Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Snel of Vittorio? - Forum Wereldfietser

Snel of Vittorio?

Wie heeft er ooit een afweging gemaakt tussen de aanschaf van een fiets van Snel of Vittorio? Wat is het uiteindelijk geworden en waarom?

Ben erg benieuwd, want ik ga binnenkort een nieuwe fiets aanschaffen. Waarschijnlijk bij een van de twee bovengenoemde fietszaken.

Groeten,
Marcel

Hoi Marcel,

om je keuze moeilijker te maken: kijk ook eens bij Van Herwerden in Voorburg. Maakt ook hele goede vakantiefiesten (o.a. de Rocky).

Groet,
Freek

In juli heb ik bij Snel een Savanne besteld.
Vittorio had ook gekunnen, maar Utrecht ligt nu eenmaal dichter bij Antwerpen vandaar.

Dirk

Beste Marcel,

Ik fiets op dit moment in Thailand op een Giant Expediton. Marco Meijerink is helemaal weg van Santos. Eric Schuijt heeft een Koga. Zo heeft iedereen een eigen voorkeur. Als je echt wilt kiezen tussen Snel en Vitorrio zul jezlef die keuze moeten maken. ga nog eens een keer op bezoek bij beide zaken.

Beste Marcel,

Vorig jaar heb ik voor dezelfde keuze gestaan. Na bezoeken aan Vittorio, Snel en enkele anderen heb ik voor een Snel gekozen. Maar Vittorio is zeker net zo goed, echter wat behoudender in de afmontage.

Gelet op je woonplaats zou ik zeker een keer in Wageningen bij Avaghon langs gaan. Naast de op maat gemaakte Avaghon fietsen, zijn ze bovendien dealer van Villiger. De Villiger Cabonga is een ook uitstekende "serie" fiets (in Duitsland als beste getest).

Er is maar 1 manier om er achter te komen wat de beste fiets voor je is en dat is uitproberen!

Succes

GTM schreef:Er is maar 1 manier om er achter te komen wat de beste fiets voor je is en dat is uitproberen!
Volledig mee eens, maar uitproberen duurt wel een paar duizend kilometer. Even een rondje om de kerk fietsen met mooi weer zegt absuluut niets over een fiets (hé dat rijmt :D )
Maar zonder gekheid. Vittorio is beroemd om de service, maar het is wel een heel eind als je even terugwilt voor service of wat onderdelen. Snel is wat dichterbij, maar niet zo beroemd om de service. Daarentegen hebben ze daar veel modellen, waaronder ook aantrekkelijke en niet zo dure alternatieven.
De service van Avaghon (re-cycle) kan ik alleen als bijzonder goed omschrijven. Nadeel aan de Avaghons is toch wel wel de prijs, en helaas
zitten ze niet meer in Nijmegen. :cry:
Dus de keuze blijft aan de fietser.
Leon

Dag Marcel,

De keuze kan nog moeilijker, maar ook leuker, worden als je je ook eens orienteert op de ligfietsmarkt. Binnen wereldfietserland zijn er steeds meer mensen die op een ligfiets rondrijden. Als je dan toch een nieuwe fiets gaat kopen, probeer eens een ligfiets. Bij mij staat een Koga in de bergruimte te wachten om als stadsfiets af en toe mee te mogen.

Succes met je keuze!

Martin

Het is een kwestie van proberen en weten wat je wilt. Ik heb zelf 3 jaar geleden bij Recycle (in Wageningen) een Villiger gekocht en tot nu toe zeer goede service ontvangen (en zeer tevreden over de fiets). De fietsen die ze bij Recyle erg promoten zijn Villiger en Santos, allebei erg goede fietsen... Santos heeft voordeel dat je meer inspraak hebt over de onderdelen op de fiets. Ik heb toen toch voor Villiger gekozen, gewoon omdat deze fijner fietste. :lol:
Ik heb Snel trouwens toen ook overwogen, maar aangezien ik in Wageningen woon...

Succes ermee!

Anneke

Bij mij is het een Vittorio geworden. Het klikte tijdens een beurs gewoon tussen Frank Groot en mij. Ik houd ook wel van ouderwetsch en degelijk. Vittorio's zijn niet hip. Kan me nog herinneren dat ik vooral viel op de bagagedrager. Dat was toen de sterkste drager ter wereld. Er waren nog geen Tubussen. En volgens mij zijn die Vittoriodragers sterker dan Tubussen. En ik viel ook op die 48spaaks tandemwielen en die lagers. In feite heb ik mijn fiets zelf bedacht. Frank bedacht alleen het frame en de keus van de wielen.
Maar volgens mij kan dat bij Snel net zo goed. Gewoon praten
Succes, Niko