verona - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Merselo 2 Verona

Kasia schreef:Hallo Michael,

Gisteren heb ik voor de eerste keer voor een brevet van 200 km gefietst. In begin dacht ik, waar ben ik aan begonnen, wind tegen en donkere wolken. Ik wilde met de eerste groep mee fietsen en dit was niet zo slim. Toen dacht ik aan wat Henk heeft gezegd. trek en eigen plan, fiets niet te hard en jij hebt voldoende tijd. Vanaf dit moment ging het een stuk beter, ik ging langzamer fietsen met mensen die ook met hetzelfde tempo fietsten. Het weer werkte zeker mee en kilometers vlogen voorbij. Ik hoopte om in 13 en half uur te kunnen halen maar in 11 uur is het mij gelukt. Het is een geweldig ervaring, jouw grenzen verlengen.
Hierbij wil ik Henk bedanken voor aanmoediging en goede tips. Deze ervaring zou ik niet willen missen.

Kasia
Hé Kasia, wat goed, gefeliciteerd. Je kúnt het, makkelijk :wink:

Frank
Bedankt Frank. Makkelijke is het misschien voor mij niet geweest maar wij kunnen meer dan wij denken. Het smaakt wel naar meer.
@ Kasia Het smaakt wel naar meer.
Volgens mij men je al door het randonneurs virus getroffen Kasia!?

Volgende rit een 300 km Brevet?

Ik heb er ooit en verhaaltje over geschreven en schilder de ervaringen op doek zo je weet!
Lees: http://kleurrijkleven.webklik.nl/page/de-randonneur

Henk

kunst en fietswerk
henkfietst52 schreef:
Ik heb er ooit en verhaaltje over geschreven en schilder de ervaringen op doek zo je weet!
Lees: http://kleurrijkleven.webklik.nl/page/de-randonneur

Henk

kunst en fietswerk
al lang geleden gespot :lol:
leuke verhalen en mooie foto's!

ik schrijf me zeker eens in voor een 200k brevet, misschien wel voor de eerste komende in maastricht over de vennbahn - lijkt me een schitterend parcours
Alleen is het zo dat de langste dagafstand die ik tot op heden heb gemaakt een solo-tocht van net iets over de 130km is. 70km erbij vind ik toch wel veel, vandaar dat ik nog twijfel en eraan denk om er nog even mee te wachten :?

Uit t verhaal van urje begrijp ik dat hij normaal gesproken z'n hand niet omdraait voor 200km.

@kasia hoe was jouw voorbereiding? Had je al eerder zo'n afstand (200km) gefietst?
Mijn langste afstand voor deze rit is 110 km geweest. Mijn fietsverleden is nog niet zo lang en mijn fiets is ook een vakantiefiets geen racefiets of velomobiel zoals van de rest van de groep. Ik fiets wel best vaak maar over voorbereiding kunnen wij niet praten. Zelf had wel twijfels maar met navigatie kan ik altijd een treinstation vinden om terug te komen. Wij hebben wel geluk gehad met het weer en route was niet te moeilijk. Een aantal kilometers is geen probleem geweest.
Ik ben een vrouw met een viel te zware fiets en toch is mij gelukt.

Michael, moet je zeker een keer proberen. Het is een mooie ervaring.
Michaël schreef:Uit t verhaal van urje begrijp ik dat hij normaal gesproken z'n hand niet omdraait voor 200km.
Ha, nou, dat valt ook wel een beetje mee hoor. Ik had inderdaad weleens 180 gefietst, maar dit was nog steeds verder dan ooit... Het is denk ik vooral prettig als je in de aanloop een paar keer een paar uur achter elkaar fietst (ik reed nu in twee weken vijf keer ongeveer 80km), en als je de hele dag goed blijft eten zodat je je lichaam niet helemaal leegfietst. En dan denk ik dat de meeste mensen hier op het forum wel 200km kunnen rijden op een dag. Of ze er zin in hebben is natuurlijk een ander verhaal ;)
Tweehonderd, dat kan iedereen wel. Het is belangrijker dat je weet hoe je dat moet aanpakken, dan dat je supergetraind bent.
Alien schreef:Tweehonderd, dat kan iedereen wel. Het is belangrijker dat je weet hoe je dat moet aanpakken, dan dat je supergetraind bent.
Wat voor de een makkelijk lijkt is voor de ander een overwinning. Zo heb jij een www link die niet werkt. Voor velen een makkie, voor jou blijkbaar nog niet zo eenvoudig.

Frank
Ik zie alleen maar werkende linkjes ;)

Maar serieus, wereldfietsers kunnen een dag fietsen met bagage, in weer en wind. Conditie, kracht en doorzettingsvermogen zijn dus voldoende aanwezig, worden alleen anders gebruikt. Sloop nu al het overbodige van je fiets, alleen zadeltasje mee met regenjackje, boterhammen voor onderweg en een paar euro's voor koffie. Dan start je vroeg, gaat rustig van start, met het gevoel dat je eigenlijk net iets harder zou kunnen, om het uur een boterham en na elke 3-4h een (sanitaire) stop van een kwartiertje en voor je het weet is de dag voorbij en de 200 km in de tas.

Lang achter elkaar doorfietsen zit voornamelijk in je hoofd, niet in je benen. Je moet je benen wel voldoende aandacht geven, vandaar regelmatig eten en een mooi tempo aanhouden. Ik kan me best voorstellen dat veel wereldfietsers er geen zin in hebben; je maakt te weinig tijd om te genieten van het landschap, te weinig tijd voor mooie foto's en koffie bij een benzinepomp is toch echt wat minder relaxed dan op een terrasje.

[on topic]
Zijn er wereldfietsers die Merselo-Verona doen?
Zijn er wereldfietsers die Merselo-Verona doen?
Volgens mij ben ik de enige. :oops:

Henk

kunst en fietswerk
willem12 schreef:Lang achter elkaar doorfietsen zit voornamelijk in je hoofd, niet in je benen. Je moet je benen wel voldoende aandacht geven, vandaar regelmatig eten en een mooi tempo aanhouden. Ik kan me best voorstellen dat veel wereldfietsers er geen zin in hebben; je maakt te weinig tijd om te genieten van het landschap, te weinig tijd voor mooie foto's en koffie bij een benzinepomp is toch echt wat minder relaxed dan op een terrasje.
Mooi gezegd. Met een gangetje van net boven de twintig zie je genoeg van het landschap om te genieten, hoor. En tenzij de route heel erg rot is uitgezet, kom je dat terrasje ook wel tegen.