Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Gezocht: fietsroute Japan - Forum Wereldfietser

Gezocht: fietsroute Japan

Wie heeft er voor mij een fietsroute in Japan (het liefst Hokkaido maar andere mogen ook)? Uit eigen ervaring of de titel van een boek. En ik bedoel dan een redelijk beschreven variant.
Beste Trudy,

Ik heb twee uitstekende en vermakelijke boekentips voor je: Josie Dew's 'Riding into the Neon Sun' and 'The Sun in my Eyes"

Daarbij heb je meteen routes in bijna heel Japan...

Groetjes,

Astrid
Avanher schreef:Ik heb twee uitstekende en vermakelijke boekentips voor je: Josie Dew's 'Riding into the Neon Sun' and 'The Sun in my Eyes"
Daarbij heb je meteen routes in bijna heel Japan...
Astrid, bedankt, maar die twee boeken heb ik al. Ik zoek eerder beschrijvingen a la Carto Studio van Paul Benjaminse of een persoonlijk verslag. Josie's boeken - hoe leuk ook - zijn te weinig specifiek om daar een route op af te stemmen.

Hoi,

Wat zoek je dan eigenlijk precies méér dan een gewone kaart? De wegen in Japan zijn gewoon goed en probleemloos te berijden met enige voorbereiding van randvoorwaarden. Josie Dew had de pech om middenin het regenseizoen Japan te willen gaan ontdekken.

Wij hebben gefietst van Fukuoka naar Tokyo (januari tot eind maart 2003), maar hebben daarvan onvoldoende volledig verslag gedaan om mogelijk jouw fietsroute te kunnen inspireren. We hebben wel veel kaartenmateriaal (ook uit Japan) en kunnen je mogelijk nader informeren. Het staat me bij dat het Japanse Winkeltje in Amsterdam een Engelstalig werkje met fietsroutes in Japan verkocht, maar de precieze info ontbreekt me. Via Google of een andere zoekmachine moet die wel te achterhalen zijn. Ook via de Japanse ANWB, http://www.jnto.go.jp/ kun je misschien wat meer gegevens verzamelen.

Tenslotte: Hokkaido is een fietsersparadijs, een deel van het jaar. Wij wilden erheen met de fiets, maar strandden vanwege de sneeuw. Toen hebben we zonder de fietsen een korte uitstap gemaakt naar Sapporo, Asahi-Dake en Mombetsu (aan de Zee van Ochotsk), en die trip maakte voldoende duidelijk dat het er prima fietsen is!

Succes!