Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Tips voor abonnement mobiele telefoon - Forum Wereldfietser

Tips voor abonnement mobiele telefoon

Komende zomer hoop ik voor een jaar op fietsreis te gaan richting Azië.

Als ik op reis ben wil ik een mobiele telefoon meenemen voor noodgevallen, en het sturen van smsjes.
Ik ben op zoek naar een goedkoop abonnement waarin je uit 1 bundel belt en smst en waar je belminuten die over zijn minstens een jaar kunt meenemen.

Heeft er iemand tips and tricks?

Alvast bedankt!
Moet het perse een abbo zijn?
http://www.simyo.nl
koop gewoon daar een pre paid sim kaart.
heb ik altijd gedaan in azie en afrika en is veeeeel goedkoper.
het is zelfs te overwegen om aldaar een mobiel incl een pre paid te kopen.

gr bert
birdy1 schreef:koop gewoon daar een pre paid sim kaart.
heb ik altijd gedaan in azie en afrika en is veeeeel goedkoper.
het is zelfs te overwegen om aldaar een mobiel incl een pre paid te kopen.

gr bert
Dat kan handig zijn, maar niet als je in korte tijd veel verschillende landen bezoekt want dan moet je steeds een nieuw simkaart regelen. Je krijgt natuurlijk ook steeds een nieuw nummer.
T-Mobile Flex is bij mijn weten het enige abonnement waarbij je alles uit de bundel betaalt en je beltegoed onbeperkt blijft staan.
Je kunt bij T-mobile ook nog extra bundels afsluiten waardoor bellen uit het buitenland een stuk goedkoper wordt.
Ik gebruik al jaren de pre paid van Tele2. In Nederland kan ik mijn beltegoed opwaarderen via de telefoon en voor het bellen/Sms 'en in het buitenland ontvang ik een rekening. Dus geen gedoe van beltegoed meenemen. Het enige wat ik hoef te doen als ik de grens overga is de pin opnieuw in te toetsen vooraf gegaan door een 1.
Ik gebruik al jaren de pre paid van Tele2. In Nederland kan ik mijn beltegoed opwaarderen via de telefoon en voor het bellen/Sms 'en in het buitenland ontvang ik een rekening. Dus geen gedoe van beltegoed meenemen. Het enige wat ik hoef te doen als ik de grens overga is de pin opnieuw in te toetsen vooraf gegaan door en 1.
Zo werrt Simyo ook ongeveer, je kan daarnaast ook via de website (handmatig en automatisch) beltegoed laten ophogen. En is volgens bellen.com goedkoper dat Tele2 bij 100 belminuten :lol:
klopt als je snel en veel landen bezoekt in een korte tijd . dan is een landelijke pre paid sim kaart soms niet handig is.
je moet inderdaad steeds een nieuwe kaart kopen maar voor bv nog geen 10 euro( in mozambique,zuid-afrika bv) koop je al een pre paid kaart dit is dan incl bel of sms tegoed van enkele euro's.
het ligt er dus aan hoe lang je blijft en of je veel smsjes stuurt.
bellen of smsen met een provider uit nederland(europa) gaat altijd via nederland en weer terug. kost dus altijd meer per seconden of bericht.
ook is het handig als je daar alles koopt voor het geval je mobiel + abbonement gestolen wordt.

bert
Ik ken meerdere mensen die met 2 mobieles op zak lopen. 1 met een nederlands nummer waar ze alleen SMS op ontvangen en een buitenlandse met een lokale SIM voor het versturen van SMS en lokale telefoontjes (reserveringen en inlichtingen e.d.)

Gr
Eric