Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Zwabberen santos travel lite plus pinion18 - Pagina 3 - Forum Wereldfietser

Zwabberen santos travel lite plus pinion18

Travelliteplus schreef:
wo 31 jan, 2018 18:34
Ik ben overigens verder zeer tevreden over de fiets hoor! Het is alleen met hands off het stuur
Ik snap je probleem denk ik wel. Hands off is wellicht niet zozeer een veel voorkomende situatie, maar ik heb het probleem met een Koga Roadrunner (super toerfiets, maar niet als vakantiefiets) ervaren. Ook bij het lichtjes vast houden van het stuur en met één hand aan het stuur fietsen begon het stuur onbedaarlijk te trillen en voelde je het terug in het zwabberen van het frame.

In jouw geval zou ik ook graag willen weten wat de oorzaak is en hoe het verholpen kan worden, zeker ingeval van een Santos (die je, naar ik aanneem, speciaal voor zo'n set up gekocht hebt).
Shadow schreef:
do 01 feb, 2018 20:35


Volgens mij kun je die supermoto's beter eens lozen en eens kijken of er wat beters is.... (denk het wel namelijk)
Wat zijn zoal de alternatieven in 27,5” met een breedte van 2.8” of 3” en een asfalt vriendelijk profiel?
Ik zit te denken idd. aan hoe is het balhoofd afgesteld en al het andere wat met speling van doen kan hebben, idem banden, maar die zijn vast goed (afgesteld ) en is volgens mij al benoemd als zijnde mogelijkheid.

als het balhoofd goed is afgesteld, moet je 'zonder problemen' er met losse handen mee kunnen fietsen, als hij te strak of te los staat gaat dat niet prettig.
Het zou me benieuwen of het idd. ook in de frameconstructie zou kunnen zitten.
Jurr schreef:
di 06 feb, 2018 19:52
Shadow schreef:
do 01 feb, 2018 20:35


Volgens mij kun je die supermoto's beter eens lozen en eens kijken of er wat beters is.... (denk het wel namelijk)
Wat zijn zoal de alternatieven in 27,5” met een breedte van 2.8” of 3” en een asfalt vriendelijk profiel?
Wat zouden de alternatieven kunnen zijn?
Ben ik eigenlijk ook wel benieuwd naar. En zijn die Super Moto-X'en wel zo slecht eigenlijk en waarom?
nicolevelo schreef:
wo 07 feb, 2018 23:30
Jurr schreef:
di 06 feb, 2018 19:52
Shadow schreef:
do 01 feb, 2018 20:35


Volgens mij kun je die supermoto's beter eens lozen en eens kijken of er wat beters is.... (denk het wel namelijk)
Wat zijn zoal de alternatieven in 27,5” met een breedte van 2.8” of 3” en een asfalt vriendelijk profiel?
Wat zouden de alternatieven kunnen zijn?
Kijk eens bij Maxxis :wink:

Hier 13 pagina's;

https://www.bike-components.de/en/Tyres ... s-27-5-in/
Shadow schreef:
do 08 feb, 2018 22:11
Kijk eens bij Maxxis :wink:
Had op iets meer info gehoopt... Je klonk nogal stellig met de opmerking dat Super Moto-X niet zo goed is. Als ik de link volg krijg ik iets van 80 verschillende Maxxis banden te zien. :|
mqaa schreef:
vr 09 feb, 2018 08:48
Shadow schreef:
do 08 feb, 2018 22:11
Kijk eens bij Maxxis :wink:
Had op iets meer info gehoopt... Je klonk nogal stellig met de opmerking dat Super Moto-X niet zo goed is. Als ik de link volg krijg ik iets van 80 verschillende Maxxis banden te zien. :|
Eentje die bij mij te binnen schiet qua asfaltvriendelijkheid is de VEE Speedster. Zou vergelijkbaar moeten zijn.

Andere evt opties?
- WTB Ranger
- Rocket Ron Liteskin
- Maxxis Ikon/ Rekon
Het is natuurlijk symptoom bestrijding maar dit draadje schoot mij te binnen toen ik deze headset van CaneCreek tegen kwam: http://www.canecreek.com/product/viscoset