Additionally, paste this code immediately after the opening tag: kamperen in vietnam,cambodja/laos/thailand? - Forum Wereldfietser

kamperen in vietnam,cambodja/laos/thailand?

Hallo, heeft er iemand ervaring met kamperen in azie? Wij willen ons tent(je)meenemen op de fiets naar o.a. Vietnam maar ik vraag mij af of dat wel zo slim (en nodig is). We gaan in ieder geval in het noorden de bergen in. Is daar genoeg slaapmogelijkheid? Misschien is er iemand die ervaring heeft hiermee.
Ik zou er graag meer over horen.
bvd groetjes Hannie
Ik heb honderden nachten in ZO-Azië doorgebracht, en welgeteld één (1) nacht gekampeerd en dat was nog niet eens echt nodig (dat was tijdens de eerste fietsreis daar, de tent hebben we daar meteen maar verkocht). In de praktijk kun je altijd wel ergens slapen, tenzij je bergen als Mount Rinjani of Mount Kinabalu gaat beklimmen of zo, maar dat doe je gewoonlijk niet per fiets. In een land als Vietnam is het in vele gebieden ook nog eens vrijwel onmogelijk een kampeerplek te vinden omdat elke vierkante centimeter in gebruik is.
Hoi,

Mijn ervaring in Thailand is dat er overal slaap gelegenheid is, maar heel vaak met een hoop herrie om je heen, als je toch van plan ben om je tent mee te nemen zij er veel national parks of rust plaatsen waar je mooi en rustig je tent op kan zetten. Maar een tent en eet spullen is zeker niet nodig in Z/O asia, maar kan wel leuk zijn als je buiten het LP route wil gaan.

veel plezier
Het hangt van je ingesteldheid af.
Als je wil kamperen, dan kan dat, en vind je best leuke plekjes.
De gouden regel wat mij betreft voor die regio is dat je moet kamperen op enige hoogte om het comfortabel te houden (ivm temperaturen).
De nationale parken in Thailand zijn een dikke aanrader.
Rustig (buiten de weekends), vaak enorm knap naast een waterval, en vaak buiten verwachting netjes sanitair.

Het is dus niet nodig, maar vaak een leuk alternatief voor een luid guesthouse met kakkerlakjes :wink:
Ik heb altijd een klein tentje bij me in Azie. Voor het geval dat ik geen plek kan vinden.
Bijna altijd kun je wel bij mensen thuis overnachten. Dat is heel bijzonder, maar soms ook wel weer zwaar. Je slaapt soms in een gemeenschappelijke ruimte. Je 'moet' tot 's avonds elf uur een gesprek proberen te voeren terwijl je eigenlijk wilt slapen. Een gesprek gaat meestal nergens over, want hun taalkennis is vaak beperkt. Maar je krijgt er wel veel menselijke warmte voor terug :lol:

Waar heb ik zoals geslapen? Tempels, dharamasala's, politiebureau, Dhakbungalows, rijstwachthuisjes, circuithouses, bushokjes, kortom er is altijd wel iets. Ik zou in ieder geval een klamboe en een dun matje meenemen. :idea:
Hallo,bedankt voor jullie reacties! De reis is geboekt naar Vietnam
7 november vertrekken we! En het tentje gaat mee :D
Fietsen tot we er genoeg van hebben, we hebben een jaar lang de tijd.
Is dat niet een luxe :roll:
groetjes Hannie
jiskefet schreef: Fietsen tot we er genoeg van hebben, we hebben een jaar lang de tijd.
Is dat niet een luxe :roll:
Dat is erg leuk, veel plezier en gewoon doen!!!

ooh en let goed op je spullen in phnom penn, ik ben daar toen (2000) een rugzakje kwijt geraakt door zo'n fijne mototaxi...dag goretex, creditcard, dagboek, camera..etc..zo leer je ook weer wat :lol: