Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fietsen Gardameer Umbrie Toscane - Forum Wereldfietser

Fietsen Gardameer Umbrie Toscane

Wij overwegen volgend jaar een fietsvakantie van 3 weken in Italie te maken.
Bijvoorbeeld; met de auto naar 't Gardameer en daarvandaan een route fietsen van ca. 1200 tot 1500km, afhankelijk van de zwaarte.
We overnachten afwisselend in ons tentje :lol: en in hotelletjes oid.

Wie heeft er tips en suggesties?!

Dank,

Wim
Fietsliefhebber schreef:Wij overwegen volgend jaar een fietsvakantie van 3 weken in Italie te maken.
Bijvoorbeeld; met de auto naar 't Gardameer en daarvandaan een route fietsen van ca. 1200 tot 1500km, afhankelijk van de zwaarte.
We overnachten afwisselend in ons tentje :lol: en in hotelletjes oid.

Wie heeft er tips en suggesties?!

Dank,

Wim
Kijk op de website van Luc Oteman www.opdefiets.net en klik op Italië: het fantastische boek Fietsen in Toscane en Umbrië. Je kunt dit boek online bestellen. Er staan grafieken van hellingen, adressen van campings in, en zo meer. Ik heb zelf goed gebruik van gemaakt, een aanrader! Best pittig als je vanuit het Lago di Garda het Appennini-gebergte moet oversteken.
Ik heb aansluitend een treinreis van Siena naar Rome gemaakt (retour), fiets mee. Zoiets is me sterk bijgebleven.

Afbeelding
Fietsen langs de Arno tussen Firenze en Pontassieve, foto 29 mei 2006.
Hoi,

In 2005 hebben we in Umbrie gefietst.
Je kunt het verslag hier lezen.

Ik vond het een erg mooie omgeving. Als je de GPS routes wilt hebben, stuur dan even een PB.
Bedankt voor de reacties zover.

Waar ik echter benieuwd naar ben zijn de volgende vragen:

* Is het wel een aanrader om te hier gaan fietsen of raden jullie ons een andere streek of land aan (en welke natuurlijk). We huiveren niet van wat klimwerk maar kiezen vaak voor het "om de berg heen fietsen".
* Is het waar dat het Gardameer rondfietsen een soort Russisch Roulette is ivm de Italiaanse automobilisten?
* Hoe is het met campings cq overnachtingsmogelijkheden in voornoemde regio's?
* Welke periode is aan- of af te raden?

Kom maar op met jullie suggesties en bedankt zovast,

Marja en Wim
Fietsliefhebber schreef:Wij overwegen volgend jaar een fietsvakantie van 3 weken in Italie te maken.
Bijvoorbeeld; met de auto naar 't Gardameer en daarvandaan een route fietsen van ca. 1200 tot 1500km, afhankelijk van de zwaarte.
We overnachten afwisselend in ons tentje :lol: en in hotelletjes oid.

Wie heeft er tips en suggesties?!

Dank,

Wim
Fietsliefhebber schreef: * Is het wel een aanrader om te hier gaan fietsen of raden jullie ons een andere streek of land aan (en welke natuurlijk). We huiveren niet van wat klimwerk maar kiezen vaak voor het "om de berg heen fietsen".
Ik vond het een prachtig gebied en heb zeker plannen om er weer te fietsen. Bekijk wat van mijn foto's, dan heb je een indruk van het landschap daar.
Fietsliefhebber schreef: * Is het waar dat het Gardameer rondfietsen een soort Russisch Roulette is ivm de Italiaanse automobilisten?
Gardameer kan ik niet beoordelen maar waar wij gefietst hebben waren de Italiaanse automobilisten erg vriendelijk en hielden rekening met ons. Mischien dat dit anders is bij het Gardameer omdat er veel meer buitenlandse (Russische) toeristen zijn?
Fietsliefhebber schreef: * Hoe is het met campings cq overnachtingsmogelijkheden in voornoemde regio's?
Voldoen, maar wel een beetje vooruit plannen. Er is niet overal wat. Bij de meren is het vaak erg druk.
Fietsliefhebber schreef: * Welke periode is aan- of af te raden?
We waren in de zomer en de temperatuur was vaak tegen de 40 graden aan. Ik denk dat de voor- en nazomer beter zijn als je daar niet tegen kunt.
Fietsliefhebber schreef: Kom maar op met jullie suggesties en bedankt zovast,
Alsjeblieft.
Zie voor fietsvakantieinfo Italie:
http://www.fietsvakantielinks.nl/Landen ... talie.html
In Toscane en Umbrië kan je prima fietsen, maar onderschat het niet want het is behoorlijk bergachtig. Voor Italiaanse automobilisten hoef je niet te vrezen. Zie voor wat tips voor routes onze reisverslagen over Toscane en de route van Como naar Rome (aanrader).