Additionally, paste this code immediately after the opening tag: (Niet-)Europese bestemmingen met éénjarig kind ?? - Forum Wereldfietser

(Niet-)Europese bestemmingen met éénjarig kind ??

Hallo iedereen,

We zijn aan het uitkijken voor een bestemming voor onze volgende fietsreis. Het plan is (voorlopig) dat we verlof zullen nemen in september, of eventueel in de maanden erna, afhankelijk van de bestemming.
In september is onze zoon één jaar.

We vroegen ons af welke bestemmingen mogelijk zijn met een éénjarig kind. Reisverslagen over fietsen met kinderen gaan bijna altijd over reizen in Europa.

Is het mogelijk om niet-Europese landen te befietsen ? Alles is mogelijk natuurlijk, maar is het verstandig ?
Een belangrijk criterium lijkt me de hygiëne. In sommige landen is dat al wat minder. In sommige landen zijn de medische voorzieningen ook niet zo goed. Ook babyvoeding lijkt me niet overal voorhanden. Veiligheid is ook een belangrijk punt. Waarschijnlijk zijn er nog andere dingen waar ik nu niet aan denk...

De niet-Europese landen waar we aan denken zijn bv. landen in zuidoost Azië (Thailand, Vietnam, Cambodia), of bv. Bali. In Thailand waren we al 2 keer, dus we kennen het daar al wat.
We zouden fietsen met een fietskar.

Is dit idee haalbaar / verstandig ?
Zijn er mensen die naar dergelijke landen al geweest zijn met een éénjarige ?
Hebben jullie eventuele suggesties voor andere landen ?

Ik had dit bericht al gepost op het forum van de website fietsenmetkinderen.info. Maar aangezien de reaktie daar eerder beperkt bleef, had ik via dit forum graag nog wat reakties gehad.

Alvast bedankt,

Groeten,

Koen
Kinderen van die leeftijd zijn nog behoorlijk kwetsbaar voor infectieziekten. Bovendien heb ik enkele malen bij mijn eigen kinderen gezien dat als ze ziek worden, het ook heel snel heel erg kan worden. Huisartsen komen dus ook eigenlijk altijd bij kinderen die zoiets hebben, zelfs als je midden in de nacht belt. In derdewereld landen is een goede arts helaas vaak veel verder weg. Het is dus ook niet verrassend dat de kindersterfte in derdewereld landen veel hoger ligt, al verschilt dat natuurlijk van land tot land. Door ernaar toe te gaan stel je je kind aan dat mortaliteitsregime bloot. Ik zou het dus nooit doen.
Buiten Europa zijn er natuurlijk wel landen waar het heel anders is. Israel, de VS, Australie etc hebben natuurlijk prima gezondheidszorg. Dat wil niet zeggen dat er niet iets fout kan gaan, maar de statistiek is er niet verkeerd.
Wim