Additionally, paste this code immediately after the opening tag: 31e Ronde van Groningen - Forum Wereldfietser

31e Ronde van Groningen

Op 14 maart 2009 vond de wielerronde van Groningen plaats. Op het kruispunt bij de kerk van Westernieland heb ik dit filmpje gemaakt (om ± 12.50 uur). De volgauto's geven bij het linksaf slaan geen richting aan. Dat betekent een vette boete van 60 euro per auto per kruispunt in het hele parcours! Daar kan ik wel een half jaar van fietsen in verre landen :lol: . Hier het filmpje: http://www.youtube.com/watch?v=L2LrOUje ... annel_page
Martin E. van Doornik schreef:Op 14 maart 2009 vond de wielerronde van Groningen plaats. Op het kruispunt bij de kerk van Westernieland heb ik dit filmpje gemaakt (om ± 12.50 uur). De volgauto's geven bij het linksaf slaan geen richting aan. Dat betekent een vette boete van 60 euro per auto per kruispunt in het hele parcours!

Omdat de auto's binnen een afzetting van de politie rijden gelden heel andere regels. Je mist bij je kruising trouwens het de rotonde linksom nemen, het vluchtheuvels links of rechts passeren, het door het rode licht rijden, het met grote snelheid langs flitskasten planken, het toeteren omdat er wielrenners in de buurt zijn, de motorfietsen die links op de weg of het fietspad rijden en andere geneugten die het wielrennen tot zo'n speciale sport maken.

Het is trouwens knap lastig voor die ploegleiders om er aan te denken dat ze na de wedstrijd weer gewone verkeersdeelnemers zijn ;)
Bedankt, m-gineering. Jeetje, daar heb ik niet stil bij gestaan dat er uitzonderingen bestaan in het wielerparcours. Het gaat om een T-kruispunt zonder verkeersborden voor de kerk van Westernieland. Er is wel een ANWB-wegwijzer aanwezig.

Vandaag ben ik na vier maanden thuis zitten met mijn nieuwe baan begonnen: óp de fiets als postbode! Wel adieu na bijna 40 jaar in drukkerijen te hebben gewerkt.
Martin E. van Doornik schreef: De volgauto's geven bij het linksaf slaan geen richting aan. Dat betekent een vette boete van 60 euro per auto per kruispunt in het hele parcours! Daar kan ik wel een half jaar van fietsen in verre landen :lol: .
Volgens mij zaten er ook een paar fietsers bij die hun hand niet uitstaken, Martin... Kun je nog wat langer op vakantie. :wink:
Fijn dat je weer werk hebt - en nog wel op de fiets!

Groetjes,

Carl