Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Weer een forumlid minder. - Pagina 5 - Forum Wereldfietser

Weer een forumlid minder.

Ave Gone schreef:
Berghaus schreef:Het is prima wanneer mensen met kennis van zaken hun kennis delen. Dat mogen ze van mij de hele dag doen. Wat ze niet mogen doen is kennis of ervaring van anderen weghonen of als onzin in de hoek zetten. Iedereen komt hier voor zijn of haar plezier en om iets te delen, te leren en/of te (ver)kopen. Gesnauw of gechagrijn hoort hier niet thuis.
Even voor de goede orde:
Wim, Marten en ik zijn in de afgelopen ±tien jaar maar zelden door de moderatoren van dit soort dingen beticht, zeker als je het afzet tegen het aantal berichten dat we geschreven hebben. (Marten en ik waren voordien sinds 1996 vooral actief op de usenetgroep nl.fiets, waar we om gelijkaardige redenen vertrokken zijn.)
Wat wij drieën daarentegen wel gedaan hebben is de modaratoren al een paar jaar op rij regelmatig melden dat enkele anderen volgens onze mening dingen doen die volgens ons niet bevorderlijk zijn voor het forum, in het algemeen passend binnen de beschrijving van trollerij*; het gaat dus niet alleen om onvriendelijikheden. Deze lieden zijn door de moderatie dan ook al een aantal malen gewaarschuwd. Ook heb ik eergisteren gehoord dat eentje ervan de moderatoren 'persoonlijk bejegent en soms zeer onvriendelijk is'.
Ook blijkt dat Wim, Marten en ik beschuldigd zijn van trollerij, al is ons dat niet als zodanig gemeld.
De moderatoren waren al lang op de hoogte van het feit dat er een keuze gemaakt moest worden tussen mensen als Wim, Marten en ik enerzijds en een andere groep anderzijds. Het niet maken van een keuze door de moderatoren houdt automatisch in dat wij onze keuze moeten maken. Het zij zo.
Ik vermoed overigens dat binnen de rij van veelposters die je als lid kunt zien onder de link 'leden' er nog wel meer zitten die ooit met de stille trom vertrokken zijn of zelden meer meedoen.
Groet,
Leon

*: mocht je dit als een beschuldiging van die personen zien: ja dit is het. Waarom zou je anders de moderatie inlichten?
Wat doe je tegen trollen? Geen aandacht geven.

Wat doe je tegen formgebruikers die altijd klagen dat het forum niet is zoals zij graag willen? Geen aandacht geven.

Wat doe je tegen forumgebruikers die steeds dreigen dat ze vertrekken? Geen aandacht geven.

Dit forum is namelijk een prachtforum en het staat een ieder vrij om te vertrekken.

Nou, nu weer over tot de orde van de dag: fietsen!
AB schreef: Ik heb Leon uitgemaakt voor roeptoeter, nadat ie me verwenste naar een onbewoond eiland. Uiteraard heeft Ave Gone/Leon die post verwijderd, net zoals ik mijn post heb verwijderd. Even daarna kreeg ik Wim over me heen met heel veel toorn en gebrabbel over iets wat vier jaar geleden schijnt te zijn gebeurd plus een indirecte beschuldiging dat ik Marten van het forum heb weggepest. Beide schijnen te dreigen om van het forum te verdwijnen, maar ze blijven gewoon terugkomen, lijkt me prima, niet iedereen voegt daad bij het woord zoals Marten. Even voor de duidelijkheid, ik ken Leon en Wim niet persoonlijk, lees net zo gemakkelijk hun berichten als die van een ander. Veel gaat denk ik verkeerd in de toon van de berichten (een grapje negatief interpreteren en je hebt gedonder). Dat is nou eenmaal een groot nadeel van digitaal communiceren en zie je overal. In de praktijk zegt het denk ik niet zoveel over de persoon, behalve dat de een wat directer en scherper in zijn bewoordingen is dan een ander. Ondertussen zijn we allemaal fietsliefhebbers, laten we dat niet uit het oog verliezen.
Nou Ab, kom maar met die constructieve bijdragen aan dit forum die Marten, Wim en Leon doen vergeten. Ben je ook de nieuwe wiki en fietsreparatie man waar de vereniging op rekenen kan? Wie A zegt moet ook B zeggen Ab.
En als je dan iets minder op de quote knop drukt helemaal tof. :lol:
Dat quote knopje mag wel van het forum af. Het verwijder knopje ook. Misschien een like knopje erbij?
Eric op de Fiets schreef:Dat quote knopje mag wel van het forum af. Het verwijder knopje ook. Misschien een like knopje erbij?
Niks daarvan, geen stom like knopje, wel gewoon lekker kunnen quoten en ook het meldingsknopje moet blijven 8)
Een extra knopje <WEET U ZEKER DAT U DEZE REACTIE WILT PLAATSEN?> zou misschien helpen:

WAARSCHUWING: U staat op het punt om een reactie te plaatsen.

1. Is uw reactie informatief en constructief van aard: plaats de reactie.
2. Is uw reactie neutraal of vriendelijk van toon: plaats de reactie.
3. Is uw reactie melig of ironisch van toon: plaats een smiley en plaats de reactie.
4. Is uw reactie sarcastisch, gemeen of brutaal bedoeld: plaats de reactie niet en zoek een ander forum.
5. Wilt u quoten: houdt er rekening mee dat het Droste-effect de leesbaarheid negatief kan beïnvloeden.
6. Voelt u zich niet om uw deskundigheid gewaardeerd: tel tot 10, plaats de reactie niet en leer relativeren.
7. Wilt u per se het laatste woord hebben of uw gelijk halen: onderdruk die drang en plaats de reactie niet.
8. Valt u in herhaling: verwijs slechts naar eerdere reacties en verbreed ondertussen uw expertise.
9. Heeft u echt niets te melden: ontwikkel een mooie wereldfietser app (begin s.v.p. met android).
10. Durft u uw reactie niet te plaatsen omdat u een zelfgekozen forumdissident bent: niet nuilen en gewoon plaatsen.


:wink:
:lol:
Vergeet een belangrijk ding niet. Een website wordt op een aantal dingen gewaardeerd. Onder andere het aantal klikken en de tijd dat men aanwezig is.
86 reacties en 3314 keer bekeken, op dit moment, is ook een goede zaak. :D
multiwgb schreef:Vergeet een belangrijk ding niet. Een website wordt op een aantal dingen gewaardeerd. Onder andere het aantal klikken en de tijd dat men aanwezig is.
86 reacties en 3314 keer bekeken, op dit moment, is ook een goede zaak. :D
Inderdaad, het topic is ruim "drie en een half" duizend keer bekeken. Daar mogen we als vereniging best trots op zijn. Of toch een beetje niet?
Ave Gone schreef: ...
De moderatoren waren al lang op de hoogte van het feit dat er een keuze gemaakt moest worden tussen mensen als Wim, Marten en ik enerzijds en een andere groep anderzijds. Het niet maken van een keuze door de moderatoren houdt automatisch in dat wij onze keuze moeten maken. Het zij zo.
....
Groet,
Leon
...
Lof voor de moderatoren die deze keuze NIET gemaakt hebben!
Lieve mensen,

Kan deze discussie niet gevoerd worden vanuit het principe van zeg wat je te zeggen hebt? Het spel kan soms wel eens scherp gespeeld worden. Dat maakt het alleen maar levendig. Allerlei belangen zijn vaak in het geding. Wat zijn de grenzen, maar andersom laat je niet zo snel op je pik getrapt voelen? Wie kaatst, kan de bal verwachten.

Spreek verder namens jezelf en denk niet dat je namens anderen te kunnen oordelen. Laat anderen voor zichzelf opkomen.

Helaas kom je overal afhakers tegen: om wat voor reden dan ook. Zie bijvoorbeeld bij de ploegachtervolging mannenschaatsen van hedenmiddag. Is jammer, maar wel hun keuze.

Tenslotte gaat het om fietsen.
Het gaat mij om het Forum en de diversiteit van opinies daarin.
Ik heb hier bijdragen geleverd omdat ik denk dat de wereld een beetje fijner wordt als meer mensen eens op de fiets op vakantie gaan. Daarom heb ik mij vooral gericht op de velen die hier voor het eerst komen omdat ze geen idee hebben hoe dat moet, en moeilijk aan bruikbare informatie kunnen komen. Als hun vaak simpele materiaalproblemen opgelost kunnen worden kunnen die mensen vervolgens gewoon genieten. Je moet even over materiaal nadenken opdat je het daarna kunt vergeten.

Ik heb dat graag gedaan, en ik weet dat het soms ook nuttig is geweest. Wat ik niet leuk vind, en waar ik ook echt geen zin in heb, is als mensen menen dat zoiets een uitnodiging mag zijn om de leukste thuis uit te hangen, allerhande stokpaardjes te berijden waar de vragensteller niets aan heeft, of om te treiteren.

Ik merk dat er nu nogal wat mensen vinden 'that it is all in the game', of binnen de vrijheid van meningsuiting valt, dat feiten gewoon ook maar meningen zijn, dat we niet zulke lange tenen moeten hebben, of zelfs dat we dan maar weg moeten blijven. Dat lijkt ook de opvatting van bestuur en moderators. Graag dan: onbeschoftheid of zelfs kleine pesterijen horen er wat mij betreft niet bij. Het leven is kort, en ik heb genoeg andere uitdagingen.

Wim
Toch grappig dat al die 'weglopers' steeds terug blijven komen... :roll:

Er is hier al zoveel gezegd en meerdere mensen hebben aangedragen om het nu eens te gaan hebben over waar het werkelijk om draait: fietsen! Toch? Maar dat lijkt toch heel moeilijk te zijn...
Beste Wim en Leon,

Het feit dat jullie hier nu weer posten geeft aan dat dit hele gedoe jullie aan het hart gaat.
Ik denk dat dit voor de meerderheid van de forum gebruikers geldt

Bedenk echter dat op een forum als dit iedereen anoniem kan roepen wat hij wil.
Over het algemeen denk ik dat er hier heel fatsoenlijk gemodereerd wordt,maar alles in goede banen leiden lukt nooit.

Mogelijk is er ook sprake van een soort "generatiekloof" tussen oude en nieuw gebruikers van het forum.Dit is een normaal verschijnsel wat je ook in de gewone maatschappij en het bedrijfsleven terug ziet.
Stoor je daar niet al te veel over maar blijf gewoon je ding doen als je daar plezier aan beleefd,en neem (negatieve) reacties niet zo serieus
Fietsen is hartstikke fijn en als je een ander daarmee op weg kan helpen geeft dat een goed gevoel ,blijf dat gewoon doen en heb lak aan reacties.

Dirk
Goedemorgen vanuit Muscat ... goh duurt dit nog steeds voort? We geloven onze ogen bijna niet. Anyway wij gaan vandaag ons visum voor Iran regelen, de route voor Oman uitzoeken, onze fietsen ophalen bij de fietsenmaker en wat sightsee-en ...

Gaan jullie ook asjeblieft wat leuks doen buiten dit draadje?
Vergeet een belangrijk ding niet. Een website wordt op een aantal dingen gewaardeerd. Onder andere het aantal klikken en de tijd dat men aanwezig is.
86 reacties en 3314 keer bekeken, op dit moment, is ook een goede zaak. :D
Dat is waar op "internet-technisch" oogpunt. Dat bedoelt muliwgh natuurlijk. Maar het geeft ontegensprekelijk een negatieve indruk op de toevallige ( en minder toevallige) raadplegers van dit forum.

Fiets de frustratie weg, 't is het moment. En zoals Frans en Dieuwertje schrijven is er nood aan leuke dingen op het forum.
Dat Wim "eens terugkeert" nemen we hem héél zeker niet kwalijk. Het duidt natuurlijk aan dat de Wereldfietser hem nauw aan het hart ligt. Hoe zou je zelf zijn!

http://www.youtube.com/watch?v=W-tMv4M2bmE
Wim schreef:
Ik merk dat er nu nogal wat mensen vinden 'that it is all in the game', of binnen de vrijheid van meningsuiting valt, dat feiten gewoon ook maar meningen zijn, dat we niet zulke lange tenen moeten hebben, of zelfs dat we dan maar weg moeten blijven. Dat lijkt ook de opvatting van bestuur en moderators.

Wim
Je legt hier woorden in de mond die niet gefundeerd zijn. Dat is, volgens mij, juist een van de dingen waar je zelf zo'n moeite mee hebt.

Wij proberen te modereren op de regels die we gesteld hebben. En niet op afwijkende meningen. Het komt op mij soms zo over dat je dit wel wilt. Dat betekent dat de moderators niet altijd doen wat jij en Leon willen.
Marten is een ander verhaal. Die zou ik hier buiten laten.
Leon bedankt voor 11 jaar bijdragen aan dit forum. Wim bedankt voor 10 jaar bijdragen aan dit forum. Mede dankzij jullie bijdragen is het wf forum een succes geworden en het heeft er aan bijgedragen dat ik meer ben gaan fietsen. Nogmaals veel dank ervoor!
Ik ben het tot op de letter eens met Wim.
uit alle reacties blijkt dat de criticasters hier geen idee hebben wie deze man is.
Ook ik ben van mening dat er een duidelijke grens is aan de vrijheid van meningsuiting. Vrijheid van meningsuiting betekent in mijn wereld NIET dat je alles kunt zeggen. Wie dat wel denkt vind ik naief, of (minder erg) aan de jonge kant.

Ik heb me vooral ingezet voor veiligheid van de jonge en wat onwetende fietsers. Tientallen heb ik er zien komen als groentje en daarna tochten zien maken die mij veel te ver gaan. Ik heb gebaald als een stekker toen ik te laat ontdekte dat ik op de wiki had geschreven dat je niet in rivierbeddingen moet kamperen op het moment dat een van de leden in het vliegtuig naar Zuid-Amerkia zat.
Ik hoop dat de achterbebleven ervaren leden en de moderators inzien dat ze hier een verantwoordelijkheid hebben en dat ze er zelf invloed op kunnen uitoefenen.

Leon