Additionally, paste this code immediately after the opening tag: fietsen in mexico - Forum Wereldfietser

fietsen in mexico

Hallo fietsers,
Wie heeft er wel eens in mexico gefietst en kan mij zijn of haar ervaringen geven?
Jolanda

Hallo Jolanda,

Wij hebben Mexico van Noord naar Zuid langs de Pacific kust gefietst.

Veel mensen hadden ons Baja California als aanrader genoemd, maar ik zal het niet aanbevelen. Dit schiereiland is minder mooi dan het vasteland en gevaarlijk voor fietsers. De enige asfaltweg die er is, is druk en de Baja Mexicanen rijden als gekken. Er zijn wel rustige en mooie zandweggetjes.

De rest van Mexico is goed te doen. Wij overnachtten op campings of vroegen toestemming om in iemand z'n tuin, of bij een restaurantje te camperen. Hotels zijn voor budgetreizigers iets te duur. (20 USD)

Groeten,

Marco de Wit

zo zie je maar weer dat iedereen weer zijn eigen verhaal heeft.

itt marco vond ik Baja briljant. De uitgestrekte cactusvelden, de lange rechte lege wegen door de woestijn, de zandwegen, mits fietsbaar...

Het vasteland mocht er trouwens ook wezen, alhoewel sommige delen wel wat drukkig waren. Zo herinner ik me wat helletochten rond Leon.
M.city was goed te doen, maar misschien had ik wel geluk. een aanrader is zeker Paso de cortez, als Popo zich koest houdt :wink:

Wildkamperen is ook echt geen probleem, dus mijn advies: OK!
hoi Jolanda, ik kom net uit Mexico, je kan mijn avonturen lezen onder Amerika en dan Lars goes America´s.
Ik persoonlijk ben meer gecharmeerd van Guatemala en El Salvador en waarschijnlijk alle andere midden amerikaanse landen. Vond Mexico een beetje te groot. Groetjes Lars

Mexico is een fantastisch land, ook Baja Cal., maar niet om te fietsen. Na 2 ongelukken waren we wel genezen. Ik heb het over een fietsreis door Noord-Amerika in 1995/96. Zou het inmiddels veiliger zijn???

Zie ons verslag:
http://www.casamundo.net/mexico/heen2.html

Jan