Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Uitgelezen: Josie Dew - Travels in strange state - Forum Wereldfietser

Uitgelezen: Josie Dew - Travels in strange state

Josie Dew - Travels in a strange state

Dit is alweer het derde boek wat ik van haar lees en ik moet zeggen, dat deze leuker om te lezen was dan de vorige in Engeland.
In dit boek fietst ze een aantal maanden door Amerika en wat ik vooral interessant vond is haar tocht op een aantal Hawaiiaanse eilanden befietst.
Ze begint in elk geval aan de westkust waarlangs ze een stukje naar beneden fiets. Het lijkt wel of ze een magneet voor vreemde mensen is want de personen die zij tegenkomt op haar tochten, kan ik in het wild nooit vinden. Ze weet er in elk geval wel leuk over te schrijven.
Een hoop plaatsen die ze noemt, zeggen me niets en wat ik jammer vind is dat deze niet op de kaartjes in het boek staan. De kaartjes en tekeningen in het boek zijn absoluut een verrijking, maar dan moeten er wel de plaatsen opstaan die ze noemt. En dat terwijl er soms plaatsen opstaan die ze juist niet noemt in de tekst.
Zoals al aangegeven vind ik haar beschrijving van het fietsen op een aantal eilanden in de Hawaii groep erg interessant. Ik wist weinig van die cultuur, omgeving en leefwijze en die doet ze erg goed uit de doeken. Met de juiste mate van achtergrond en detail.
Waar ze wel vaak de nadruk op legt is de moord, verkrachting en misdaad, kortom de donkere kant van de samenleving. Misschien omdat ze zelf al veel heeft meegemaakt op dit vlak en ook hier gaat het weer bijna mis. De campins waar ze over schrijft zijn vaak een soort van vuilnisbelten waar de crew van 'Resident evil' toevallig een weekendje viert. Ze maakt daarbij dingen mee die ik absoluut nooit zou doen of allang weer doorgereden was. Het is een stoere vrouw!
Na Hawaii gaat ze door midden Amerika door en met name het laatste stuk wordt een beetje afgeraffeld, wat ik erg jammer vind. Het leek wel of het even snel af moest of dat het te dik werd. Zeker niet consistent met het begin.
Desondanks wil ik het boek zeker aanraden want het leest erg lekker weg. En het is gemakkelijk op de 2e hands markt te vinden voor een paar euro's. zie hier

Afbeelding
Dit boek is ook vertaald in het Nederlands en heet dan: In alle staten.
Afbeelding